یادداشت/

تنگ نظری و به حاشیه راندن رویش ها و نخبگان

  • شناسه خبر: 68735
تنگ نظری و به حاشیه راندن رویش ها و نخبگان

عناصری وجود دارند که هم ولایت مدار، هم ارزشی و هم دارای تقوا و تخصص و اما چون وابستگی بی قید و شرط به یکی از جریانات سیاسی شهرستان ندارند اجازه رشد پیدا نخواهند کرد.

خانه » آخرین اخبار » تنگ نظری و به حاشیه راندن رویش ها و نخبگان

به گزارش “خانه خشتی“، یکی از مسائلی که همواره در همه جوامع بایستی مورد توجه قرار گیرد مسئله توجه به نخبگان و ایجاد فرصت برای بروز توانمندی های آنها و همچنین اجازه حضور به رویش های مستقل در سطح جامعه می باشد.
متأسفانه در رفسنجان یک قانون نانوشته وجود دارد و این است که “باید” وابستگی به یکی از جریانات سیاسی شهرستان وجود داشته باشد تا فرد و یا گروه اجازه بروز تفکراتشان را پیدا نمایند. افراد و گروه هایی که از این قاعده غلط پیروی نمی کنند دچار هجمه و تنگ نظری می شوند. جالب آن است اگر شخص و گروهی دستانش را بر روی زانو خود گذاشته و رشد کند سعی می شود حتما او را وابسته به یک گروه قلمداد کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که وابستگی و شباهت تفکرات دو مقوله جدا از هم هستند.
بایستی فکر، ایده و استقلال خود را در اختیار آنها گذاشته و در غیر اینصورت مورد غضب واقع خواهی شد. به عبارتی جریانات سیاسی یک خفقان سیاسی را ایجاد کرده اند و همیشه و در هر جایگاهی اینگونه بیان می کنند که “هرچه ما می گوییم بهترین است” و بایستی زیر مرامنامه این جریانات (اعم از چپ، راست، اصلاح طلب، اصولگرا و…) را امضاء نمایی.
این نگاه باعث شده است که گاهاً شاهد سرکوب رویش ها و حتی کسانی که آن جریان حدس بزند که آینده از جانب مردم اقبالی خواهند داشت و استعدادهای حقیقی آنها برای امت مشخص خواهد شد، هستیم.
با این شرایط شاهد رشد عناصری هستیم که بارزترین شاخصه آنها عدم استقلال و بدون قید و شرط در اختیار گروه بودن هستیم. عناصری وجود دارند که هم ولایت مدار، هم ارزشی و هم دارای تقوا و تخصص و اما چون وابستگی بی قید و شرط ندارند اجازه رشد پیدا نخواهند کرد.
لذا ضرورت این موضوع وجود دارد که بایستی یک بازنگری جدی به این فرهنگ غلط سیاسی در شهرستان شود. براستی واقعا چه اسراری وجود دارد بعضی گروه ها بر این تأکید داشته باشند که ما بهتر از “مردم می فهیم” که تاریخ نشان داده اینگونه نبوده است.
این درست نیست که شاهد باشیم افراد کاملاً سیاسی مناسبی که هیچ تخصصی را در آن ندارند به دست گیرند و به ظاهر سازی و تکبر به مدیریت سیاسی بپردازند و عناصری با تقوا و متخصص به حاشیه نشینی بپردازند. البته منظور از رویش ها و نخبگان افرادی نیستند که خود را واجد توانمندی ها و ویژگی ها و دانش معرفی می کنند که فاقد آنها هستند. منظور افرادی نیست که ممکن است خوب حرف بزنند و یا خوب هم کار بکنند و نه حرف خوب بزنند و کار خوب انجام بدهند و بیشتر حرف و کارشان در خدمت گروه و اهدافشان هست و نه مردم.
امید به اینکه روزی فرا رسد و شاهد این فرهنگ غلط نباشیم و شاهد حضور یک “جبهه گفتمانی” جدید در فضای سیاسی شهرستان باشیم. جبهه ای که اینگونه نباشد انتخابات تا انتخابات به فعالیت بپردازد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان