دانش آموز کرمانی مدال طلای المپیاد ریاضی جهان را بر گردن آویخت

  • شناسه خبر: 70276
دانش آموز کرمانی مدال طلای المپیاد ریاضی جهان را بر گردن آویخت

آریا حلاوتی دانش آموز مدرسه علامه حلی ناحیه یک شهر کرمان، موفق به دریافت مدال طلای پنجاه و ششمین المپیاد ریاضی جهان شد.

خانه » آخرین اخبار » دانش آموز کرمانی مدال طلای المپیاد ریاضی جهان را بر گردن آویخت

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از   نمره ۲۰ ،سید داوود ملکی سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آریا حلاوتی دانش آموز مدرسه علامه حلی ناحیه یک شهر کرمان می باشد که موفق به دریافت مدال طلای پنجاه و ششمین المپیاد ریاضی جهان شد.

وی عنوان کرد: پنجاه و ششمین دوره المپیاد جهانی ریاضی از سیزدهم تیرماه جاری به مدت ۱۱ روز در شهر جیانگ مای کشور تایلند برگزار شد.
در ادامه زنگی آبادی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با تبریک این موفقیت به دانش آموز آریا حلاوتی و خانواده وی، از تلاش های معلمان، مدیر و کارکنان دبیرستان علامه حلی در زمینه آماده سازی علمی حلاوتی تقدیر کرد.
وی اظهار داشت:  آریا حلاوتی دانش آموز کرمانی دارنده مدال طلای االمپیاد جهانی ریاضی عصر جمعه ۲۶ تیرماه به کرمان باز می گردد و در فرودگاه کرمان، مراسم استقبال از وی با حضور مسوولان  آموزش وپرورش ، تعدادی از مدیران استان ، خانواده و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می شود.
همچنین مشیت الله سعیدی رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان کرمان نیز افزود :آریا حلاوتی از استان کرمان و فربد اکباتانی، امین بهجتی، علی دائی نبی، علی صیادی و مجتبی زارع بیدکی از شهر تهران در قالب تیم المپیاد ریاضی ایران در این المپیاد شرکت کردند.
وی عنوان کرد: سه دانش آموز ایرانی موفق به کسب مدال طلای المپیاد ریاضی جهان شدند که نام آریا حلاوتی دانش آموز کرمانی در بین آنها می درخشد.
تیم ایران در این مسابقات با کسب ۱۴۵ نمره پس از کشور های آمریکا،چین ، کره جنوبی، کره شمالی ،ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار دارد.
این دانش آموزان همچنان در کشور تایلند به سر می برند بلافاصله بعد از بازگشت به کرمان با این دانش آموز موفق صحبت خواهیم کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان