لوموند: بهار عربی بی معناست این انقلاب ها بهار اسلامگرایی است

  • شناسه خبر: 7737
لوموند: بهار عربی بی معناست این انقلاب ها بهار اسلامگرایی است

به گزارش ” خانه خشتی” : یک روزنامه فرانسوی تأکید کرد بهار عربی معنا ندارد و باید عنوان «بهار اسلامگرایی» را به تحولات اخیر خاورمیانه داد. روزنامه لوموند تصریح کرد: مذهب توانسته در خاورمیانه جدید مقابل دیکتاتورهای کشورهای عربی قرار گیرد. اکنون بهار عربی بیشتر به کار اسلامگرایان می آید تا حامیان سکولاریسم. لوموند نوشت: […]

خانه » آخرین اخبار » لوموند: بهار عربی بی معناست این انقلاب ها بهار اسلامگرایی است

به گزارش ” خانه خشتی” : یک روزنامه فرانسوی تأکید کرد بهار عربی معنا ندارد و باید عنوان «بهار اسلامگرایی» را به تحولات اخیر خاورمیانه داد.
روزنامه لوموند تصریح کرد: مذهب توانسته در خاورمیانه جدید مقابل دیکتاتورهای کشورهای عربی قرار گیرد. اکنون بهار عربی بیشتر به کار اسلامگرایان می آید تا حامیان سکولاریسم.
لوموند نوشت: انتخابات در این کشورها اکنون تبدیل به یک ابزار سیاسی شده در حالی که این کشورها فقدان ریشه های لیبرال دموکراسی هستند. ملت های عرب از اسلام برای محافظت از خود استفاده می کنند و به عنوان مثال تونسی ها و مصری ها، اسلام را به عنوان فرهنگ و هویت خود انتخاب کرده اند. برای ملت های عرب، دیکتاتورها نماینده سیاست غرب بودند و لائیسیته منطق دین ستیزانه دارد.
هفته نامه فرانسوی اکسپرس نیز در تحلیل مشابهی خاطرنشان کرد: اسلامگرایانی که در تونس و در دوره بن علی به شدت سرکوب شده بودند، پس از انقلاب و یا سقوط رژیم بن علی، دوباره به صحنه آمده و چند بار به قدرت نمایی دست زده اند. اکنون ۵ هزار مسجد در تونس فعال شده است.
اکسپرس افزود: استقرار سالها سرکوب، علت اصلی رشد و نمو اسلامگرایی به ویژه در میان جوانانی است که نه در متن بلکه در حاشیه جامعه قرار گرفته بودند. اسم برای این طیف جذابیت دارد.

برچسب ها:
لوموند: بهار عربي بي معناست اين انقلاب ها بهار اسلامگرايي است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان