پس از “جماران” و “ولایت” ،ناوشکن و ناو موشک‌انداز های جدید در راه است

  • شناسه خبر: 7424
پس از “جماران” و “ولایت” ،ناوشکن و ناو موشک‌انداز های جدید در راه است

خانه خشتی: معاون فنی نیروی دریایی ارتش از ساخت و تجهیز ۱۰ ناوشکن بومی دیگر علاوه بر ناوشکن‌های “جماران” و “ولایت” در کشور خبر داد. خانه خشتی به نقل از فارس ،امیر دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درخصوص توانمندی صنایع دریایی کشور در طراحی و […]

خانه » آخرین اخبار » پس از “جماران” و “ولایت” ،ناوشکن و ناو موشک‌انداز های جدید در راه است

خانه خشتی: معاون فنی نیروی دریایی ارتش از ساخت و تجهیز ۱۰ ناوشکن بومی دیگر علاوه بر ناوشکن‌های “جماران” و “ولایت” در کشور خبر داد.

خانه خشتی به نقل از فارس ،امیر دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درخصوص توانمندی صنایع دریایی کشور در طراحی و ساخت انواع ناوشکن ها و ناوهای موشک انداز به ناوشکن جماران به عنوان نماد این توانمندی اشاره کرد و گفت: این ناوشکن در قالب پروژه موج ۱ ساخته و به آب اندازی شد و در همین راستا و در قالب پروژه موج ۲، ناوشکن”ولایت” در صنایع دریایی شهید تمجیدی در بندرانزلی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است که ان‌شاءالله در طول سال جاری تکمیل و به آب‌اندازی می شود.

دریادار زمینی همچنین ادامه داد: علاوه بر اینها، ساخت ناوشکن‌های کلاس موج و سینا نیز در حال طراحی و ساخت است که در کلاس موج، می توان به پروژه‌های موج ۳ و ۴ اشاره کرد.

وی در ادامه به ساخت ناوشکن موج ۵ به نام “سهند” اشاره کرد و با بیان اینکه این ناوشکن ظرف امسال تکمیل و به آب‌اندازی خواهد شد، گفت: این ناوشکن به یاد شهدای ناوشکن سهند که در مقابله مستقیم با آمریکا به شهادت رسیدند، به این نام نام‌گذاری شده است.

معاون فنی نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها ناوهای موشک انداز کلاس سینا در قالب پروژه های سینای ۱، ۲ و ۳ را در دستور کار داریم که به ترتیب به نام ناوهای موشک‌انداز “پیکان”، “جوشن” و “درفش” نامگذاری شده و در حال آماده سازی هستند.

دریادار زمینی ادامه داد: ناوهای سینای ۴، ۵ و ۶ توسط وزارت دفاع و ناو سینای ۷ نیز در کارخانجات نداجا در حال طراحی، ساخت و تجهیز است.

وی در پایان تصریح کرد: ناو موج ۵ (سهند) و ناو سینای ۷ ظرف امسال به آب انداخته می‌شوند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان