فروش هرگونه دارو در عطاری‌ها ممنوع است

  • شناسه خبر: 7845
فروش هرگونه دارو در عطاری‌ها ممنوع است

خانه خشتی: معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ‌گفت‌: فروش هرگونه دارو در عطاری‌ها ممنوع است و این کار از نظر ما قانونی نبوده و حتما باید با تجویز پزشک و از داروخانه‌ها تهیه شوند. خانه خشتی: علی روحبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۳۵ داروخانه در شهرستان‌های رفسنجان […]

خانه » آخرین اخبار » فروش هرگونه دارو در عطاری‌ها ممنوع است

خانه خشتی: معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ‌گفت‌: فروش هرگونه دارو در عطاری‌ها ممنوع است و این کار از نظر ما قانونی نبوده و حتما باید با تجویز پزشک و از داروخانه‌ها تهیه شوند.

خانه خشتی: علی روحبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۳۵ داروخانه در شهرستان‌های رفسنجان و انار مستقر هستند که چهار داروخانه به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر‌اساس قانون به ازای هر ۷ هزار نفر یک داروخانه به طور روزانه و به ازای هر ۶۵ هزار نفر یک داروخانه شبانه‌روزی باید ایجاد شود.

روحبخش به پر مصرف‌ترین داروها در رفسنجان اشاره کرد و ابراز داشت: آمپول دگزا متازون، قرص آسپرین، شربت دیفن هیدرامین‌، قرص سرماخوردگی‌، کپسول آموکسی‌سیلین‌، قرص استامینوفن کدئین‌، کپسول آزیترومایسین ۲۵۰ میلی، قرص لوزارتان ۲۵ میلی، استامینوفن ۳۲۵ و آمپول ویتامین D3 از جمله داروهایی هستند که به ترتیب بیشترین مصرف را در رفسنجان دارند.

وی با بیان اینکه فروش هرگونه دارو در عطاری‌ها ممنوع است، گفت: بعضا در برخی موارد مشاهده شده عطاری‌ها اقدام به فروش داروهایی از جمله مکمل‌های رژیمی‌، داروهای جنسی و داروهای ترک اعتیاد می‌‌کنند که این کار از نظر ما قانونی نبوده و حتما باید با تجویز پزشک و از داروخانه‌ها تهیه شوند.

‌معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان‌ با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری مردم شکایات زیادی از داروخانه‌ها داشتند، افزود: بیشترین شکایات آن‌ها مربوط به گرانفروشی داروخانه‌ها بوده است.

وی عنوان کرد: بعد از بررسی این موضوع مشخص شد در اکثر موارد قیمت دارو صحیح است، اما با توجه به تغییر قیمت برخی داروها قیمتی که بر روی داروها درج شده با قیمت فروش دارو به داروخانه مطابقت ندارد.

‌روحبخش با اشاره به مقررات تبلیغات در داروخانه‌ها افزود: داروخانه‌ها از به نمایش گذاشتن عکس‌های نامناسب و تبلیغ داروهای جنسی در معرض دید عموم خودداری کرده و در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی فروش داروهای بیمارستانی در برخی داروخانه‌های شهر را از اقدامات خوب معاونت دارو و غذای دانشگاه دانست و گفت: فروش این داروها فقط در داروخانه‌های مستقر در بیمارستان مجاز است، اما برای رفاه حال شهروندان به چند داروخانه در شهر مجوز فروش داده‌ایم تا سرگردانی مردم در صورت عدم تهیه دارو از بیمارستان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برخی از مردم هنگام ‌مراجعه به داروخانه‌ها تقاضای داروهای بدون نسخه از جمله‌ آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای اعصاب‌ می‌کنند که داروخانه نمی‌تواند آن را در اختیار مراجعان قرار دهیم.

روحبخش خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند داروهای شیمی درمانی‌، ضد‌سرطان و داروهای خاص را از داروخانه هلال‌احمر تهیه کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان