پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

مهد فوتبال منطقه نوق یک دهه چشم انتظار سالن ورزشی / تصاویر

به گزارش “خانه خشتی“، سالن ورزشی مهدی آباد در سال ۱۳۸۸ توسط نقیبی بخشدار سابق بخش فردوس و مسئولین وقت ورزش شهرستان و مسئولین بخش فردوس و حضور مردم  کلنگ زده شد.

در همین ابتدا مسئولان قول دادند که با توجه به شناختی که از ورزش ، استعدادها و سابقه ورزشی جوانان مهدی آباد دارند، تا شش ماه اینده بهترین سالن ورزشی در بخش فردوس با شرط ۳۰ میلیون هزینه توسط خیرین و مردم و ۷۰ میلیون توسط دولت در این مکان ساخته شود.

یک ماه پس از این مراسم به همت یک خیر قسمت گود برداری و فونداسیون با نظارت مهندسین استانی و طبق استانداردهای روز بتن ریزی و خاکریزی شد اما متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از زمین خوردن کلنگ سالن ورزشی مهدی آباد هنوز هم از ساخته شدن و کمک دولت خبری نیست.

در تکمیل این گزارش به سراغ پیشکسوتان فوتبال روستا رفتیم کسانی که الان پیر شدند و فقط از فوتبال جوانمردی و دوستی و وحدت و خاطرات خوش در ذهن دارند، پیشکسوتانی که خود و برادران شهیدشان فوتبالیست بودند و اکثر آنها به شغل ازاد مشغولند و به گفته آنها یک زمانی کل روز را دنبال توپ میدویدند  و عشق فوتبال داشتند و آرزوی بازی در جام نوروز.

جام نوروز  اولین جامی بود که در کل منطقه نوق رفسنجان برگزار شد که هرساله در ایام نوروز برگزار می شد، تاریخ آن به سال ۱۳۶۰ برمیگردد جامی که ۳۴ سال پی در پی  در زمین خاکی استادیوم شهید گلستانی روستای مهدی اباد نوق برگزار می شد و از همه تیم های فوتبال از کل منطقه نوق از کمال آباد تا جوادیه و الهیه فلاح  نوق در این مسابقات با شوق و ذوق  فراوان شرکت میکردند و هرسال بیش از ۳۲ تیم حضور داشتند و بازی های جذاب و حساس، هواداران تیم ها و مردم از پیر و جوان به تماشای این مسابقات می آمدند ولی افسوس با وجود بعضی مشکلات و کم لطفی مسئولین این جام تاریخی ادامه دار نشد.

در این میدان افرادی زیادی از جمله شهیدان حسنی، حسنی نژاد، غلامی، گلستانی از بازیکنان تیم مهدی آباد نوق وشهدای روستاهای که بازیکن تیم روستایشان بودند ، بازی کردند و زمان برگزاری جام همزمان با جنگ تحمیلی بود و با حضور این ورزشکاران حقیقی در میدان نبرد شهادت نصیبشان شد.

روستای مهدی آباد نوق در رشته های فوتبال،  فوتسال،  والیبال و  پینگ پنگ فعالیت دارد و با وجود در اختیار داشتن اندک امکانات ورزشی در اکثر جام های برگزار شده در شهرستان و منطقه جزو برترین تیم های مسابقات شناخته شده است و این نشان از عشق و استعداد ورزشی است که در خون جوانان این روستا جریان دارد و هر روز در سرما و گرما باز هم جوانانی هستند که با بی اعتنایی به نگاه مسئولین بخش و شهرستان به ورزش و تمرینات خود ادامه میدهند و در مسابقات شرکت میکنند.

البته بد نیست بگوییم که در سال ۸۸ یک سالن ورزشی هم در بخش فردوس وجود نداشت و قول ساخت هم در برنامه های کاری نبود ولی یکسالی هست که سه سالن نیمه کاره و در حال ساخت در این بخش وجود دارد در حالیکه یک سوم ورزشکار روستای مهدی اباد را هم ندارند،  سالن هایی که با زیر بنای های زیاد و هزینه های میلیاردی ساخته شده است.

از مسئولین که سوال می کنیم کمک خیرین را عامل پیشروی روند ساخت سالن ها می دانند، آنها می گویند سالن مهدی آباد کد نخورده است در صورتی که نماینده مجلس شورای اسلامی در زمان تبلیغات قول داد که با وجود کد خوردن سالن ورزشی مهدی آباد نوق باید دراسرع این پروژه هم با اتمام برسد که متاسفانه این قول هم اضافه شد به قول های مسئولین دیگر.

دوماه پیش با اعتراضات مردمی و ورزشکاران و جوانان روستا، مسئولین بخش فردوس قول دادند تا ۲۰ مهرماه آهن های سوله را خریداری و شروع به ساخت نمایند ولی باز همان آش و همان کاسه…

عظیمی مسئول ورزش بخش فردوس در این باره به خبرنگار “خانه خشتی” گفت: اداره ورزش و جوانان بخش فردوس ریالی پول ندارد و اداره کل استان هم حمایتی نمی کند.

وی افزود: هنوز یک میلیون تومان پول آزمایش استقامت بتن را به آزمایشگاه کرمان  نداریم که بدهیم و بدهکار هستیم.

عظیمی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵  طرح مشابه در شهرستان وجود دارد که بودجه ای به انها تعلق نگرفته است خاطر نشان کرد: ساخت سالن مهدی آباد با کمک خیرین امکان پذیر نیست.

حال سوال مردم این است که اگر اداره کل ورزش شهرستان و استان بودجه ای ندارد  بودجه سه سالنی که در بخش فردوس ساخته می شود از کجا می آید؟

جوانان،  پیشکستوتان و ورزشکاران روستا کم کاری و پیگیری نکردن مسئولین روستا و بخش را عامل ساخته نشدن سالن میدانند.

مردم مهدی اباد یا باید فکر ساخت سالن را از سر بیرون کنند یا اینکه به همت خیرین شروع ساخت سالن را شروع کنند اما مسئولین بدانند با کمبود امکانات ورزشی گرایش جوانان به طرف تفریحات  و سرگرمی های ناسالمی چون  قلیان و سیگار و ناس بیشتر خواهد شد .

گزارش از :مجتبی نقی زاده

جمع آوری عکس از :مسلم احمدزاده

خروج از نسخه موبایل