برخورد سریع و قاطع با عاملان شهادت دانشمندان هسته‌ای

  • شناسه خبر: 7492
برخورد سریع و قاطع با عاملان شهادت دانشمندان هسته‌ای

خانه خشتی: رئیس قوه قضاییه از برخورد سریع و قاطع با عاملان شهادت دانشمندان هسته‌ای که به تازگی دستگیر شده‌اند خبر داد. خانه خشتی به نقل از فارس، صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی گفت‌وگوی خبری امشب خود با اشاره به این مطلب که به زودی پروژه ثبت درخواست شکوائیه و تشکیل […]

خانه » آخرین اخبار » برخورد سریع و قاطع با عاملان شهادت دانشمندان هسته‌ای

خانه خشتی: رئیس قوه قضاییه از برخورد سریع و قاطع با عاملان شهادت دانشمندان هسته‌ای که به تازگی دستگیر شده‌اند خبر داد.

خانه خشتی به نقل از فارس، صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی گفت‌وگوی خبری امشب خود با اشاره به این مطلب که به زودی پروژه ثبت درخواست شکوائیه و تشکیل پرونده به صورت اینترنتی آغاز به کار خواهد کرد، گفت: ۴۰ نقطه از شهر تهران و دفاتر اسناد رسمی برای اجرای این پروژه در مرحله اول انتخاب شدند.

وی گفت: تلاش داریم تا از طریق همکاری دفاتر پیشخوان اموری را نظیر تشکیل پرونده و ثبت شکایات را به صورت اینترنتی به شهروندان ارائه دهیم که به این ترتیب هم شاهد سرعت گرفتن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی شهروندان خواهیم بود و هم از وقوع برخی از مفاسد جلوگیری خواهد شد.

وی گفت:‌ این پروژه و اجرای آن باعث می‌شود تا شهروندان براساس یک کد رهگیری بتوانند در هر لحظه از سرنوشت پرونده خود با خبر بوده و بفهمند که پرونده‌شان در چه مرحله‌ای قرار دارد.

مجری برنامه در سؤال دیگری از آملی لاریجانی پرسید و گفت: شورا‌های حل اختلاف ساختار خوبی دارند اما متأسفانه به نظر می‌رسد عدم وجود قضات در آنها باعث شده که برخی از رفتارهای این شورا در حل مسائل مناسب نباشد و باعث شود گاهی مردم ناراضی باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما هم معتقد هستیم که شوراها مشکلاتی دارند اما در شوراهای حل اختلاف بازرس‌های دوره‌ای صورت می‌گیرد و بنای شکل‌گیری آنها بر انشاء حکم نبوده است بلکه بنابر ایجاد صلح و سازش میان طرفین دعوا بوده است.

وی گفت: ما بعضاً دیده‌ایم که برخی برخوردها صورت گرفته که باعث نارضایتی شهروندان شده است اما یکی از دلایل این امر عدم وجود تعداد قضات کافی است که البته برای حل این مشکل جذب قضات را برای استخدام در شوراهای حل اختلاف آغاز کرده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه به مدت یک و نیم ساله باقی مانده از قانون آماده به کار شوراها خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در مرحله جدید آغاز به کار شوراهای حل اختلاف به اصل تشکیلات آنها که همانا استفاده از ظرفیت‌های شهروندان بوده استفاده کرده و به سمت صلح و سازش به جای صدور آرا برویم.

مجری برنامه خطاب به آملی لاریجانی گفت: تجربه‌ برخی کشورها حاکی از آن است که یک فرد پس از گذراندن تحصیلات حقوقی وکیل می‌شود و پس از طی سالها دوره وکالت به درجه قضاوت می‌رسد اما در سیستم قضایی کشورمان فرد ابتدا قضایی می‌شود و سپس به مرحله وکالت می‌رسد که این امر باعث می‌شود در برخی از موارد شاهد آن باشیم که وکلا بیشتر از قضات نسبت به پرونده‌ها اشراف دارند.

رئیس قوه قضاییه گفت: بله من موافقم که این تجربه برخی از کشورها بوده اما معلوم هم نیست که درست از کار درآمده باشد.

وی گفت: ما تلاش کردیم تا شرایط را برای قضات به گونه‌ای فراهم کنیم که اصلاً نیاز نباشد که آنها به سمت وکالت بروند ما تلاش می‌کنیم تا با ارتقا سطح زندگی قضات و همچنین نخبه‌گزینی راه‌حل مناسبی برای مشکلی که شما به آن اشاره کردید پیدا کنیم.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دستگیری تعدادی از عوامل شهادت دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما از قبل با نیروهای امنیتی تعامل خوبی داشتیم و این رامی‌توان در صحبت‌های وزیر اطلاعات نیز دید.

وی گفت: همانطور که در مورد قبلی هم رسیدگی به پرونده اینگونه افراد با سرعت انجام شد در این مورد هم برخوردی قاطعانه و سریع با متهمان خواهیم داشت و ما به این افراد مجالی برای شرارت نخواهیم داد.

رئیس قوه قضاییه گفت: از دوستانمان در وزارت اطلاعات هم بابت دستگیری این افراد کمال تشکر را داریم و اینها نشانگر توانایی بالایی وزارت اطلاعات است.

آملی لاریجانی در بخش انتهایی سخنان خود به موضوع حقوق بشر و فشارهای غربی‌ها به کشورمان اشاره کرد و گفت: ما متأسفانه ناجوانمردانه مورد هجمه غربی‌ها قرار گرفته‌ایم برخلاف آنکه در کشور ما حقوق بشر به صورت کامل رعایت می‌شود.

وی به تلاش رسانه‌های غربی و همچنین رفتارهای دوگانه آنها اشاره کرد و گفت: در کشور ما هر ۲ سال یک انتخابات آن هم سالم برگزار می‌شود در حالی که در کشورهای دیگر حتی یک انتخابات هم برگزار نشده حال آنکه بر علیه کشور ما گزارش صادر می‌کنند اما به آن کشورها حرفی هم نمی‌زنند.

رئیس قوه قضاییه به موضوع مردم بی‌گناه بحرین اشاره کرد و گفت: امروز هیچ‌کدام از غربی‌ها به فجایع رخ داده در بحرین توجهی ندارند حال آنکه مردم بحرین فقط داشتن حق رأی طبیعی را برای تعیین سرنوشت‌شان می‌خواهند.

وی گفت: متأسفانه غربی‌ها ادعا می‌کنند که هستند افرادی در کشور ما بدون تفهیم اتهام به زندان افتاده‌اند در حالی که این موضوع صحت ندارد و کسی وجود ندارد که بدون تفهیم اتهام به زندان افتاده باشد هرچند که رسیدگی‌ها گاهاً با تأخیر انجام می‌شود.

آملی لاریجانی همچنین به موضوع تشکیل معاونت راهبردی در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: کار دستگاه قضایی باید براساس یک برنامه مدون باشد و هدف از ایجاد معاونت راهبردی پیگیری همین برنامه‌های مدون و حرکت در مسیر توسعه قضایی است.

وی در خاتمه نسبت به وضع معیشت قضات و کارکنان ابراز ناراحتی کرد و گفت: هرچند که با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و حمایت دولت و مجلس یک افزایشی در سطح معیشت کارکنان و قضات رخ داده اما معتقدیم هنوز هم تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان