کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد:

اقدامات تروریستی فرانسه هشدار داعش به اروپایی‌ها بود

  • شناسه خبر: 81125
اقدامات تروریستی فرانسه هشدار داعش به اروپایی‌ها بود

کارشناس مسائل خاورمیانه ضمن اشاره به حملات داعش در عراق، لبنان، مصر، یمن و فرانسه افزود: این گروه به نوعی سعی دارد تا روحیه از دست رفته نیروهای خود را برگرداند.

خانه » آخرین اخبار » اقدامات تروریستی فرانسه هشدار داعش به اروپایی‌ها بود

به گزارش “خانه خشتی“، هادی محمدی کارشناس مسائل روابط بین الملل در گفت‌وگو با راه دانا؛ پیرامون حادثه تروریستی در فرانسه ضمن اشاره به دلایل این موضوع به بررسی نقش پیدا و پنهان آمریکا و کشورهای منطقه در این حادثه پرداخت.

وی با بیان اینکه اکنون داعش در جبهه های مختلف از عراق تا سوریه در حال شکست خوردن از نیروهای مقاومت است؛ افزود این حمله پیغامی واضح به حامیان غربی این گروه است.

محمدی گفت داعش دست پرورده کشورهای غربی و متحدین منطقه ای آنان است و اکنون که در ورطه سقوط قرار گرفته است سعی دارد با کشاندن حملات به خاک کشورهای حامی خود به آنها بفهماند که باید حمایت خود را افزایش دهند و یا منتظر عواقب عقب نشینی خود از موضوع سوریه و عراق باشند.

این کارشناس روابط بین الملل گفت: شکست های پی در پی روحیه نیروهای داعش را به شدت پایین آورده است و داعش سعی می کند با این اقدامات در این مقطع زمانی روحیه نیروهای خود را بالا ببرد.

محمدی با ذکر این مسئله که تحولات منطقه به یک نقطه عطفی نزدیک می شود و نیروهای متحد غرب پیاپی در حال شکست خوردن هستند؛ اظهار داشت: اکنون این اتفاق می تواند منافع آمریکا و کشورهای منطقه از جمله ترکیه و عربستان را تامین کند؛ زیرا آنها به واسطه این اتفاق سعی خواهند کرد تا کشورهای اروپایی را با توان بیشتر در راستای منافع خود تحریک کنند.

وی ضمن اشاره به سخنان اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در چند روز گذشته که از کشورهای عربی خواسته بود به شکل جدی تری در عراق و سوریه وارد شوند و در مقابل ایران بایستند؛ خاطرنشان کرد: در این باره یک رویکرد و راهبرد مشخص امریکایی به چشم می خورد و آنها می خواهند کشورهای دیگر را همانند جنگ عراق و افغانستان همراه خود کنند و نیروی زمینی لازم را برای برهم زدن موازنه قدرت برابر نیروهای ایرانی و روسی به دست آورند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: البته نه کشورهای عربی چنین توانی دارند و نه کشورهای غربی چنین آمادگی نشان داده اند که بخواهند نیروی زمینی به سوریه و عراق اعزام کنند.

محمدی با ذکر این موضوع که این اقدام در این زمان بسیار مشکوک به نظر می رسد گفت: این اقدام بیشتر منافع آمریکا و ترکیه را تامین خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که موازنه قدرت در خاورمیانه فرایندی از اتفاقات سوریه و عراق خواهد بود، افزود: آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن به شدت تحت فشار قرار دارند و می خواهند با استفاده از این موقعیت موازنه قدرت را به سود خود تغییر دهند؛ وی با اشاره به این موضوع که شاید غرب بخواهد جبهه جدیدی تشکیل داده و توازن قدرت در سوریه را برهم زند.

محمدی خاطر نشان کرد: فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان در اروپا را دارد؛ ما شاهد یک موج رسانه ای بسیار قوی و تحریک آمیز علیه مسلمانان هستیم و موضوع اسلام هراسی به شدت دنبال می شود.

وی گفت: جبهه رسانه‌ای غرب سعی می کند مسلمان بودن را مساوی با تروریست بودن نشان دهد؛ تا با حملات علیه مسلمانان آنها را به کشورهای خود برگرداند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان