اسوشیتدپرس: شکست مذاکرات مسکو، شکست کاخ سفید است.

  • شناسه خبر: 7343
اسوشیتدپرس: شکست مذاکرات مسکو، شکست کاخ سفید است.

خانه خشتی: یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی اذعان کرده است که شکست مذاکرات مسکو با ضعیف نشان دادن اوباما در برابر ایران، شکست کاخ سفید محسوب خواهد شد. خانه خشتی به نقل از فارس، اسوشیتدپرس در ضمن گزارشی تحت عنوان “ایران و شش کشور هر دو به موفقیت در گفتگوهای هسته‌ای نیاز دارند”، اذعان کرده […]

خانه » آخرین اخبار » اسوشیتدپرس: شکست مذاکرات مسکو، شکست کاخ سفید است.

خانه خشتی: یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی اذعان کرده است که شکست مذاکرات مسکو با ضعیف نشان دادن اوباما در برابر ایران، شکست کاخ سفید محسوب خواهد شد.

خانه خشتی به نقل از فارس، اسوشیتدپرس در ضمن گزارشی تحت عنوان “ایران و شش کشور هر دو به موفقیت در گفتگوهای هسته‌ای نیاز دارند”، اذعان کرده است که شکست مذاکرات مسکو به معنای شکست کاخ سفید تلقی خواهد شد.

بنابراین گزارش، اسوشیتدپرس با طرح این ادعا که امید چندانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات مسکو وجود ندارد، تصریح کرد که شکست این مذاکرات باعث خواهد شد تا اوباما در حل مناقشه هسته‌ای با ایران ضعیف به نظر رسیده و این امر به نفع میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواه وی خواهد بود.

این خبرگزاری همچنین ابراز داشته است که هرگونه درگیری نظامی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، به تمام منطقه تسری خواهد یافت.

بر اساس گزارش فوق، غرب در این مذاکرات خواستار قطع غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم از یک‌سو و تعطیلی تاسیسات هسته‌ای فردو است و ایران نیز در مقابل خواستار لغو تحریم‌های یک‌جانبه علیه خود، بالاخص تحریم‌های نفتی است. اسوشیتدپرس همچنین ادعا کرده است که تحریم‌ها منجر به آن شده تا صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه در روز به بین ۱.۲ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش یابد اما ایران تاکید می کند که این تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد این کشور نداشته است.

این خبرگزاری همچنین مدعی است که غرب بار دیگر با پیشنهاد فروش قطعات هواپیما در برابر قطع غنی سازی ۲۰ درصدی پای به مسکو خواهد گذاشت، پیشنهادی که در بغداد از سوی ایران رد شد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران قرار است از اول جولای آغاز شود. این در حالی است که اتحادیه اروپا خود دچار مشکلات اقتصادی است که ناشی از بحران مالی ۲۰۰۸ می‌باشد. برخی تحلیلگران بر اساس چشم‌انداز بازار نفت، ادامه این تحریم‌ها را در درازمدت برای غرب غیرممکن می‌دانند.

ایران ضمن تاکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود، به رسمیت شناخته شدن حق خود مبنی بر غنی‌سازی اورانیوم برای مقاصد صلح‌آمیز را بر اساس ان‌پی‌تی خواستار شده است. غرب از به رسمیت شناختن این حق، طفره می‌رود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان