حقوق بشر درآمریکا از واقعیت تا دروغ!

  • شناسه خبر: 7265
حقوق بشر درآمریکا از واقعیت تا دروغ!

خانه خشتی: یکی از مسائلی که همیشه وبه ویژه در چند سال اخیر باعث جلب توجه افکار عمومی به رفتار سیاستمداران وبه طور کل دستگاه سیاسی آمریکا شود بحث هم خوانی رفتار سیاستمداران آمریکایی با شعارهایی که مطرح کرده اند بوده است.بحث درباره این موضوع در حالی در چندین سال اخیر درمیان افکارعمومی شدت گرفته […]

خانه » آخرین اخبار » حقوق بشر درآمریکا از واقعیت تا دروغ!

خانه خشتی: یکی از مسائلی که همیشه وبه ویژه در چند سال اخیر باعث جلب توجه افکار عمومی به رفتار سیاستمداران وبه طور کل دستگاه سیاسی آمریکا شود بحث هم خوانی رفتار سیاستمداران آمریکایی با شعارهایی که مطرح کرده اند بوده است.بحث درباره این موضوع در حالی در چندین سال اخیر درمیان افکارعمومی شدت گرفته که اغلب سیاست مداران جمهوری خواه آمریکا که در حال حاضر قدرت را در اختیار دارند از آغاز تاکنون مهمترین شعار خود را برمبنای مباحث حقوق بشری وعناوینی همچون حق آزادی بیان وانتخابت متمرکز کرده اند.
این تمرکز شعاری در حالی صورت پذیرفته که بر اساس آمارها واسناد ، تناقضات مشخصی بین عمل وشعارهای آمریکا چه در عرصه بین المللی وچه در داخل خود جامعه آمریکا وجود دارد.تناقضاتی که هر از چندگاهی بیش از هر زمانی خود را نمایان می کند که یکی از مهمترین نمونه های این زمانها را می توان در برخورد اخیر دولت آمریکا با معترضین جنبش وال استریت دید.
آن چنان که روزنامه نیویورک تایمز درجدیدترین گزارش خود به این موضوع اشاره داشته که تا تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱، ۱۳۰۰ معترض جنبش تسخیر وآل‌استریت فقط در شهر نیویورک دستگیر شدند. همچنین فاکس نیوز (Fox News) هم در در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۱ گزارش داد که پلیس ۷۰۰ معترض در روی پل بروکلین در شهر نیویورک را بازداشت کرده است.این گزارشها از سوی این دو منبع خبری در حالی است که شیکاگو جورنال خبر از بازداشت ۹۰ نفر از معترضان را در اجلاس سران ناتو در شیکاگو که هفته گذشته برگزار شد، داده است.
از طرف دیگر فشارهایی که دولت نسبت به معترضان اعمال داشته تنها به بازداشت وزندان محدود نشده بلکه در امریکا برخی از معترضان را رسماً “افراطیون بومی” و “تروریست‌های بومی” می‌نامند.
این‌ها عناوین تهدیدآمیز جدیدی است که “وزارت امنیت میهن” اعلام داشته و تمام توجهات خود را بر آن‌ها متمرکز کرده و آن را جایگزین مسلمانان تروریست به‌عنوان مهم‌ترین خطر علیه امریکا نموده است.براساس همین گزارشات در سپتامبر سال ۲۰۱۰، پلیس فدرال به منازل مسکونی فعالان صلح در شیکاگو و مینیاپولیس حمله کرد.همچنین اف.بی.آی سعی دارد، با این ادعا که فعالان صلح به “جبهه مردم برای آزادی فلسطین” کمک مالی نموده‌اند، برای آن‌ها پرونده‌سازی کند. از سویی با توجه اخبارهای منتشر شده دولت امریکا، به تقاضای اسرائیل، “جبهه مردم برای آزادی فلسطین” را گروهی تروریستی نامیده است.
تمام این فشارها از سوی دولت آمریکا برمعترضان درحالی صورت گرفته که هفته گذشته در شیکاگو، تعداد بسیار زیادی از معترضان علیه ناتو هم بازداشت شدند. این معترضان که سه جوان سفیدپوست امریکایی هستند به اتهام “تروریست بومی” دستگیر و روانه زندان شده اند. به گزارش دیو لیندورف، حمله به خانه این سه جوان در شرایطی صورت پذیرفته که هیچ گونه مجوز بازداشتی در اختیاری مامورین نبوده است که این موضوع به نوعی تداعی کننده نحوه عملیات نیروهای نظامی امریکاست که هر روز (و یا هر شب) در افغانستان انجام می‌دهند.” در همین زمینه برخی فعالین حقوق بشر نسبت به ایجاد موج اعتراضات گسترده برای این موضوع وبا انتشار بیانیه ای،صراحتا اشاره کرده اند که سیستم امنیتی آمریکا در تلاش است تا مانند برخی دیگر از موارد بر علیه این جوانان دست به پرونده سازی بزند وبه این طریق آنها را بدون هیچ سند ومدرکی محکوم کند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان