بازگشت روستائیان به نیزار

  • شناسه خبر: 7936
بازگشت روستائیان به نیزار

با افتتاح طرحهای آبرسانی اردوهای جهادی اهالی این روستا که از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نبودند، به خاطر کم توجهی ها و خشکی قنات ها روستا به شهر های مجاور مهاجرت کردند و روستا عملا خالی از سکنه شد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مهندس نیوز، اولین دوره اردوهای جهادی هجرت ۳ بسیج […]

خانه » آخرین اخبار » بازگشت روستائیان به نیزار

با افتتاح طرحهای آبرسانی اردوهای جهادی

اهالی این روستا که از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نبودند، به خاطر کم توجهی ها و خشکی قنات ها روستا به شهر های مجاور مهاجرت کردند و روستا عملا خالی از سکنه شد.
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مهندس نیوز، اولین دوره اردوهای جهادی هجرت ۳ بسیج مهندسین استان خراسان رضوی امروز در روستای نیزار از توابع بخش قلندر آباد فریمان با حضور مهندسین بسیجی افتتاح گردید. روستای نیزار یکی از توابع بخش قلندرآباد فریمان است که از نعمت آب شرب بهداشتی تا کنون بی بهره بوده است و بر اثر خشکسالی های اخیر نیز قنات های مورد استفاده روستائیان خشک و بی آب گردیده بود. به همین علت در پی مهاجرت فزاینده روستائیان به شهر های مجاور، این آبادی خالی از سکنه گردید. مهندس روحانی مسئول بسیج مهندسین استان خراسان رضوی در خصوص اهداف این اردوهای جهادی اظهار داشت: اولین اقدامی که در طی این اردو های جهادی صورت می گیرد احیای قنوات روستا خواهد بود. بر اساس همین اتفاق مبارک، موج بازگشت اهالی نیزار به این روستای خالی از سکنه آغاز گردیده است.
در طی این اردوهای جهادی ۵۰ نفر از مهندسین بسیجی استان خراسان رضوی در رشته های مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی و مهندسی برق در قالب ۴ اردوی جهادی به همراه ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امام حسین (علیه السلام) نسبت به اجرای پروژه هایی از قبیل احیا و لایروبی دو حلقه قنات، بازسازی مسجد روستا و برطرف کردن برخی مشکلات محلی اقدام خواهند نمود.
همچنین در پروژه های جهادی دیگری نیز مهندسین بسیجی نظارت، نقشه کشی و اجرای پروژه های آب رسانی به هشت پارچه روستا به طول ۱۴ کیلومتر رابه عهده خواهند گرفت. در این پروژه که با همکاری اهالی روستا های یاد شده و بسیجیان ناحیه مالک اشتر به انجام می رسد اداره آب و فاضلاب فریمان تامین مصالح و لوله های مورد نیاز را به عهده گرفته است.
گزارش خبرنگار مهندس نیوز حاکی است که سردار خراسانی مسئول سازمان بسیج سازندگی و فرماندار و اعضای شورای شهر فریمان نیز از محل پروژه های مذکور بازدید داشته اند.

برچسب ها:
بازگشت روستائیان به نیزار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان