معاون وزیر نفت هند خبر داد:راهکارهای هند برای مقابله با تحریم نفتی اروپا علیه ایران

  • شناسه خبر: 7812
معاون وزیر نفت هند خبر داد:راهکارهای هند برای مقابله با تحریم نفتی اروپا علیه ایران

خانه خشتی: وزارت نفت هند به منظور جلوگیری از به وجود آمدن اختلال در واردات نفت از ایران، تدابیری را اتخاذ کرده تا بر مبنای آن تانکرهای حامل نفت خام جمهوری اسلامی را تحت پوشش بیمه قرار دهد. خانه خشتی به نقل از فارس، “جی سی چاتورودی”، معاون وزیر نفت هند روز جمعه (۲ تیر، […]

خانه » آخرین اخبار » معاون وزیر نفت هند خبر داد:راهکارهای هند برای مقابله با تحریم نفتی اروپا علیه ایران

خانه خشتی: وزارت نفت هند به منظور جلوگیری از به وجود آمدن اختلال در واردات نفت از ایران، تدابیری را اتخاذ کرده تا بر مبنای آن تانکرهای حامل نفت خام جمهوری اسلامی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

خانه خشتی به نقل از فارس، “جی سی چاتورودی”، معاون وزیر نفت هند روز جمعه (۲ تیر، ۲۲ ژوئن) در سخنانی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد:”ما در حال آمادگی برای رویارویی با احتمالات هستیم و تمامی اقدامات لازم برای کسب اطمینان از این‌که عرضه نفت تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد را اتخاذ می‌کنیم.”

بیمه گران اتحادیه اروپا که اصلی‌ترین ارائه دهندگان بیمه اتکایی هستند احتمالا از ماه جولای به عنوان بخشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران که با هدایت امریکا تنظیم شده، از ارائه پوشش بیمه مسئولیت در رابطه با نفت خام ایران منع خواهند شد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا ۲۳ ژوئن تحت فشار امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه تهران تصویب کردند. این تحریم‌ها به منظور جلوگیری از خرید نفت کشورهای عضو این اتحادیه از ایران و یا تجارت با بانک مرکزی این کشور تصویب شد. این تحریم‌ها از ابتدای جولای به اجرا درخواهد آمد.

چاتورودی افزود : وزارت نفت هند از وزارت دارایی این کشور خواسته است تا شرکت بیمه اتکایی دولتیGeneral Insurance Corp بیمه نفتکش‌های هندی حامل نفت خام از جمهوری اسلامی را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد وزارت نفت هند از وزارت حمل و نقل دریایی این کشور نیز خواسته است به پالایشگاه‌ها اجازه دهد با استفاده از کشتی‌های ایرانی به واردات نفت از جمهوری اسلامی بپردازند.

چاتورودی تصریح کرد:”وزارت حمل و نقل دریایی در حال بررسی پیشنهاد ماست.”

هند یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفت خام ایران به شمار می‌رود. بیش از ۱۰ درصد از صادرات سالیانه نفت ایران به ارزش حدود ۱۲ میلیارد دلار به هند اختصاص دارد.

امریکا و اتحادیه اروپا با ادعای این‌که برنامه انرژی هسته‎ای ایران دارای بعد نظامی است، از ابتدای سال ۲۰۱۲ تحریم نفتی و تحریم‎های شدید مالی را به جمهوری اسلامی تحمیل کرده‎اند.

تهران ضمن رد این اتهامات تاکید می‌کند با وجود بازرسی‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‎ای این کشور هیچ‌گاه مدرکی دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‎ای جمهوری اسلامی به سوی اهداف نظامی یافت نشده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان