نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

عدم اهتمام متولیان مبارزه با مفاسد واقعیت تلخ اقتصاد کشور / تمامی دستگاه ها مکلف به افشای صورتهای مالی خود هستند

  • شناسه خبر: 70000
عدم اهتمام متولیان مبارزه با مفاسد واقعیت تلخ اقتصاد کشور / تمامی دستگاه ها مکلف به افشای صورتهای مالی خود هستند

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: خیریه، اوقاف، بنیادها و تمامی دستگاه های انتظامی و امنیتی در کشور مکلف هستند صورتهای مالی بنگاه اقتصادشون را افشا کنند، این مهر قانون است، اینکه قوه قضائیه پای کار بیاید و هزینه این بخش را بپردازد نیازمند یک اهتمام جدی است.

خانه » آخرین اخبار » عدم اهتمام متولیان مبارزه با مفاسد واقعیت تلخ اقتصاد کشور / تمامی دستگاه ها مکلف به افشای صورتهای مالی خود هستند

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، عدم اهتمام متولیان حوزه مبارزه با مفاسد را یک واقعیت تلخ اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: این عدم اهتمام مربوط به دو بخش قوه قضائیه و مجریه است البته در حوزه نظارتی ایراداتی به مجلس نیز وارد است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به وظایف خود در حوزه قانون گذاری عمل نموده و بخش ویژه ای از این قوانین به بحث شفافیت مالی اطلاعات و مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته است.

پورابراهیمی با اشاره به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد خاطر نشان کرد: مجلس تلاش کرد تا با این طرح یک ساختار جدید را طراحی کند تا ضعف ها را در بحث مبارزه با مفاسد پوشش دهد.

وی در پاسخ اینکه چرا این قونین اجرایی نمی شود بیان داشت: برای عدم اجرای قوانین باید از دستگاه های مرتبط بپرسیم که چرا قانون شفافیت مالی را اجرا نمی کنند؟

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب قانون الزام تمامی بنگاه ها به ارائه ی صورت های مالی خود نزد سازمان بورس بیان داشت: وزیر اقتصاد در پاسخ این گزارش بیان کردند که خیلی ها تمکین نمیکنند، اینکه جواب نشد.

وی افزود: خیریه، اوقاف، بنیادها و تمامی دستگاه های انتظامی و امنیتی در کشور مکلف هستند صورتهای مالی بنگاه اقتصادشون را افشا کنند، این مهر قانون است، اینکه قوه قضائیه پای کار بیاید و هزینه این بخش را بپردازد نیازمند یک اهتمام جدی است.

پور ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس آنچه را که به عنوان حوزه نظارتی است انجام می دهد، مشکل اصلی امروز عدم برخورد قاطع دستگاه قضا با بعضی پرونده ها و نه همه آنها و همچنین عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط دولت است.

برچسب ها:
عدم اهتمام متولیان مبارزه با مفاسد واقعیت تلخ اقتصاد کشور / تمامی دستگاه ها مکلف به افشای صورتهای مالی خود هستند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان