به بهانه اظهارات تند روحانی در نمایشگاه مطبوعات؛

ارتزاق نشریه وابسته به معاون وزیر ارشاد از بیت المال با یارانه های میلیاردی!

  • شناسه خبر: 80684
ارتزاق نشریه وابسته به معاون وزیر ارشاد از بیت المال با یارانه های میلیاردی!

رئیس جمهور در حالی با کنایه از اختصاص بودجه حاکمیتی به برخی رسانه ها سخن گفت که نشریه وابسته به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد یارانه های میلیاردی دریافت می کند.

خانه » آخرین اخبار » ارتزاق نشریه وابسته به معاون وزیر ارشاد از بیت المال با یارانه های میلیاردی!
 به گزارش  “خانه خشتی ” به نقل از از راه دانا  رئیس جمهور روحانی در یکی از سری سخنرانی های تندخویانه خود رسانه های منتقد، قوه قضاییه، نهادهای مسئول در امنیت کشور و… را مورد شدیدترین انتقادها قرار داد و البته برخی عوامل دستگیر شده به اتهامات جاسوسی و شبیه آن را سرمایه های کشور خواند.

وی در نمایشگاه مطبوعات تهران در حالی سخنرانی می کرد که تقریبا نیمی از خبرگزاری ها و نشریات و روزنامه های کشور که عموما منتقد سیاست های دولت هستند در اعتراض به فشارهای وزارت ارشاد به منتقدین به نمایشگاه نرفته اند.

با اینکه بسیاری از تحلیلگران عصبانیت و پرخاشگری رئیس جمهور را ناشی از بازداشت برخی از نزدیکان رسانه ای دولت به اتهام همکاری با سرویس های غربی می دانند اما برخی از رسانه ای ها معتقد هستند عیان شدن سیاست های ضد آزادی مطبوعات از سوی دولت با انصراف رسانه های منتقد از حضور در نمایشگاه مطبوعات عامل اصلی اعتراض های تند رئیس جمهور به منتقدان است.

ارتزاق نشریه وابسته به معاون وزیر ارشاد از بیت المال با یارانه های میلیاردی!

حسن روحانی در بخشی از حملات خود به رسانه های منتقد آنها را ارتزاق کنندگانی از بیت المال عنوان کرد که چون از حاکمیت بودجه می گیرند اساسا حق انتقاد به دولت را ندارند.

وی اینکه این رسانه ها هرچه می خواهند بنویسند را غیرقابل تحمل عنوان کرد.

این در حالی است که تقریبا تمام خبرگزاری های مهم کشور بودجه حاکمیتی دارند و بنا بر استدلال رئیس جمهور، دولت باید از انتقاد همه خبرگزاری ها به خود ممانعت کند.

البته سخنان رئیس جمهور در حالی است که برخی از رسانه های محلی وابسته افراد خاص در دولت از یارانه های میلیاردی برخوردار می شوند. یارانه هایی که با توجه به رقم های نجومی آن دیگر یک ردیف بودجه مستقل است تا یک سوپسیت مطبوعاتی.

بر این اساس نشریه خبر جنوب وابسته به حسین انتظامی که یک مطبوعه محلی در استان فارس و چیزی شبیه یک آگهی نامه است، برای شش ماهه اول سال جاری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان از وزارت ارشاد یارانه! گرفته است.

این رقم با احتساب دریافتی های این نشریه از یارانه وزارت ارشاد در سال گذشته از ۲ میلیارد تومان فراتر خواهد رفت.

رقم های نجومی پرداخت پول به نشریه محلی خبر جنوب در حالی است که نشریات هم شان نشریه آقای انتظامی در استان های دیگر کمتر از یک صدم یارانه خبر جنوب را دریافت کرده اند.

بزرگی مبالغ پرداختی ۶۰۰ میلیون تومانی و دو میلیاردی به نشریه یا به عبارت بهتر تبلیغ نامه وابسته به معاون وزیر ارشاد زمانی بیشتر قابل درک می شود که بدانیم یارانه کمتر از ۶۰ میلیون تومانی به نشریه ای مثل وطن امروز اختصاص یافته است.

موضوع حاشیه امن برای رسانه های دولت با توجه به همین یارانه های اختصاص یافته نیز قابل تحلیل است.

همچنین رکورد احضار یک هفته نامه منتقد دولت به دادگاه در حالی است که نشریاتی با موارد مشخص توهین به شهدا، مقدسات و ارزشهای انقلابی از سوی وزارت ارشاد در حاشیه امن به سر می برند.

برچسب ها:
ارتزاق نشریه وابسته به معاون وزیر ارشاد از بیت المال با یارانه های میلیاردی! وزیر ارشاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • عبدالله

    خشتی جان (نیمی از خبرگزاری ها ونشریات)را از کجا آوردی! تا آنجا که ما شنیدیم فقط کیهان و وطن امروز و ۲-۳ خبرگزاری نرفتند

    درست صحبت کن

    خشتی نه و خانه خشتی!!! خبرگزاری فارس یکی از اولین رسانه هایی بود که انصراف خود را از نمایشگاه مطبوعات به صورت رسمی اعلام کرد. روزنامه وطن امروز انصراف خود را از حضور در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز انصراف خود را از نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد خبرگزاری تسنیم نیز انصراف خود را از نمایشگاه اعلام کرد شبکه اطلاع رسانی راه دانا از حضور در نمایشگاه مطبوعات انصراف داد روزنامه کیهان هم از حضور در نمایشگاه مطبوعات انصراف داد هفته نامه ۹ دی هم از حضور در نمایشگاه مطبوعات انصراف داد پایگاه خبری جهان نیوز هم از ابتدا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات شرکت نکرد http://www.mizanonline.ir/fa/news/95486

    رفسنجانی

    این مملکت کلش باس ماس! هر کی قبول نداره بره به جهنم!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان