بنیانگذار جنبش ۶ آوریل در گفت‌وگو با فارس: انقلابیون مصر از رئیس جمهور منتخب برای مقابله با چالش‌ها حمایت می‌کنند

  • شناسه خبر: 7554
بنیانگذار جنبش ۶ آوریل در گفت‌وگو با فارس: انقلابیون مصر از رئیس جمهور منتخب برای مقابله با چالش‌ها حمایت می‌کنند

به گزارش” خانه خشتی” به نقل از فارس: “احمد ماهر”، بنیانگذار جنبش ۶ آوریل مصر تاکید کرد که از رئیس جمهوری منتخب در رویارویی با چالش‌هایی که برای مقابله با شورای عالی نظامی پیش‌رو دارد، حمایت می‌کنیم. “احمد ماهر”، بنیانگذار جنبش ۶ آوریل درباره مکمل قانون اساسی مصر که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر […]

خانه » آخرین اخبار » بنیانگذار جنبش ۶ آوریل در گفت‌وگو با فارس: انقلابیون مصر از رئیس جمهور منتخب برای مقابله با چالش‌ها حمایت می‌کنند

به گزارش” خانه خشتی” به نقل از فارس: “احمد ماهر”، بنیانگذار جنبش ۶ آوریل مصر تاکید کرد که از رئیس جمهوری منتخب در رویارویی با چالش‌هایی که برای مقابله با شورای عالی نظامی پیش‌رو دارد، حمایت می‌کنیم.

“احمد ماهر”، بنیانگذار جنبش ۶ آوریل درباره مکمل قانون اساسی مصر که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر آن را طی دو روز گذشته صادر کرد، گفت: با صدور مکمل قانون اساسی توسط نظامیان حاکم بر مصر باید گفت که کودتای آنها تکمیل شد.

ماهر هدف از این کودتا مقید کردن رئیس جمهوری جدید در عدم بکار گرفتن اختیارات خود و تلاش ناامیدانه بازماندگان رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر برای عدم انتقال قدرت به رئیس جمهور منتخب و حفظ شبکه فساد حاکم بر کشور در زمان حاکمیت رژیم گذشته برشمرد.

وی پافشاری شورای عالی نظامی مصر برای تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی را تلاش نظامیان برای جلوگیری و تضمین عدم محاکمه آنها و کناره‌گیری بدون دردسر آنها از قدرت دانست.

بنیانگذار جنبش ۶ آوریل با بیان اینکه از حیث دیدگاه‌ها و مواضع سیاسی با جماعت اخوان المسلمون مصر اختلاف دیدگاه دارد، گفت: اما اختلاف من با رژیم سابق و همچنین رئیس جمهور مخلوع مصر و شورای نظامیش اختلافی در ماهیت جنایی است که جز با قصاص نمی‌توان آن را حل کرد، چون آنها اقدام به کشتار مردم مصر زدند و ثروت‌های کشور را غارت کردند.

ماهر تصریح کرد، گرچه انحلال پارلمان با حکم دادگاه قانون اساسی مصر صورت گرفت،‌ اما عامل اصلی انحلال پارلمان شورای عالی نظامی مصر و ائتلاف این جماعت با این شورا در ابتدای امر بود و اخوانی‌ها هم اکنون باید مسئولیت این امر را متحمل شوند.

وی تاکید کرد که هدف از انحلال پارلمان هدفی سیاسی بود و در واقع شورای نظامی مصر به این طریق می‌خواست به قدرت قانونگذاری در کشور و کودتا علیه انقلاب دست یابد.

ماهر افزود: فراخوان این جنبش برای برگزاری تظاهرات میلیونی با هدف اعلام عدم به رسمیت شناختن مکمل قانون اساسی و دادن مشروعیت مردمی به رئیس جمهوری جدید مصر یعنی “محمد مرسی” صورت می‌‌گیرد.

بنیانگذار جنبش ۶ آوریل تاکید کرد که انتخاب شدن محمد مرسی به ریاست جمهوری مصر بهترین گزینه ممکن بود و می‌دانیم که او در روزهای آینده با چالش‌هایی در مقابله با شورای عالی نظامی مصر مواجه خواهد شد، اما ما همواره از وی در رویارویی با این چالش‌ها حمایت خواهیم کرد.

برچسب ها:
بنیانگذار جنبش 6 آوریل در گفت‌وگو با فارس: انقلابیون مصر از رئیس جمهور منتخب برای مقابله با چالش‌ها حمایت می‌کنند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان