مشاور استاندار در حوزه جوانان خطاب به مشاورین جوان فرمانداران استان؛

به اصولگرا یا اصلاح طلب بودن افراد نگاه نکنید/ کارآفرینی و جانشین پروری دو اولویت مهم مجمع مشاورین جوان

  • شناسه خبر: 80281
به اصولگرا یا اصلاح طلب بودن افراد نگاه نکنید/ کارآفرینی و جانشین پروری دو اولویت مهم مجمع مشاورین جوان

صفریان گفت: غربالگری سیاسی ما را درگیر مسائل پوچ کرده و از هدف باز می دارد؛ سیاسی تصمیم نگیرید.

خانه » آخرین اخبار » به اصولگرا یا اصلاح طلب بودن افراد نگاه نکنید/ کارآفرینی و جانشین پروری دو اولویت مهم مجمع مشاورین جوان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حسین صفریان در نشست مشترک مشاورین جوان استان در رفسنجان با بیان اینکه اجرای برنامه هایی چون جشن روز ملی جوانان، و اوقات فراغت و … دستورالعمل سازمان ورزش و جوانان بوده و در حیطه وظایف مجمع مشاورین جوان نیست، خطاب به حضار گفت: چرا شأنیت خودتان را در مقیاس گروه برگزار کننده می آورید؟ برگزاری چنین برنامه هایی نباید جزو افتخارات شما باشد.

مشاور استاندار در حوزه جوانان با تأکید بر اینکه ما در مجمع مشاوران جوان تمرین مدیریت می کنیم، گفت: حرمت امامزاده به متولی آن است؛ جایگاهتان را بالا ببرید و شأنیت خودتان را حفظ کنید تا ادارات نیز از حضور نیروی جوان و خوش فکر در کنار خود استفاده کنند؛ اگر مدیری نخواهد فکر و نیروی جدید در دستگاهش بیاید، نمی تواند هیچ وقت موفق شود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه مشاورین جوان تصمیم سازی بوده و نباید به مسائل اجرایی بپردازد، اظهار کرد: ۲۳ دستگاه در کشور متولی حوزه جوانان هستند، ما دستگاه ۲۴ ام نشویم؛ وظیفه و رسالت مشاورین جوان مشاوره دادن به فرماندار و انعکاس مطالبات حوزه جوانان به آنان است و این امر با تشکیل تیم و دعوت از متخصصین محقق می شود.

صفریان تأکید کرد: غربالگری سیاسی و نگرش بسته نداشته باشید و به اصولگرا یا اصلاح طلب بودن افراد نگاه نکنید؛ ما هشت سال به این کارها اعتراض داشتیم، حال خودمان نباید به این راه برویم؛ هر جا غربالگری سیاسی بوجود آمد، توسعه از آن بیرون رفت، غربالگری سیاسی ما را درگیر مسائل پوچ کرده و از هدف باز می دارد؛ سیاسی تصمیم نگیرید.

وی خواستار تشکیل هشت کارگروه تخصصی مجمع مشاورین جوان در شهرستان ها شد و گفت: جزیره ای عمل نکنید و همین کارگروه ها را در شهرستان خود تشکیل دهید و افراد را جذب و از ظرفیت جوانان استفاده کنید.

نشست مشاورین جوان-رفسنجان-خانه خشتی (۳)

مشاور استاندار در حوزه جوانان در ادامه از حضور مستقیم یک هزار جوان در کارگروه های مجمع در شهر کرمان خبر داد و گفت: شما باید به فرماندار در اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید برای جوانان کمک کنید؛ در شهرستان ها شرایطی را ایجاد کنید که جوانان به شما اعتماد کنند؛ شما از بالا حمایت می شوید، حرفی برای گفتن داشته باشید؛ کلان نگری تان خوب است، اما از هدف اصلی تان خارج نشوید.

حسین صفریان با ابراز گلایه از کمیته اطلاع رسانی مجمع بدلیل عدم ارسال گزارش به وی، گفت: ما در جلسه شورای اداری می توانیم زمانی را برای جوانان اختصاص دهیم؛ اما وقتی گزارشی به من نرسیده باشد، از وضعیت بی اطلاعم.

وی با اشاره به اینکه مشاور فرماندار در حوزه جوانان باید فعال باشد و برای جوانان وقت بگذارد، خاطر نشان کرد: کسانی که نمی توانند فعالانه ادامه دهند، بروند؛ من مشاور فرماندار غیر فعال را به رسمیت نمی شناسم؛ باید مطالبه گر باشیم و به عنوان مدیر پروژه عمل نکنیم.

صفریان به اولویت های مجمع مشاوران جوان در استان اشاره کرد و گفت: برای تأمین نیروی متخصص در دستگاه های اجرایی نباید به بیرون استان مراجعه کرد؛ از مدیران بخواهید نیروهای انسانی را معرفی کنند تا برای آنان دوره های آموزشی تجربی بگذاریم و از نزدیک با مدیران سابق و فعلی استان ارتباط بگیرند تا مفهوم توسعه را بدانند و راحت تر مسائل را تجزیه و تحلیل کنند.

مشاور استاندار در حوزه جوانان از اجرای این طرح برای ۴۰۰ نفر در بازه زمانی شش ماهه خبر داد و خواستار پیگیری آن در شهرستان ها شد و گفت: ما قول جذب به کسی نمی دهیم، اما فضایی را فراهم می کنیم تا از گروه تشکیل شده استفاده کنیم.

وی اولویت بعدی مجمع مشاوران جوان را تدوین سند کارآفرینی جوانان عنوان کرد و افزود: به پیشنهاد استاندار بجای اینکه دستگاه های اقتصادی در رأس امور باشند، در کنار شورای مشاورین جوان استاندار رفته و این برای ما نشانه است.

صفریان ادامه داد: میزان اعتبارات مشاغل خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی دستگاه های مختلف ۲۷۰ میلیارد تومان است که تابحال جزیره ای پرداخت می شد اما اکنون متمرکز شده است.

وی با تشکر از فرماندار رفسنجان که به بحث جوانان بها داده و در حوزه جوانان فعالیت ها را واگذار نموده است، گفت: سیاست استان، حمایت از جوانان است، تاکنون ده نفر از فرمانداران مشاور جوان خودشان را معرفی نکرده اند؛ که باید تعیین شوند.

صفریان با تأکید بر اینکه مشاور جوان فرماندار در همه جلسات باید حضور داشته باشد، گفت: جانشین پروری را در نظر داشته و با حضور در کنار فرماندار در بخش ها و برنامه های مختلف، کارآموزی کنید.

مشاور استاندار در حوزه جوانان خواستار پرداخت جدی به مشکلات منطقه ای شهرستان ها شد و افزود: در پیوست فرهنگی و هنری نباید فقط به برپایی جشن و کنسرت و اوقات فراغت پرداخت، آیا برای مبارزه با حاشیه نشینی و آزاد سازی اراضی ملی که دستور مقام معظم رهبری بوده است، پیوستی در نظر گرفته اید؟

تشکیل بانک ایده، فعال کردن کمیته بانوان و خانواده، تشکیل بانک ایده شهرستانی، استفاده از افراد متخصص برای شورای مرکزی، حمایت از نخبگان و رفع موانع آنان و توجه به اطلاع رسانی نوین از دیگر مواردی بود که صفریان در این نشست مطرح کرد و خواستار پیگیری آن از سوی مشاورین جوان شد.

برچسب ها:
جوانان خانه خشتی رفسنجان سیاسی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان