عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

اسرائیل و عربستان پشت پرده ی دبه درآوردن آمریکا

  • شناسه خبر: 69901
اسرائیل و عربستان پشت پرده ی دبه درآوردن آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا تحت فشار عربستان و اسرائیل است، هم عربستان و هم اسرائیل می ترسند که در صورت توافق، ایران دست برتر منطقه شود و بیشتر جلوی آنها را بگیرد.

خانه » آخرین اخبار » اسرائیل و عربستان پشت پرده ی دبه درآوردن آمریکا

اسرائیل و عربستان پشت پرده دبه درآوردن آمریکا

احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با “خانه خشتی“، گذشته چراغ راه آینده است را یک روش سنتی در تحلیل مباحث عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا در عرصه های زیادی در آخرین لحظات زیر قولش زده و مطالبات زیادی داشته و در مورد مذاکرات هسته ای نیز به همین صورت عمل کرد.

وی افزود: نزدیک به دو سال مذاکرات از زمانی به زمان دیگر و از شهری به شهر دیگر ادامه دارد و الان که به نتیجه ای رسیده است آمریکا اینگونه عمل می کند.

بخشایش بیان داشت: چهارشنبه هفته قبل متن، محتوا و چکیده توافق به پایتخت کشورها رسید و اوباما با مطالعه آن زیر قولش زد و به قول معروف دبه درآورد این یعنی مواردی که پیش از این به توافق رسیده را نپذیرفته است.

وی اسرائیل و عربستان را دو دلیل دبه درآورن آمریکایی ها در مذاکرات دانست و گفت: آمریکا تحت فشار عربستان و اسرائیل است، هر زمان که نتانیاهو سخنرانی کرد و از توافق خرده گرفت یعنی مذاکرات درحال نزدیک شدن به نتیجه است، اسرائیل می گوید چرا هنوز در ایران در روز قدس مرگ بر اسرائیل گفته می شود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شعار مرگ بر اسرائیل یعنی او باید از روی صفحه زمین برداشته شود واسرائیل از ان میترسد و آن را تهدیدی برای خود می داند.

وی ادامه داد: عربستان ۱۰۵ روز نتوانست حوثی ها و انصارالله را در یمن شکست دهد و فکر می کند که کمک های فیزیکی ایران پشت سر آنهاست در حالیکه این درست نیست و ایران فکرش را به یمنی ها می دهد.

بخشایش اوباما را تحت فشار از سوی اسرائیل و عربستان دانست و افزود: به همین سبب است که اوباما تقاضا می کند تا مذاکرات با تامینه ی بیشتری پیش رود، هم عربستان و هم اسرائیل می ترسند که در صورت توافق، ایران دست برتر منطقه شود و بیشتر جلوی آنها را میگیرد.

وی افزود: سر میز مذاکره غربی ها می فهمند که آمریکا دبه در می آورد و زیر قولش میزند و آمریکا شرمنده می شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان