مهمانپرست اعلام کرد؛ دعوت افسر رابط کانادا در اسلام‌آباد و احضار کاردار کانادا برای بازگرداندن خاوری

  • شناسه خبر: 6908
مهمانپرست اعلام کرد؛ دعوت افسر رابط کانادا در اسلام‌آباد و احضار کاردار کانادا برای بازگرداندن خاوری

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دریافت حکم بازداشت خاوری از طریق اینترپل افزود: ما با سفارت کانادا در تماس بودیم و با دعوت از افسر پلیس رابط کانادا در اسلام‌آباد به کشورمان موضوع آقای خاوری و این پرونده را به طور کامل در میان گذاشتیم و وی مسئولیت پی گیری آن را به عهده […]

خانه » آخرین اخبار » مهمانپرست اعلام کرد؛ دعوت افسر رابط کانادا در اسلام‌آباد و احضار کاردار کانادا برای بازگرداندن خاوری

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دریافت حکم بازداشت خاوری از طریق اینترپل افزود: ما با سفارت کانادا در تماس بودیم و با دعوت از افسر پلیس رابط کانادا در اسلام‌آباد به کشورمان موضوع آقای خاوری و این پرونده را به طور کامل در میان گذاشتیم و وی مسئولیت پی گیری آن را به عهده گرفت.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مهر، رامین مهمانپرست در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت امور خارجه برای بازگرداندن خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی گفت: همکاری بسیار نزدیکی میان وزارت امور خارجه، دادستانی و اینترپل ناجا درباره این پرونده وجود دارد و تاکنون فعالیت‌های بسیاری در این باره شده است.

وی با اشاره به دریافت حکم بازداشت خاوری از طریق اینترپل افزود: ما با سفارت کانادا در تماس بودیم و با دعوت از افسر پلیس رابط کانادا در اسلام‌آباد به کشورمان موضوع آقای خاوری و این پرونده را به طور کامل در میان گذاشتیم و وی مسئولیت پی گیری آن را به عهده گرفت.

مهمانپرست گفت: از طرق مختلف موضوع را پی گیری می‌کنیم و منتظر پاسخ طرف کانادایی هستیم.

وی افزود: از طریق سفارتمان نیز این موضوع پی گیری شد تا در دیدار با خاوری زمینه‌ بازگشتش را فراهم کنیم اما متاسفانه وی در این دیدار حاضر نشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تابعیت دوگانه خاوری را نقض اساسی حقوق کشورمان دانست و تاکید کرد: ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم و بر این اساس دولت کانادا موظف است او را به ایران بازگرداند.

وی گفت: این موضوع نیز مطرح شد که ممکن است خاوری کانادا را ترک کرده باشد که در این باره نیز با احضار کاردار این کشور از او توضیح خواسته شد.

مهمانپرست افزود: وزارت امور خارجه طبق روال معمول با همکاری دستگاه‌های ذی ربط به ویژه مقامات قضایی و انتظامی این موضوع را پی گیری می‌کند اما این موضوع جنبه‌های مختلفی دارد که از طریق دستگاه‌های مختلف در حال پی گیری است.

برچسب ها:
خاوری،برگشت به ایران،متهم،کاردار کانادا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان