امام جمعه رفسنجان:

مگر دولت منهای نظر مجلس کاری می‌تواند، انجام دهد

  • شناسه خبر: 74254
مگر دولت منهای نظر مجلس کاری می‌تواند، انجام دهد

امام جمعه رفسنجان گفت: این روزها برخی از اصحاب دولت ابراز داشتند، این برجام نیاز به مصوبه مجلس ندارد، مگر می‌شود، مجلس خانه مردم است، مگر دولت منهای نظر مجلس کاری می‌تواند، انجام دهد.

خانه » آخرین اخبار » مگر دولت منهای نظر مجلس کاری می‌تواند، انجام دهد

به گزارش “خانه خشتی“، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تاکید بر رعایت تقوا اظهار داشت: حق تقوا این است که نهایت تلاش خود را انجام دهیم و معاصی را کنار بگذاریم.

وی در زمینه تفریحات سالم و ایجاد نشاط در جامعه به روایتی از امام علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: سلامتی، توانایی، فراغت، جوانی و نشاطی که لازم است در جامعه باشد، بی‌نیازی و ثروت خود را فراموش نکنید و با بهره‌گیری سالم از آنها در پی آخرت باشید.

رمضانی‌پور تصریح کرد: نشاط باید همراه با مسائل ارزشی و کسب ثروت از راه سالم و مشروع  و برای رسیدن به آخرت باشد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند «شبانه‌روز بکوشید و آن را به چهار بخش تنظیم کنید، ساعتی برای خلوت با خدا، ساعتی برای امرار معاش، ساعتی برای هم‌نشینی با برادران و دوستان مورد اعتمادی که با صفای باطن خود در عیب‌زدایی شما سهم دارند و ساعتی هم برای لذت‌جویی از حلال اختصاص دهید.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه از مجالس لهو و لعب باید پرهیز کرد، ادامه داد: این مجالس با نابودی ایمان انسان همراه است.

وی با اشاره به تعامل با نظام اسلامی خاطرنشان کرد: مشورت‌دهی در جامعه لازم است و مشورت باید با اهلش صورت گیرد، مشورت زمانی که انجام می‌شود، صادقانه و واقع‌بینانه باشد.

رمضانی‌پور بیان کرد: مشورت‌دهی به حاکمان و کارگزاران نظام اسلامی از ابعاد مهم مشارکت سیاسی در عرصه‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به خطبه امام علی (ع) در نهج‌البلاغه ابراز داشت: از گفتن حق و مشورت عادلانه خودداری نکنید و حتماً حرف حق را بزنید، زیرا من در نظر خود به عنوان یک انسان فراتر از آن نیستم که از اشتباه ایمن باشم.

رمضانی‌پور اظهار کرد: مصداق دیگر مشارکت مردمی در امر به معروف و نهی از منکر که کمک بزرگی برای افراد به‌ویژه مسئولان است، امام علی (ع) می‌فرمایند «همه نیکی‌ها و جهاد در راه خدا در برابر دو واجب امر به معروف و نهی از منکر به مانند یک قطره آب است».

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر اصلاح ذات‌البین و تاکید بر سخت‌گیری در برابر طلاق‌های توافقی افزود: بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها توافقی شده است.

رمضانی‌پور بیان داشت: فصل برداشت پسته است و باید مراقبت‌های لازم را داشته باشید، نیروی انتظامی با این حجم وسیع باغ به تنهایی نمی‌تواند کنترل کند و خودمان باید مراقب محصول باشیم.

وی ابراز داشت: پیامبر (ص) فرمودند «تعلیم و آموزش غنا برای افرادی که طالب هستند و خرید و فروش آنها و همچنین بهای آنها حرام است در کتاب خدا فرود آمده برخی مردم سخنان بیهوده را خریداری می‌کنند تا مردم را از راه خدا گمراه کنند، هرگاه خدا چیزی را تحریم کند، بهایش را نیز تحریم کرده است».

وی از روز دهوالارض یاد کرد و گفت: دهوالارض روزی است که نخستین خشکی از زیر آب سر در آورد و گسترش یافت هر سال روز دهوالارض زمین گسترش می‌یابد و هر کس این روز را روزه بگیرد، پاداش ۱۰۰ سال روزه دارد.

وی با تبریک هفته تعاون افزود: در رفسنجان ۳۵۰ شرکت تعاونی و حدود ۱۱۰ هزار نفر عضو داریم که ۳۰ درصد از این شرکت‌ها فعال هستند.

رمضانی‌پور عنوان کرد: تعاونی‌ها در زمینه‌های مختلفی تشکیل شده و عمده مشکل آنها کمبود منابع مالی و نقدینگی است که دنبال مقصر نیستیم و دنبال اصلاح هستیم و با همت مسئولان  و بانک‌ها این مشکلات رفع شود، زیرا این شرکت‌ها هم مشروع و هم حلال است.

وی تاکید کرد: بانک‌ها در وثیقه‌ها سخت‌گیری نکنند، اگر این سخت‌گیری‌ها نبود، ۹۰ درصد آن تعاونی‌ها فعال بود و ما بیکار نداشتیم.

وی تاکید کرد: اعضای تعاونی‌ها باید آموزش‌های لازم را ببینند، رفسنجان از حضور بانوان در تعاونی‌ها محروم است، بانوان می‌توانند، نقش‌آفرین باشند.

رمضانی‌پور بیان کرد: تعاونی‌ها بستر خوبی برای اشتغالزایی هستند و از اصل ۴۴ قانون اساسی هم بر می‌آید که کشور را به سمت خصوصی‌سازی ببریم و تقویت تعاونی‌ها باید صورت گیرد.

وی از رزمایش ثارالله یاد کرد و گفت: اقتدار فوق‌العاده نیروهای نظامی و انتظامی ما به رخ جهانیان کشیده شد و ما قدرت برتر منطقه هستیم، اگر همان تدین و ایمان دهه اول انقلاب را داشته باشیم در دنیا ارتشی و نیروی نظامی به قدرت نیروی انتظامی ما نمی‌رسد و امروز تا حد زیادی این معنا تحقق دارد، ما در ابعاد نظامی هوا، دریا، زمین و پدافند سرآمد هستیم.

امام جمعه رفسنجان روز مردم‌شناسی، سالروز شهادت شهید قدوسی، سالروز شهادت سرتیپ دستجردی و روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی را گرامی داشت.

وی افزود: قیام ۱۷ شهریور و شهادت جمعی از مردم بی‌دفاع که جمعه سیاه نام گرفت را گرامی می‌داریم و این خون شهدا حیات در کشور ما ایجاد کرد.

وی از اعزام حجاج به سرزمین وحی یاد کرد و بیان داشت: بهره‌گیری کامل از فضایل کامل حج باید صورت گیرد و مواظب باشند، حساسیتی در آن جا ایجاد نکنند.

خطیب جمعه رفسنجان به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان اشاره کرد و افزود: ایشان مکرر در زمینه برجام تاکید داشتند و مجلس را بی‌نظر و بی‌مسئولیت ندانستند، این روزها برخی از اصحاب دولت ابراز داشتند، این برجام نیاز به مصوبه مجلس ندارد، مگر می‌شود، مجلس خانه مردم است، مگر دولت منهای نظر مجلس کاری می‌تواند، انجام دهد.

وی ادامه داد: چگونه است که برجام در مجلس سنای آمریکا باید مورد نظردهی قرار گیرد، اما مجلس شورای اسلامی ما بی‌نظر باشد، تهدیداتی که امریکای جنایتکار دارد، قابل تحمل نیست، رهبری از دولت و وزارت امور خارجه مؤکدا خواستند که پاسخ مناسب تهدیدات آمریکا را بدهند و از چیزی نترسند.

وی گفت: مردم حامی دولت هستند از پشیمانی دشمن نترسید، اگر بنا به تحمل سختی است، مردم تحمل می‌کنند، مردم از اول انقلاب تحمل کردند و عزت و ارزش‌های خود را برباد نمی‌دهند.

منبع: فارس

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان