گزارشی از بازتاب ثبت آیین جوش زنی هرمزآباد

  • شناسه خبر: 79421
گزارشی از بازتاب ثبت آیین جوش زنی هرمزآباد

مراسم رونمایی از سند ثبت ملی آئین جوش زنی هرمزآباد رفسنجان همزمان با عاشورای حسینی با پوشش گسترده رسانه ای همراه بود.

خانه » آخرین اخبار » گزارشی از بازتاب ثبت آیین جوش زنی هرمزآباد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از هرمزخبر، این مراسم با پوشش گسترده رسانه ای همراه بود که در این گزارش سعی می شود به گوشه ای از آن اشاره شود.
چند نفر از خبرنگاران رفسنجان با حضور در مراسم به پوشش خبری آن پرداخته و در حاشیه آن با مسئولین استان ، حاج حسین حیدری فرزند مرحوم حاج ابوالقاسم حیدری از قدیمی ترین نوحه خوانان جوش زنی و حاج علی رضوی مقدم از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) درباره قدمت جوش زنی مصاحبه خبری کردند.
بدین ترتیب پایگاه خبری خانه خشتی و روراستی رفسنجان نخستین خبرها را در فضای مجازی منتشر کردند. البته اقدام خبرنگاران این دو سایت خبری در پوشش کامل خبری و عکس از این مراسم قابل تقدیر است.
خبرگزاری ها:
خبرگزاری فارس نیز در فاصله کمی پس از پایان مراسم به پوشش خبری آن پرداخت.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) شامگاه شنبه به انعکاس خبر مراسم پرداخت و تیتر: «آیین جوش زنی هرمزآباد شهرستان رفسنجان ثبت ملی شد» را برای خبر خود انتخاب کرد.
خبرگزاری ایسنا گزارش تصویری از آیین جوش زنی هرمزآباد را روی خط خود برد.
خبرگزاری صدا و سیما نیز خبر مراسم جوش زنی هرمزآباد را روی خروجی خود برد.
خبرگزاری رسا(حوزه های علمیه کشور) نیز خبر مراسم را پوشش داد.
روزنامه های سراسری:
روزنامه ایران خبر مراسم جوش زنی هرمزآباد را در شماره روز دوشنبه خود کار کرد.
سایتهای خبری و شبکه های اجتماعی:
می توان گفت اکثر سایتهای خبری استان کرمان به پوشش رسانه ای مراسم پرداختند و بازتاب ها و نظرات مختلفی در پی این انعکاس صورت گرفت. در شبکه های اجتماعی نیز در یکی از مهمترین کانال های خبری در تلگرام، خبر جوش زنی با عکسی از مراسم قرار گرفت و بالطبع بازنشر این خبر در گروههای خبری دیگر در تلگرام انجام و دیده شد. این اقدام در واتس آپ نیز با بازنشر کلیپ تلویزیونی مراسم و سپس خبر مراسم انجام گرفت.
رسانه های رفسنجان:
همانطور که در بالا ذکر شد، پایگاه های خبری خانه خشتی و روراستی با گزارش های مفصل به انعکاس خبر پرداختند.
در مطبوعات رفسنجان نیز، هفته نامه رفسنجان، مهرآور و آینه رفسنجان و تا لحظه انتشار این گزارش، صفیر کویر به صورت گزارش مفصل یا خبر به انتشار خبر مراسم ثبت ملی رونمایی از ثبت ملی جوش زنی هرمزآباد پرداختند.
در پایان ذکر این نکته لازم است که ممکن است رسانه ای از قلم افتاده باشد و از دید نگارنده افتاده باشد و اینکه با وجود همه کمبود زمانی که برای انتشار خبر آن هم در روز کاملا تعطیل وجود داشت، بر این عقیده هستیم کمیته رسانه ای ستاد برگزاری مراسم رونمایی از ثبت ملی جوش زنی هرمزآباد توانسته است این مراسم را تا حدود زیادی در رسانه های کشور، استان و شهرستان پوشش دهد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد

    چه میکنه این هرمزاباد به کوری چشم حسودا

    مصطفی

    کسی نگفته مهد جوش زنی هرمزآباده هرمزآبادم رفته این مراسم سنتیش رو که یادگار نیاکان بوده به سند ثبت جوش زنی ایران ملحق کرده و براش مراسم گرفته

    همشهری

    مهد این مراسم هرمز اباد نیست همه میدونند مهد این مراسم نوقه این مراسم از نوق بوجود اومده دکتر بهرامی نماینده سابق مجلس این مراسمو قبلا ثبت کردن بنام نوق

    راحیل

    از زمانهای خیلی دور این ایین در روستای هرمز اباد انجام میشد من نمیدونم اونایی که ادعاشون میشه در این کار قبل از هرمز اباد بودند تا الان خواب خرگوشی تشریف داشتن؟!!!!!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان