واتس آپ قربانی گرفت

  • شناسه خبر: 70499
واتس آپ قربانی گرفت

ماجرای آشنایی یک دختر و پسر واتس آپی که به گروگانگیری برای اخاذی ۷۰۰ میلیون تومانی تبدیل شد.

خانه » آخرین اخبار » واتس آپ قربانی گرفت

به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از اوشیدا،  ماجرای آشنایی یک دختر و پسر واتس آپی که به گروگانگیری برای اخاذی ۷۰۰ میلیون تومانی تبدیل شد.
چهارشنبه هفته قبل ۲۴ تیرماه ۹۴ ،ماجرای آشنایی این دختر و پسر از طریق واتس آپ ،ویروسی که این روزها به خانه همه مردم راه باز کرده است ،آغاز می شود . برای آگاه شدن از عواقب اعتماد واتس آپی به سراغ این دختر فریب خورده رفتیم ،دختری ۲۰ ساله با شهرت الف- ن و فرزند یک تاجر ثروتمند ساکن خراسان رضوی او ماجرای فریب خوردنش را از طریق واتس آپ اینگونه شرح داد،چند وقت بود که با میثم از طریق واتس آپ آشنا شده بودم ،پسر بدی به نظر نمی آمد …
چیز زیادی از میثم نمی دانستم ولی آنطور که فهمیدم انگار ۲۵سال داشت ،مدت زیادی نبود که او را می شناختم ولی در همین مدت کوتاه خیلی برایم جذاب به نظر می رسید البته آنگونه که خودش را درپشت واتس آپ معرفی کرده بود ومن نیز به این دوستی اعتماد کرده بودم و او را قبول داشتم یعنی هر پستی که برام می فرستام را تایید می کردم، انگار چشم هایم را به روی واقعیت و حقیقت بسته بودند.
با اینکه زمان کوتاهی از مدت آشنایی ما از طریق واتس آپ می گذشت اما در همین مدت کوتاه بسیاری از اطلاعات زندگی من در اختیار میثم قرار گرفت البته او با زیرکی در بعضی از پست های که برایم می فرستاد از زندگی شخصی من نیز سوالاتی می پرسید،درآمد و شغل پدرم برایش خیلی اهمیت داشت یادم هست وقتی که گفتم پدرم یک تاجر ثروتمند است برای دفعه اول اصلا باورش نشد و فکر می کرد من واقعیت را پنهان می کنم، برای همین چند مرتبه در مورد شغل پدرم سوال می کرد و من ندانسته از نقشه ای شوم تمام واقعیت های زندگی ام را با او در میان گذاشتم…
در زندگی تا حالا اینقدر به کسی اعتما د نکرده بود…اما به میثم داشتم ..
با کمی بغض و صدایی گرفته ادامه می دهد…
همین هفته گذشته بود که یک روز گفت می خواهم از نزدیک ببینمت ،وقت آن رسیده که با یکدیگر ملاقات داشته باشیم و من هم مثل همه روزهای گذشته که به او اعتماد کرده بودم ،حاضر به این دیدار ملاقات شدم ،دیداری که به دور از اطلاع خانواده ام شکل گرفت و تقدیری بد را برایم رقم زد.
در یکی از شهرهای خراسان رضوی قرار ملاقات گذاشت ،آن روز به هر بهانه ای که بود خودم را به قرار ملاقات رساندم .روز بسیار بیاد ماندنی بود ،او مثل همان پست های واتس آپی که برایم می فرستاد جذاب به نظر می رسید و حرفهایش بیشتر مجذوبم می کرد.

خودم که الان فکر می کنم نمی دانم چطور راضی شدم که بدون خانواده ام از شهر خارج بشم اما انگار کسی گوش ها و چشم هایم را بسته بود و من پا دردامی گذاشتم که مقصر اصلی اش واتس آپ بود …
میثم وعده یک روز خوش گذشتن را داده بود اما یکدفعه پوستش عوض شد و زیر قولش زد وبا هرترفندی که بلد بود مرا به شهری که بعدا فهمیدم زابل است آورد ،بلافاصله پس از رسیدن به زابل مرا دراتاق منزلی زندانی کرد و تلفن همراه ام را گرفت ،تازه فهمیده بودم چه کلاه گشادی بر سرم رفته و امید آرزوهای من قلابی است..

به صراحت می گفت من تو را فقط به خاطر پول پدرت به اینجا آوردم ،او درخواست ۷۰۰ میلیون پول از پدرم داشت ،حتی تصمیم داشت که مرا به افغانستان ببرد تا ۷۰۰ میلیون به دستش برسد اما پدرم پس از اولین تماس خودش را به زابل رساند ،البته با همان مقدار پولی که او می خواست و سربازان گمنامی که مرا از چنگال دام شیطانی واتس آپ نجات دادند..

امروز که خودم را زنده می بینم …به فردا می نگرم به فردایی که امکان داشت هیچ وقت نبینم حالا که خوب فکر می کنم ازهمه شبکه های به قول خودشان اجتماعی مثل واتس آپ،فیسبوک ،وایبرو…به شدت گریزان شدم …
پدر(الف-ن)پس از دانستن مکان انتقال دخترش راهی زابل می شود و در اولین اقدام به سراغ قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان رفته و موضع را بازگو می کند..

سربازان گمنام امام زمان(عج) این قرارگاه با تلاش و پیگری موضوع را بررسی و سرانجام پس از شناسایی محل گروگانگیر او را طی یک عملیات اطلاعاتی دستگیر نموده و دختر ربوده شده را به همراه پدرش بدون هیچگونه هزینه ای راهی دیارشان می کنند.

برات حمیدیان مدرس دانشگاههای زابل و کارشناس علوم تربیتی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی در چند سال گذشته روند نامطلوبی در زندگی مردم داشته‌اند تا جایی که برخی از استفاده‌کنندگان به عنوان معتادان شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شوند.

وی افزود: برخی از استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی تا جایی پیش رفته‌اند که زندگی خانوادگی آنها تحت تاثیر قرار گرفته و مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است و گاهی نیز زندگی برخی افراد در اثر استفاده از این شبکه‌ها به مرز و جدایی و طلاق رسیده است، نگرانی خانواده‌ها نیز از حضور فرزندان خود در این شبکه‌ها در اوج قرار دارد و تقریبا دعواهای خانوادگی بر سر این موضوع به دشت دیده می‌شود.

مدرس دانشگاههای زابل با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی از جمله ،واتس آپ ،وایبر، فیس‌بوک و لاین در جامعه اظهار داشت: در پیام مطالب حساسیتی نهفته است که گاهی اوقات انتشار پیام منفی آثار بدی در جامعه به جای می‌گذارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه با تربیت فرهنگی جامعه و شیوه‌های فرهنگ اسلامی نتوانسته‌ایم سبک زندگی را به درستی تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی اسلامی به درستی به جامعه تبیین شود، تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار در روند طلاق هستند، افزود: اما این شبکه‌ها عامل اصلی محسوب نمی‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده مداح اهل بیت

    این ماجرا برای همه درس عبرت باشد تا خانواده ها و جوانان بدانند که استفاده از شبکه های ماهواره ای و نظیر ای برنامه ها چه عواقبی دارد خود کرده را تدبیر نیست
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان