۳ دلیل گرانی مرغ در بازار

  • شناسه خبر: 7761
۳ دلیل گرانی مرغ در بازار

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ به فارس خبر داد به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از  فارس: رئیس هئیت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ سه عامل عدم تامین نهاده، افزایش تقاضا و کاهش عرضه را عامل گرانی مرغ در بازار عنوان کرد. محمد یوسفی درباره دلیل افزایش لجام‌گسیخته قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: موضوع افزایش […]

خانه » آخرین اخبار » ۳ دلیل گرانی مرغ در بازار

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ به فارس خبر داد
به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از  فارس: رئیس هئیت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ سه عامل عدم تامین نهاده، افزایش تقاضا و کاهش عرضه را عامل گرانی مرغ در بازار عنوان کرد.

محمد یوسفی درباره دلیل افزایش لجام‌گسیخته قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت مرغ از چند وقت پیش قابل پیش‌بینی و بارها هشدار آن داده شده بود.

رئیس هئیت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ اظهار داشت: در حالی که پول ۵۰ هزار تن کنجاله سویا از دو ماه پیش واریز شده است، هنوز این نهاده دامی تحویل داده نشده است.

بر اساس این گزارش مرکز پشتیبانی امور دام طی تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه‌سراسری مرغداران متعهد شده بود ماهانه ۲۴۰ هزار تن خوراک مورد نیاز مرغداران را تحویل دهد.

وی افزود: در حالی که از فروردین ماه سال جاری ۲۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده و نیاز به حداقل ۵۰۰ هزار تن خوراک طیور دارد،تنها ۱۰ درصد آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین شده است.

یوسفی گفت: تولیدکننده مجبور است کنجاله سویا را به قیمت چند برابر ۱۷۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان خریداری کند که قیمت تمام شده را به شدت بالا می‌برد.

وی افزود: گرانی نهاده‌ها باعث شده تولید کننده خوراک کمتری برای مرغ‌ها استفاده کند و طول دوره پرورش طولانی ‌شود. در این حالت میزان تولید نیز کاهش می‌یابد.

رئیس هئیت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ تصریح کرد:‌ همچنین با توجه به گرانی گوشت و ماهی تقاضا برای گوشت مرغ بیشتر و باعث گرانی در بازار شده است.

برچسب ها:
۳ دلیل گرانی مرغ در بازار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان