پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

“چشم شما کور” پاسخ اعتراض مردم به قطعی سه روزه آب ۵ روستای بخش فردوس

به گزارش “خانه خشتی“، مردم پنج روستای مهدی آباد، علی آباد علیا، قائمیه، شجاع آباد و ده بالا   بخش فردوس به دلیل خاموش بودن موتور چاه آب این منطقه به مدت سه روز است که بی آب شدند.

مردم روستاضمن اعتراض به بی کفایتی مدیران شورای آب آشامیدنی این روستاها،  استعفای مدیران و اعضای این شورا را خواستارند آنها می گویند این مسئولین در روستا زندگی نمیکنند و دلشان به حال وضعیت آب در این منطقه نمی سوزد، بهتر است اداره آب این ۵ روستا نیز به آب و فاضلاب شهرستان محول شود.

این اعتراضات از چند ماه قبل آغاز شده است و در پی این اعتراضات خبرنگار خانه خشتی موضوع را از زبان مدیر شورای آب  جویا شد.

این مسئول ضمن اینکه از خبرنگار ما خواست تا این مطلب رسانه ای نشود گفت: بودجه ای از طرف دولت به امر بهبود وضعیت آب منطقه به حساب ریخته خواهد شد و در فصل برداشت پسته از تاجران و اربابان روستاها پول دریافت میکنیم و می توانیم قبض های آب را پرداخت و در غیر اینصورت با حکم دادگاه و مامور و با کمک دهیاران و شوراها بدهی های آب را جمع آوری میکنیم.

ولی متاسفانه این تاجران در فصل برداشت محصول پسته ی خود برداشت کردند و بدون پرداخت ریالی از هزینه آب به شهر برگشتند و قبض های میلیونی در جیب هایشان ماند و پرداخت نشد.

مردم این ۵ روستا از این ناراحت هستند که چرا قبض ها میلیونی تاجران را جمع آوری نمیشود و ما باید سختی یک ساله مخارج چاه را با دست خالی بپردازیم .

به دنبال پی قطعی چند روزه آب این ۵ روستا به دلیل خاموشی موتور چاه اب این روستاها از سوی اداره برق به علت پرداخت شدن بدهی برق این چاه، خبرنگار ما بار دیگر به سراغ بختیاری مدیر شورای آب این منطقه رفت و طی تماس تلفنی مسئله را جویا شد، این مسئول در ابتدا با بیان اینکه الان نمیتوانم جوابگو باشم حاضر به مصاحبه نشد و سپس در پاسخ این سوال خبرنگار که دلیل قطعی آب را بگویید با لحنی تند گفت: چشم شما کور و تماس را قطع کرد.

این بود پاسخ قانع کننده این مسئول در جواب خبرنگار “خانه خشتی” که پیگیر قطعی سه روزه آب ۵ روستای بخش فردوس شده است.

البته این موضوع از طریق بخشدار بخش فردوس پیگیری شد و وی  در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما کمبود بودجه شبکه آب و کم لطفی مردم و نپرداختن قبض برق را عامل قطعی سه روزه دانست و گفت: دولت هیچ هزینه ای از این بابت نمی پردازد.

گزارش از: مجتبی نقی زاده

خروج از نسخه موبایل