شایعه وجود بیماری تب کریمه کنگو در رفسنجان تکذیب شد

  • شناسه خبر: 68953
شایعه وجود بیماری تب کریمه کنگو در رفسنجان تکذیب شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شایعه وجود بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان را تکذیب کرد.

خانه » آخرین اخبار » شایعه وجود بیماری تب کریمه کنگو در رفسنجان تکذیب شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، در روزهای اخیر شایعاتی راجع به مشاهده ابتلا ی یک بیمار به تب کریمه کنگو در رفسنجان مطرح شد و ما را به کسب خبر درباره صحت آن وادار کرد.

از این رو مصاحبه تلفنی با دکتر احمد جمالی زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ترتیب دادیم.

دکتر جمالی زاده خبر فوق را تکذیب و اظهار داشت: در روزهای گذشته یک مورد مشکوک به این بیماری مورد آزمایش قرار گرفت که نتیجه ی آن منفی اعلام شد و تاکنون مورد مثبتی در شهرستان نداشتیم.

وی در ادامه دام های وارده شده از مرزهای جنوب شرق کشور و البته بصورت قاچاق را عامل این بیماری دانست و گفت: دام مبتلا هیچ گونه علائمی ندارد و گوشت، خون و امیاء و احشام دام منتقل کننده بیماری به انسان هستند، در فاز اولیه ممکن است این بیماری علائمی نداشته باشد و در فاز حاد این بیماری منجر به مرگ بیمار خواهد شد.

دکتر جمالی زاده در خصوص پیشگیری از ابتلا به این بیماری چند نکته را متذکر شد: این بیماری از طریق پوست سالم سرایت نمی کند بلکه از طریق پوست زخم، مخاط دهان و چشم در اثر تماس با گوشت وخون حیوان منتقل می شود.

وی توصیه کرد تا ذبح دام از مجاری قانونی و تحت نظارت دامپزشکی صورت گیرد.

جمالی زاده استفاده از دستکش، عینک و چکمه به هنگام ذبح حیوان را ضروری دانست و افزود: عمده موارد بیماری در میان افرادی که در کشتارگاه و قصابی هستند و خانم های خانه داری که در منزل گوشت را خرد می کنند مشاده می شود لذا ضروری است که این افراد از وسایل ایمنی استفاده نمایند.

وی همچنین عنوان کرد: در صورتیکه گوشت دام آلوده به مدت حداقل ۱۲ ساعت در یخچال بماند آلودگی آن از بین می رود البته امیاء و احشام آن نیاز به زمان بیشتری دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین از انتقال این بیماری از طریق کنه به انسان نیز اشاره کرد و گفت: سم پاشی مرتب محل های نگه داری دام نیز می تواند به از بین بردن کنه به عنوان ناقل این بیماری کمک نماید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان