معاون اول رئیس جمهور در مجتمع مس سرچشمه:

مصمم هستیم رکود و سختی را از پای ملت ایران برداریم / راهکار دقیق اقتصاد مقاومتی است

  • شناسه خبر: 74305
مصمم هستیم رکود و سختی را از پای ملت ایران برداریم / راهکار دقیق اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: مامصمم هستیم با اتکا به نیروی مردم اقتصاد کشور را احیا و شکوفا کنیم و این رکود و سختی را از پای ملت ایران برداریم، یکی از راهکارهای دقیق در این زمینه اقتصاد مقاومتی است.

خانه » آخرین اخبار » مصمم هستیم رکود و سختی را از پای ملت ایران برداریم / راهکار دقیق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح کارخانه فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، در ابتدای سخن خود با اشاره به آخرین سفر خود به مجتمع مس سرچشمه در اردیبهشت ۸۴ با حضور رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: این بازدید جزو یکی از بازدیدهای تاریخی از مس سرچشمه بود و در خاطرات من ماندگار شده است.

وی افزود: بخش های مختلف صنعتی کشور به همت نیروهای کاردانی که جزو سرمایه های کشورند، به نوع مطلوب در حال سرمایه گذاری و توسعه هستند.سفر معاون اول رئیس جمهور به مجتمع مس سرچشه-خانه خشتی (۲۱)

جهانگیری به روند افزایش تولید مجموعه مس و بالا رفتن کیفیت و قیمت محصولی تولیدی آن در فضای بین المللی اشاره کرد و گفت: کشور ایران به واسطه ی ظرفیت مواد معدنی جزو کشورهای ممتاز دنیاست و اکتشافات و معادن خوبی در زمینه فلزات به خصوص فلزات رنگی در سراسر کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما روی کمربند اصلی تولید مس دنیا هستیم و ۵۰ درصد ذخائر مس دنیا در ایران است، در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان ظرفیت خوبی از لحاظ اکتشافات مس وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور یکی از دلایل اتکاء به نفت را فشارهای سیاسی علیه کشورهای نفت خیز دانست و بیان داشت: فشارهای اقتصادی باعث شده در سالهای گذشته یکی از سیاست های کلی پیدا کردن راهکار برای کم کردن اتکاء به نفت باشد.

وی تصریح کرد: نفت و گاز ذخائر تجدیدناپذیر هستند که روزی تمام می شوند و اقتصاد ایران باید به شرکتهای دانش بنیان و مغز انسان ها متکی باشد.

جهانگیری معدن روی انگوران در استان زنجان را یکی از معادن بزرگ روی در کشور دانست و گفت: کرومیت در استان کرمان نیز یکی از ذخایر معدنی خوب در کشور است.

سفر معاون اول رئیس جمهور به مجتمع مس سرچشه-خانه خشتی (۲۳)

جهانگیری خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر در رشد علمی موقعیت مناسبی داشتیم و رتبه ی ۱۶ علمی را دارا هستیم و جهت گیری اقتصاد ایران با توسعه ی علم و فناوری ممکن نیست، اگر سیستمی متکی به فناوری نو و مدیریت پیشرفته نباشد منافع اخلال گر پیشرفت و توسعه کشور می شود.

وی کاهش تورم ۴۰ درصدی به ۱۵ درصد طی دو سال گذشته را یکی از اقدامات دولت در زمینه اقتصاد دانست و بیان کرد: ما مصمم هستیم با اتکا به نیروی مردم اقتصاد کشور را احیا و شکوفا کنیم و این رکود و سختی را از پای ملت ایران برداریم و یکی از راهکارهای دقیق در این زمینه اقتصاد مقاومتی است.

جهانگیری سال ۹۵ را یکی از سالهای رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: باید اقتصاد کشور را مقاوم و پایدار کنیم و برای این کار تمامی مدیران، بخش خصوصی و همه نیروهای کشور فارغ از هر گرایش سیاسی باید به صحنه بیایند.

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی رکود و سختی مصمم هستیم رکود و سختی را از پای ملت ایران برداریم / راهکار دقیق اقتصاد مقاومتی است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان