بارزانی همچنان بر طبل براندازی دولت مالکی می‌کوبد

  • شناسه خبر: 7988
بارزانی همچنان بر طبل براندازی دولت مالکی می‌کوبد

خانه خشتی: رئیس منطقه کردستان عراق در کنفرانس خبری مشترک با چند وزیر خارجه اروپایی، از تشکیل یک کمیته پارلمانی برای سلب رای اعتماد از نخست‌وزیر کنونی عراق خبر داد. به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس ، “مسعود البارزانی” رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با وزرای خارجه “سوئد”،”لهستان” و “بلغارستان” گفت که […]

خانه » آخرین اخبار » بارزانی همچنان بر طبل براندازی دولت مالکی می‌کوبد

خانه خشتی: رئیس منطقه کردستان عراق در کنفرانس خبری مشترک با چند وزیر خارجه اروپایی، از تشکیل یک کمیته پارلمانی برای سلب رای اعتماد از نخست‌وزیر کنونی عراق خبر داد.

به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس ، “مسعود البارزانی” رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با وزرای خارجه “سوئد”،”لهستان” و “بلغارستان” گفت که تلاش‌ها برای سلب رای اعتماد از “نوری المالکی” نخست‌وزیر عراق همچنان ادامه دارد.

وی در کنفرانس مشترک با این وزرا در اربیل گفت: یک کمیته قانونی از اعضای پارلمان عراق برای زمینه‌سازی به منظور فراخواندن مالکی به پارلمان و آغاز اقدامات لازم برای سلب رای اعتماد از او تشکیل شده است.

حزب دموکراتیک کردستان به رهبری بارزانی و اتحاد میهنی کردستان به رهبری طالبانی با وجود مخالفت‌های وی، شنبه گذشته اعلام کردند که در حال زمینه‌سازی برای سلب رای اعتماد از مالکی هستند و در این راه با گروه‌های سیاسی دیگر نیز توافقهایی انجام داده‌اند.

فهرست العراقیه به ریاست “ایاد علاوی” از تشکیل کمیته‌های حقوقی و سیاسی برای استیضاح مالکی و زمینه‌سازی برای برکناری او خبر داده است.

این درحالی است که یک بار تلاش این گروه‌ها برای برکناری مالکی با شکست مواجه شد و طالبانی اعلام کرد که تعداد امضاهای جمع‌آوری شده برای برکناری مالکی به حدنصاب نرسیده است. وی در حال حاضر برای انجام برخی معاینات پزشکی در آلمان به سر می‌برد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان