واکنش جدی آیت‌الله نوری همدانی به اعدام اتباع ایرانی از سوی عربستان سعودی

  • شناسه خبر: 7571
واکنش جدی آیت‌الله نوری همدانی به اعدام اتباع ایرانی از سوی عربستان سعودی

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار معاون وزیر امور خارجه ضمن محکوم کردن اعدام اتباع ایرانی در عربستان سعودی، گفت: علمای اسلام در برابر این اقدام غیر انسانی ساکت نمی نشینند. حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار با حسین امیر عبداللهیان […]

خانه » آخرین اخبار » واکنش جدی آیت‌الله نوری همدانی به اعدام اتباع ایرانی از سوی عربستان سعودی

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار معاون وزیر امور خارجه ضمن محکوم کردن اعدام اتباع ایرانی در عربستان سعودی، گفت: علمای اسلام در برابر این اقدام غیر انسانی ساکت نمی نشینند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه، با اشاره به اعدام گروهی از اتباع ایرانی در عربستان، اظهار داشت: سران نظام باید موضع گیری قاطعی در برابر این عمل غیر قانونی و ضد حقوق بشری داشته باشند، علمای اسلام نیز ساکت نخواهند نشست.

وی عملکرد حکومت عربستان را با اسلام سازگار ندانست و افزود: آنها دست نشانده آمریکا هستند و در راستای اهداف آنها گام برمی دارند، آنها در جهان چهره اسلام را برخلاف واقع خشن و ضدحقوق بشر معرفی می کنند، در صورتی که اسلام دین محبت و مهربانی است و توسط رحمهٌ للعالمین پایه گذاری شده است.

پول نفت عربستان در راه نوکری آمریکا خرج می‌شود

این مرجع تقلید با اشاره به وهابی بودن سران عربستان و عملکرد آنها در بحرین، تصریح کرد: وهابیت مایه ننگ اسلام و مسلمانان و عربستان نوکر آمریکا است و تمام پول و نفت خود را در مسیر نوکری خرج می کند؛ این عربستان است که کشور قطر را نیز به خاطر نفت و ثروتش با خود همراه ساخته است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی درباره موضع گیری علمای پیشین درباره کشتارهایی که کشور عربستان در گذشته داشته است، گفت: در سال های دور یک نفر ایرانی به ناحق در عربستان اعدام شد و علمایی همچون آیت الله صدر، آیت الله خوانساری و آیت الله کوه کمره ای به شدت در برابر این عمل زشت اعتراض کرده و یک سال حج را تعطیل کردند.

وی همچنین به تعطیلی حج از سوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهارداشت: امام(ره) نیز در اعتراض به کشتار حجاج توسط ماموران عربستان چنین اقدامی کرد، امروز نیز علمای اسلام در پاسخگویی به این اقدام غیر انسانی عربستان ساکت نخواهند نشست.

توصیه به دستگاه دیپلماسی

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، دستگاه دیپلماسی کشور را به شدت عمل در برابر مستکبران توصیه کرد و گفت: باید در برابر آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همراهان آنها اعم از حکومت های عربستان و بحرین طوری برخورد کنید که قدرت ایران برای آنها محسوس شود و به هیچ وجه رفتار ملایمت آمیز نداشته باشید.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود، نقطه ضعف بیداری اسلامی در کشور های مختلف را نداشتن رهبر مناسب دانست و گفت: اگر همه این کشورها رهبری همچون سید حسن نصرالله که در علم، جهاد، شجاعت و افکار انقلابی در جهان مشهور است، داشتند بهتر و سریع تر می توانستند به اهداف خود برسند.

گفتنی است، امیر عبداللهیان نیز توضیحاتی در خصوص عملکرد ایران در مواجهه با اعدام اتباع ایرانی ارائه داد و بیان داشت: ما در اقدامی اعتراض آمیز هیچ گونه پیام تسلیتی برای فوت ولیعهد عربستان نفرستادیم، همچنین یکسری فعالیت های مشترک با آن کشور را به تعویق انداخته ایم و کمیته ای هم برای پیگیری این مساله تشکیل داده ایم که گزارش عملکرد آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب ها:
واکنش جدی آیت‌الله نوری همدانی به اعدام اتباع ایرانی از سوی عربستان سعودی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان