رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی کشور مطرح کرد:

سهم تنها نیم درصدی پژوهش و تحقیق از بودجه

  • شناسه خبر: 69296
سهم تنها نیم درصدی پژوهش و تحقیق از بودجه

رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی کشور گفت: حمایت از تحقیق اندک است، در حالی که رهبر فرزانه انقلاب در جمع اساتید دانشگاه ها برسهم ۴ درصدی پژوهش از بودجه عمرانی کشور تاکید کردند، هم اکنون این سهم تنها نیم درصد است.

خانه » آخرین اخبار » سهم تنها نیم درصدی پژوهش و تحقیق از بودجه

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، اسکندر زند در رفسنجان دلیل دیده نشدن نقش موثر تحقیقات در کشور را رایگان بودن آن دانست و اظهار داشت: اگر امروز ۵۰ تا ۶۰ هکتار زمین کشاورزی با کمک آبیاری تحت فشار آبیاری می شوند و نتیجه بخش بوده است این نتیجه تحقیق و پژوهش است.

وی حمایت از تحقیق در کشورمان را اندک دانست و افزود: در حالی که رهبر فرزانه انقلاب در جمع اساتید دانشگاه ها برسهم ۴ درصدی پژوهش از بودجه عمرانی کشور تاکید کردند، هم اکنون این سهم تنها نیم درصد است.

زند خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته برای ۲۴ موسسه تحقیقات بیش تر از به ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری نشده است، اگر در این زمینه غفلت کنیم نابود می شویم ، رهبری هم در این باره  هشدار دادند، محققان ما با متوسط محققان خارجی برابری می کنند.

این مسئول ادامه داد: جهاد کشاورزی در ۱۰۰ رشته کار می کند  نه در همه آنها اما در خیلی از انها قوی بوده است.

وی مهمترین وظیفه امروز را شناخت الویت دانست و گفت: بزرگترین اتلاف وقت جابه جایی الویت است، بایستی منابع محدود را روی الویت بگذاریم و انچه که در توان داریم بکار ببریم.

زند تصریح کرد: امروز انتقال یافته ها در کل سازمان تحقیقات یکی از الویت های بزرگ است، الویت نجات پسته کاری منطقه است که باید با یک بسیج عمومی گامی در این جهت برداریم.

وی یادآور شد: یک محقق وظیفه اش دوراندیشی است، با توجه به آینده نگری باید به کارهای بلند مدت را شروع کنیم و برنامه مدون و مکتوب داشته باشیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان