کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

سفر وکیل مدافع اسرائیل به ایران چه معنایی دارد؟

  • شناسه خبر: 70993
سفر وکیل مدافع اسرائیل به ایران چه معنایی دارد؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران چه معنایی داشت؟ آنها چه حرفی برای گفتن دارند، آیا مواضعشان عوض شده یا می خواهند باز هم از حقوق اسرائیل دفاع کنند؟

خانه » آخرین اخبار » سفر وکیل مدافع اسرائیل به ایران چه معنایی دارد؟

محمد صادق کوشکی در گفت و گو با “خانه خشتی“، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران اظهار داشت: از زمان دولت سارکوزی و بعد از آن اولاند، فرانسه خصمانه ترین مواضع را علیه جمهوری اسلامی داشته و در بحث مذاکرات نیز موضع فرانسه بسیار تند بود و کاملا به عنوان وکیل مدافع اسرائیل بحث میکرد.

وی افزود: با توجه به مواضع دولت فرانسه در طول چند سال اخیر در حمایت جدی از رژیم صهیونیستی، سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران چه معنایی داشت؟ آنها چه حرفی برای گفتن دارند آیا مواضعشان عوض شده یا می خواهند باز هم از حقوق اسرائیل دفاع کنند؟ نباید اجازه چنین سفری داده میشد.

کوشکی به سفر های سابق هیات های اروپایی به ایران اشاره کرد و گفت: در این سفرها با مجرمین سیاسی و براندازان نظام دیدار صورت گرفته است و متاسفانه وزارت خارجه و دستگاه های مربوطه صرفا تماشا کردند و واکنشی نشان ندادند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هر مقام سیاسی خارجی به ایران بیاید و خارج از چهارچوب ها و پروتکل ها بخواهد با زندانیان سیاسی و براندازان نظام دیدار کند این نقض حاکمیت ملی ماست، دستگاه های مربوطه نباید اجازه دهند و اگر این کار تکرار شود یعنی دستگاه های مربوط مثل وزارت خارجه در این اتفاق مقصر هستند و باید پاسخگو باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه این گفتگو حذف شعار “مرگ بر آمریکا” را حماقت دانست و تصریح کرد: کسانی که به دنبال حذف این شعار هستند در بهترین حالت افراد احمقی هستند و بوئی از واقع بینی نبرده اند و ممکن است خائن باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قوه قضائیه در اجرای حکم مهدی هاشمی تعلل دارد بیان داشت: ما متهم مخصوص و ویژه نداریم واگر ثابت شود که قوه قضائیه در صدور حکم و یا در اجرا تبعیض یا تخلف انجام داده است موجب بی اعتمادی به این قوه می شود.

کوشکی افزود از قوه قضائیه این توقع می رود که در خصوص هر متهم، قانونی رفتار کند، اگر تعللی از سوی این قوه صورت میگیرد نه تنها پذیرفته نیست بلکه یک عیب بزرگ محسوب میشود و البته بعید است که اینگونه باشد و این تعلل می تواند به دلیل وجود اشکالات قانونی و حقوقی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سخنگوی قوه قضائیه در این باره توضیح دهند تا این ابهام رفع شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان