اقتصاد نابسامان مصر و معاهده کمپ دیوید بزرگترین چالش‌های فراروی محمد مرسی

  • شناسه خبر: 7892
اقتصاد نابسامان مصر و معاهده کمپ دیوید بزرگترین چالش‌های فراروی محمد مرسی

خانه خشتی: ستون نویس برجسته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی اقتصاد نابسامان مصر و معاهده کمپ دیوید را بزرگترین چالش‌های فرا روی محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر برشمرد. خانه خشتی به نقل از فارس،”احمد المصری” ستون نویس برجسته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی چاپ لندن در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به […]

خانه » آخرین اخبار » اقتصاد نابسامان مصر و معاهده کمپ دیوید بزرگترین چالش‌های فراروی محمد مرسی

خانه خشتی: ستون نویس برجسته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی اقتصاد نابسامان مصر و معاهده کمپ دیوید را بزرگترین چالش‌های فرا روی محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر برشمرد.

خانه خشتی به نقل از فارس،”احمد المصری” ستون نویس برجسته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی چاپ لندن در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به اعلام پیروزی نهایی محمد مرسی نامزد اسلامگرای انتخابات مصر به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب پس از سرنگونی رژیم مبارک، مشکلات داخلی را دارای تاثیر بزرگتری نسبت به چالش‌های خارجی فرا روی رئیس جمهور جدید قاهره خواند.

وی با اشاره به سلب اعتماد عمومی ملت مصر نسبت به رژیم‌ گذشته و دولت انتقالی گفت: چالش‌های بزرگی از جمله بازگرداندن اعتماد عمومی مردم، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تشویق سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در داخل مصر از جمله چالش‌های فرا روی مرسی به شمار می‌روند.

المصری تامین امنیت داخلی مصر را یکی از دیگر از مشکلات بزرگ فرا روی رئیس جمهور منتخب مصر خواند و تاکید کرد که آحاد مردم در خاورمیانه منتظرند واکنش محمد مرسی در خصوص معاهده کمپ دیوید را ببینند.

وی با اشاره به مواضع سابق اخوان المسلمون مبنی بر بازنگری در موضوع معاهده کمپ دیوید گفت: معاهده کمپ دیوید، صادرات گاز مصر به دشمن صهیونیستی، مشارکت در محاصره مردم غزه با بسته نگه داشتن گذرگاه رفح و قضیه دخالت‌های غربی در کانال سوئز از دیگر چالش‌های خارجی فراروی محمد مرسی به عنوان رئیس جمهور منتخب به چشم می‌خورند.

این نویسنده و کارشناس رسانه یاد آور شد که رئیس جمهور منتخب مصر به فرصت حداقل سه ماهه لازم دارد تا بر اساس عملکردش موفقیت یا عدم موفقیت وی را در تعامل با این چالش‌ها بسنجیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان