دستگاه اطلاعات آمریکا عربستان را اداره می‌کند/ سه سطح بحران فراروی خاندان سعودی

  • شناسه خبر: 7627
دستگاه اطلاعات آمریکا عربستان را اداره می‌کند/ سه سطح بحران فراروی خاندان سعودی

به گزارش ” خانه خشتی”:مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل تاکید کرد که عربستان سعودی هم اکنون توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدیریت می‌شود و هر آنچه که افسران اطلاعاتی و مقامات آمریکا اراده کنند، به سرعت در این کشور به صورت بخشنامه در می‌آید. “غالب قندیل” مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل در […]

خانه » آخرین اخبار » دستگاه اطلاعات آمریکا عربستان را اداره می‌کند/ سه سطح بحران فراروی خاندان سعودی

به گزارش ” خانه خشتی”:مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل تاکید کرد که عربستان سعودی هم اکنون توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدیریت می‌شود و هر آنچه که افسران اطلاعاتی و مقامات آمریکا اراده کنند، به سرعت در این کشور به صورت بخشنامه در می‌آید.
“غالب قندیل” مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل در گفت‌‌وگو با خبرنگار بین‌‌الملل فارس با اشاره به مرگ ولی‌عهد سعودی، چنین موضوعی را دارای پیامدهای ناگواری برای ریاض دانست و گفت: همانگونه که در پی مرگ ولی‌عهد اسبق عربستان، ‌اختلافات شدیدی بر سر تعیین ولی‌عهد جدید صورت گرفت‌، این بار نیز شاهد چنین اختلافاتی خواهیم بود.
این نویسنده و تحلیل‌گر لبنانی وجود اختلافات در میان خانواده حاکم بر سعودی را معضل بزرگی برای آمریکا به منظور تداوم سیطره‌ واشنگتن بر سران شبه جزیره عربستان برشمرد و افزود: سیاست‌های سعودی طی سالیان گذشته اهرمی برای سیاست‌های کاخ سفید بود تا از این طریق توطئه‌های بیگانه ضد منافع ملت‌های منطقه را اجرا کند.
قندیل با بیان اینکه سران سعودی بسیار فرتوت شده‌اند، تاکید کرد که سالخوردگی و بیماری توان تدبیر و اداره کشور را از آنها گرفته و در حقیقت هم اکنون عربستان سعودی توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدیریت می‌شود  و هر آنچه که افسران اطلاعاتی و مقامات آمریکا اراده کنند، به سرعت به صورت بخشنامه در عربستان سعودی در می‌آید.
وی با بیان اینکه بحرانی که در پی مرگ نایف در ریاض شکل خواهد گرفت به مراتب از بحران گذشته که در پی مرگ سلطان رخ داد، گسترده‌تر خواهد بود و علت آن نیز به خاطر تناقضات و مشکلاتی است که دولتمردان سعودی برای خود ایجاد کرده‌اند.
مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل سه سطح بحران‌‌هایی که دامن سعودی‌ها را گرفته را در نارضایتی عمومی ملت عربستان از نظام حاکم، رشد طبقه سرمایه‌دار جدید سعودی خارج از خانواده حاکم که در غرب آموزش دیده و امروزه به جریان لیبرال معروف شده‌اند و اختلافات موجود بین شاهزادگان سعودی برشمرد.
وی با اشاره به بیداری اسلامی که بسیاری از رژیم‌های همپیمان ریاض را درنوردیده‌ا، تاکید کرد که آحاد ملت عربستان به دنبال رهایی از استبداد بوده تا با سرنگونی نظام ریاض از به تاراج رفتن ثروت‌های خدادادی کشورشان جلوگیری کنند و زمام مدیریت امور خودشان را به دست بگیرند و از دخالت‌های بیگانه بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.
قندیل با اشاره به گسترش روز افزون معارضان و مخالفان رژیم سعودی گفت: معارضانی که هیچ گاه اجازه فعالیت در داخل کشور را نیافته‌اند خواستار تغییر رژیم استبدادی در عربستان بوده و چنین موضوعی به چالش بزرگی برای ریاض در آمده‌ است.
وی با بیان اینکه مرگ نایف آمریکا و رژیم صهیونیستی را به همان اندازه خانواده حاکم در عربستان نگران می‌کند، افزود: با مرگ نایف بسیاری از نگاه‌ها به سوی “سلمان بن عبدالعزیز” معطوف شده ولی انتخاب وی به ولی‌عهدی به راحتی صورت نخواهد گرفت؛ بلکه با اختلافات بسیاری همراه خواهد بود.
قندیل رژیم سعودی را بزرگترین مدافع رژیم صهیونیستی در منطقه خواند و افزود: به علت پیروی ریاض از سیاست‌های واشنگتن و تل‌آویو طی دهه‌های گذشته، ملاحظه می‌کنیم که مرگ نایف آنها را بیش از پیش نگران کرده است زیرا بیگانگان دشمن ملت‌های منطقه‌ به شدت نگران منافع خود و سرنوشت نظام سعودی هستند.

برچسب ها:
دستگاه اطلاعات آمریکا عربستان را اداره می‌کند/ سه سطح بحران فراروی خاندان سعودی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان