پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

آیا برجام به تآیید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده است؟!

به گزارش “خانه خشتی“، اخیراً در یکی از نشریات محلی مطلبی درج و در آن ادعا شده بود که برجام به تأیید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده است.

از افرادی که خود را اعتدال گرا و برخاسته از جامعه دانشگاهی می دانند، انتظار می رود همواره سعی بر عدالت محوری، انصاف و انعکاس صادقانه داشته باشند.

همان گونه که می دانیم دولت محترم لایحه ای با عنوان «لایحه برجام» به مجلس ارائه نکرد که مجلس آن را تأیید کرده باشد بلکه مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام خامنه ای طرحی محتاطانه را تصویب و شورای نگهبان نیز همین طرح محتاطانه را تأیید کرد؛ پس مشخص است برجام به تأیید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نرسیده است؛ لذا انتظار می رود در این زمینه مغالطه ای صورت نگیرد.

ادعا شده بود که منتقدان، برجام را مغایر با منافع شخصی و گروهی خود می دانند، در حالی که با گذشت زمان بر همگان آشکار شده چه کسانی به دنبال انتخاباتی کردن مسئله ی هسته ای هستند.

یادمان نرفته همان اوایل مذاکرات هسته ای در همین رفسنجان خودمان افراد چگونه با ذوق زدگی هر چه تمام موفقیت هسته ای را تبریک می گفتند و رهبری عزیز هم تأکید کردند که این تبریک ها معنی ندارد.

در باب اینکه چه کسانی سعی بر انتخاباتی کردن برجام دارند سخن فراوان است، اما برای یادآوری، به تعابیر امام خامنه ای در مورد منتقدان برجام اشاره می کنیم:

“از منتقدانی که با ریزبینیِ قابل تحسین، نقاط ضعف آن را به همه‌ی ما یادآور شدند و مخصوصاً از رئیس و اعضای کمیسیون ویژه‌ی مجلس”

ذکر این نکته ضروریست که هیچ کس با ادامه تحریم ها موافق نیست؛ اما با رفع تحریم ها به هر قیمتی از قبیل ضربه خوردن بنیه دفاعی کشور، نفوذ دشمن و … مخالفت وجود دارد.

یادمان نرود در مسیر اجرای برجام بند های نه گانه مجلس، ملاحضات ده گانه مصوبه شورای امنیت ملی و نه شرط مقام معظم رهبری (مجموعاً ۲۸ شرط) بایستی رعایت شود و آنچه اکنون ضرورت دارد مطالبات مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور محترم است.

امید که در آینده شاهد اینگونه مغالطه ها نباشیم.

امضاء: محفوظ

خروج از نسخه موبایل