مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد؛

رشد ۱۷ درصدی مس نسبت به سال گذشته/ یکی از مشکلات صنعت مس شرایط اقتصادی و رکود جهانی است

  • شناسه خبر: 74315
رشد ۱۷ درصدی مس نسبت به سال گذشته/ یکی از مشکلات صنعت مس شرایط اقتصادی و رکود جهانی است

مرادعلیزاده گفت: علارغم مشکلات سالانه طرح های توسعه را پیش بردیم و هزینه های جاری شرکت را تامین کردیم.

خانه » آخرین اخبار » رشد ۱۷ درصدی مس نسبت به سال گذشته/ یکی از مشکلات صنعت مس شرایط اقتصادی و رکود جهانی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مرادعلیزاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، با اشاره به گزارشی از وضعیت کنونی مس سرچشمه، اظهار داشت: امسال تولید را به یک میلیون تن کنستانتره رسانده ایم که میزان مس محتوای این کنستانتره  حدود ۲۵۰ هزار تن می باشد که نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: حدود ۱۹۰ هزار تن از این مس به کاتود تبدیل می شود که بخشی از آن وارد بازار داخل شده و مابقی به صورت کنسانتره صادر می گردد که همه همکاران در صنعت مس در آذربایجان، خاتون آباد و سرچشمه در اجرای برنامه تولید همت داشته اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس خاطر نشان کرد: در بخش توسعه پس از بازنگری طرح های توسعه این طرح ها از ۳۶ واحد که قبلأ این سرمایه گذاری هیچ ارزش افزوده ای در صنعت مس نداشت؛ ۱۸ پروژه در کرمان و آذربایجان انتخاب شد که با سرمایه گذاری ۲٫۲ میلیارد یورو و ۴۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۷ ظرفیت مس را به ۴۰۰ هزار تن خواهیم رساند.

وی گفت: از مبلغ ۴۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون ۱۹۰۰ میلیارد تومان آن سرمایه گذاری شده که مابقی را از بانک ها تأمین منابع می کنیم و  ۷۰ درصد از این سرمایه گذاری در کرمان، ۱۹ درصد در آذربایجان و ۱۱ درصد در سایر نقاط کشور انجام خواهد شد.

سفر معاون اول رئیس جمهور به مجتمع مس سرچشه-خانه خشتی (۱۶)

مرادعلیزاده با اشاره به دو معدن در کرمان که خارج از محدوده سرچشمه، میدوک و چاه فیروز هستند افزود: با استفاده از توان سرمایه داران داخلی، برگزاری فراخوان و مزایده؛ ۶۵ درصد از کارخانجات این دو معدن را به بخش خصوصی واگذار کردیم و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به امکانات و توان مهندسین داخلی در بخش توسعه تصریح کرد: توان علمی همکاران باعث شده کلیه تجهیزات به بهترین نحو احسن انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تأکید به تضمین دولت برای رهایی شرکت های سهامی عام از مشکلات پیش آمده، یادآور شد: در بخش فروش از تیر سال ۹۲ آخرین تحریمی که بر کشور حاکم شد صنعت مس تحت تحریم قرار گرفت و مشکل پیدا کرد ولی علارغم مشکلات سالانه طرح های توسعه را پیش بردیم و هزینه های جاری شرکت را تامین کردیم.

سفر معاون اول رئیس جمهور به مجتمع مس سرچشه-خانه خشتی (۲۰)

وی بیان کرد: آلایندگی منطقه سرچشمه و خاتون آباد بعلت ذوب خاتون آباد که تجهیزاتش اتوکد است و به دلیل اینکه کارخانه اسید در آنجا اجرا نشده باید انجام شود و  برای رفع آلودگی شرایط زیست محیطی احیا گردد.

مراد علیزاده یکی دیگر از مشکلات صنعت مس را شرایط اقتصادی و رکود جهانی دانست که باعث ایجاد تعارضات در واحدهای تولیدی شده و گفت: با سعه صدر و تحمل واحدهای تولیدی را اداره کنیم.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان صنعت مس صنعت مس رفسنجان مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد؛ مراد علیزاده مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • عبدالله

    رکود جهانی؟؟؟!!!! چرا همه سعی میکنن مشکلات را به خارج از مرزها مربوط کنن؟؟!! ناتوانی آقایان برای فروش مس در شرایطی که قیمت جهانی مس بالای ۶۵٠٠ دلار بود، برگشت بکار افراد بازنشسته ناتوان، ریخت وپاشهای فراوان در کمکهای بلاعوض به هم جناحیهای سیاسی و تیمهای ورزشی، عدم نظارت بر کار پیمانکاران بویژه پیمانکاران معدنکار و حمل خاک که بخش اعظم هزینه ها را تشکیل میدهد و ... از جمله مشکلات صنعت مس هستند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان