مدیر سابق مرکز تحقیقات پسته کشور اعلام کرد:

۴۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب نتیجه خاموشی یک ماهه چاه ها در رفسنجان

  • شناسه خبر: 69280
۴۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب نتیجه خاموشی یک ماهه چاه ها در رفسنجان

مدیر سابق مرکز تحقیقات پسته کشور در رفسنجان گفت: با خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی در پاییز امسال در شهرستان رفسنجان ۴۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد .

خانه » آخرین اخبار » ۴۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب نتیجه خاموشی یک ماهه چاه ها در رفسنجان

 به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، امیر حسین محمدی مدیر سابق مرکز تحقیقات پسته کشور در رفسنجان در مراسم تودیع و معارفه مدیریت جدید این مرکز با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات در جهت کاهش دفعات آبیاری زمین های کشاورزی اظهار داشت: با خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی در پاییز امسال در شهرستان رفسنجان ۴۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد که اساس این طرح بر پایه پروژه موسسه تحقیقات بوده است.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد که بین یک تا سه ماه می توان خاموشی چاه ها را داشت و باطبع می توان ارزش اقتصادی فراوانی برای آن قائل شد.

محمدی به نقش موسسه تحقیقات در موضوع دفع پسیل پسته بوسیله حشره کش اشاره و خاطر نشان کرد: این روش کارایی موثری را از خود نشان داد و توصیه مرکز تحقیقات به استفاده از نیم در هزار این حشره کش موجب صرفه جویی استفاده از سم به میزان نیم لیتر در هر هکتار شد به نحوی که در سال گذشته ۲۰ تن از این حشره کش استفاده شد.

مدیر سابق مرکز تحقیقات پسته کشور یادآور شد: عدم توجه در محصولات مشتق شده از پسته از سالیان گذشته مورد توجه موسسه تحقیقات پسته قرار داشته و این مرکز موفق به واگذاری ۴ محصول به بخش خصوصی شده است که امیدواریم بخش هر چه زودتر تولید و به بازار برسد.

وی با اشاره به نشریات علمی فراوان و دستورالعمل های تدوین شده توسط موسسه خاطر نشان کرد: کتاب باغدار پسته با ۴۰۰ صفحه شامل تحقیقات موسسه در ریز ترین موضوعات پیرامون پسته توسط اعضای هیات علمی و محققان تهیه و بزودی به مرحله چاپ خواهد رسید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    به نظر من اگر در زمستان اگر سه ماه خاموش کنند بهتر از اینکه در تابستان پنج روز موتور را خاموش کنند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان