لاریجانی در دیدار اعضای پایگاه بسیج مرکزی مجلس: جریان بسیج خدمت خالصانه برای تبدیل شدن امور دینی و معنوی به فرهنگ است

  • شناسه خبر: 7233
لاریجانی در دیدار اعضای پایگاه بسیج مرکزی مجلس: جریان بسیج خدمت خالصانه برای تبدیل شدن امور دینی و معنوی به فرهنگ است

خانه خشتی : رئیس مجلس با بیان اینکه بسیج باید از ورود به مناقشات بلاوجه در صحنه سیاسی پرهیز کند، گفت: بسیج باید محور آرامش در عالم سیاست باشد تا اهداف انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را پیگیری کند. خانه خشتی به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح […]

خانه » آخرین اخبار » لاریجانی در دیدار اعضای پایگاه بسیج مرکزی مجلس: جریان بسیج خدمت خالصانه برای تبدیل شدن امور دینی و معنوی به فرهنگ است

خانه خشتی : رئیس مجلس با بیان اینکه بسیج باید از ورود به مناقشات بلاوجه در صحنه سیاسی پرهیز کند، گفت: بسیج باید محور آرامش در عالم سیاست باشد تا اهداف انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را پیگیری کند.

خانه خشتی به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار با اعضای پایگاه بسیج مرکزی مجلس، اظهار داشت: جریان بسیج خدمت خالصانه برای تبدیل شدن امور دینی و معنوی به فرهنگ است، این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بنیان‌های دینی و معنوی را تقویت کند که البته رسیدن به این هدف نیازمند کار علمی و تذکر است.

وی دانش و تمرین را دو مؤلفه لازم برای تبدیل شدن بنیان‌های دینی به فرهنگ دانست و افزود: انسان گاهی بر اثر هوای نفس شاید از برخی امور غفلت کند که تذکر به معروف برای چنین مواقعی است.

رئیس مجلس بر همین اساس متذکر شد: برخی از مسئولان شاید صحبت‌هایی را مطرح کنند که از روی بصیرت نیست، حال آنکه کارگزاران یک حکومت دینی باید به این مسائل آگاه باشند، بنابراین رسیدن به چنین سطحی نیازمند یک طراحی است تا هر چه سطح مسئولیت افزایش پیدا کند، آموزش‌ها نیز برای مدیریت آن عرصه‌ها به ویژه در حوزه‌های استراتژی تعالی یابد.

وی اضافه کرد: خیلی شلوغ‌بازی‌ها، تخریب و تهمت در سایت‌ها، روزنامه‌ها و فضای سیاسی کشور اتفاق می‌افتد که این مسائل خلاف اخلاق و شئونات دینی است، گاهی یک جمله نادرست در جامعه فتنه ایجاد می‌کند، بنابراین فرد مسلمان و انقلابی نباید حرفی را خارج از شئون اسلامی به زبان آورد.

وی با یادآوری فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس نهم درباره لزوم رعایت اخلاق دینی در حوزه کاری، افزود: بسیج برای انجام مأموریت دینی در انقلاب شکل گرفت و از این رو باید الگو قرار گیرد، متانت دینی و اخلاقی و تأثیر گذاشتن بر دیگران از اموری است که این نهاد انقلابی باید آن را پیگیری کند.

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: نیروهای بسیج هر دو هفته یکبار به دیدار یک عالم دینی بروند تا از تذکرات و بحث‌های اخلاقی ایشان برخوردار شوند، شهید مطهری می‌فرمود “هر بار که در جلسه درس اخلاق امام‌خمینی (ره) شرکت می‌کردم آن مباحث یک هفته از من صیانت می‌کرد”، چون سخن و نفس روحانی یک عالم دینی تأثیرگذار است و می‌تواند اشاعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه فهم دینی از برنامه‌ها نیازمند ممارست است، تأکید کرد: بسیج باید از ورود به مناقشات بلاوجه در صحنه سیاسی پرهیز کند، چون این کار را احزاب و گروه‌های سیاسی انجام می‌دهند، حال آنکه بسیج باید محور آرامش در عالم سیاست باشد تا اهداف انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را پیگیری کند.

اسماعیل مختاری فرمانده پایگاه مرکزی بسیج مجلس ابتدای جلسه درباره عملکرد این پایگاه در حوزه آموزشی، عقیدتی و برگزاری اردوهای آمادگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، تحکیم شعائر اسلامی و دفاع از جایگاه ولایت گزارش داد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان