مسئول شورای نگهبان شهرستان رفسنجان:

اعتراض به شورای نگهبان آب به آسیاب دشمن ریختن است / اینها با دست خود شاخه ای که بر آن نشسته اند را می برند

  • شناسه خبر: 73938
اعتراض به شورای نگهبان آب به آسیاب دشمن ریختن است / اینها با دست خود شاخه ای که بر آن نشسته اند را می برند

مسئول شورای نگهبان شهرستان رفسنجان گفت: این اشکلات لزوما از طرف کسانی است که احساس خطر می کنند از اینکه نتوانند وارد مجلس شوند و احساس خطر برای انقلاب و دین نمی کنند اینها دلشان برای خودشان می سوزد نه انقلاب.

خانه » آخرین اخبار » اعتراض به شورای نگهبان آب به آسیاب دشمن ریختن است / اینها با دست خود شاخه ای که بر آن نشسته اند را می برند

حسین صفری رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان در گفت و گو با “خانه خشتی“، ضمن تبیین جایگاه و اهمیت شورای نگهبان اظهار داشت: یکی از ارکان قانون اساسی که گزینش بسیار حساس و کلیدی در پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی دارد، نهاد مقدس شورای نگهبان است که دارای وظایف و اختیارات بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در زمینه اهمیت این شورا تصریح کرد: امام (ره) هشدار داده اند که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

صفری شورای نگهبان را حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی دانست و گفت: تطابق قوانین با احکام ثانویه و اولیه بر عهده ی این نهاد مقدس است و به فرمایش امام(ره) شورای نگهبان به منزله ی فیلتری است که ناخالصی ها را پالایش می کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان با اشاره به مفهوم دو نظارت استطلاعی و استصوابی بر قوانین خاطر نشان کرد: در نظارت استطلاعی ناظر اطلاع پیدا می کند که چگونه قوانین تصویب می شود و چگونه انتخابات انجام می شود، در این نظارت صرفا اطلاعات ناظر افزایش پیدا می کند.

وی افزود: در نظارت استصوابی ناظر در تمام موارد تصمیم گیری حضور دارد و باید اقدام انجام شده را تصویب کند تا جلوی هرگونه اشتباه و یا سوء استفاده از جانب مجریان گرفته شود.

صفری پرسش چرایی جنجال آفرینی پیرامون نظارت استصوابی شورای نگهبان را با این فرمایش امام خامنه ای(معظم له) پاسخ داد: جنجال علیه نظارت استصوابی یکی از مباحث بی مبنا و بی ریشه است که با هدف تضعیف شورای نگهبان و نفوذ دادن عناصر مخالف با اسلام ، امام، نظام و ارکان قانونگذاری است و این بلایی است که در یک دوره بر علمای طراز اول آوردند و تصور می کنند که امروز هم می توانند همان بلا را بر سر شورای نگهبان بیاورند اما آنها اشتباه می کنند و بطور قطع و یقین چنین چیزی تحقق نخواهد یافت.

وی ادامه داد: این اشکلات لزوما از طرف کسانی است که احساس خطر می کنند از اینکه نتوانند وارد مجلس شوند و احساس خطر برای انقلاب و دین نمی کنند اینها دلشان برای خودشان می سوزد نه انقلاب.

مسئول شورای نگهبان در شهرستان رفسنجان بیان داشت: افرادی که احساس خطر می کنند انقلاب و دین را اینگونه تفسیر می کند که اگر ما در صحنه اجرایی باشیم انقلاب درست است و اگر نباشیم معلوم نیست که چه می شود.

صفری یادآور شد: متاسفانه این افراد شامل این ضرب المثل هستند که شخصی بر شاخه درخت نشسته بود و با اره بن شاخه را می برید غافل از اینکه به زودی به پایین پرت خواهد شد و لذا این افراد با جهت دهی های نفس خود و آمریکا و انگلیسی که دشمن اصلی این نظام هستند و انها را در زمینه های مختلف وسوسه می کند، بسان این ضرب المثل انقلاب را بدست خود از بین خواهند برد.

وی خطاب به کسانی که انقلاب را برای خودشان می خواهند و حامیآان نیستند اظهار داشت: به صلاح خود اینها نیست که اینقدر آب به آسیاب دشمن بریزند، پیرامون حبل المتین انقلاب وحدت خود را حفظ کنید زیرا بقا و استمرار انقلاب اسلامی در حفظ وحدت پیرامون ولی فقیه و عدم تضعیف نهاد مقدس شورای نگهبان است.

مسئول شورای نگهبان شهرستان رفسنجان با اشاره به این سخن امام(ره) که فرمودند “چنانچه مشاهده می شود پس از انتخابات مرحله اول از دور دوم مجلس شورای اسلمی افرادیکه نظر شورای نگهبان در ابطال یا تایید بعضی از حوزه ها در افق میلشان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند تضعیف و یا خدا ی نکرده توهین می نمایند، معلوم نیست در صدر مشروطیت در دوره اول با فقهای ناظر بر قوانین این نحو عمل شده باشد در آن زمان به تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم”، خاطر نشان کرد: همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می شود و در آخر رژیم را ساقط می کند.

وی افزود: جنگ نرم دشمن همین است که به تدریج انقلاب را از درون بی محتوا کند و فرهنگ اسلامی و ارزش ها را بوسیله خودمان از ما میگیرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان