کامران باقری‌لنکرانی:عده‌ای حضور ۴۰ میلیونی مردم را سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب تلقی نکردند و پنداشتند این سرمایه‌ها شخصی است

  • شناسه خبر: 6866
کامران باقری‌لنکرانی:عده‌ای حضور ۴۰ میلیونی مردم را سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب تلقی نکردند و پنداشتند این سرمایه‌ها شخصی است

کامران باقری‌لنکرانی عضو جبهه پایداری در مورد جامعه‌شناسی بیست‌ودوم خردادماه گفت: ۲۲ خرداد یک نماد برجسته‌ای در تاریخ مردم‌سالاری جهان محسوب می‌شود. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس وی افزود: بعد از ۳۱ سال از پیروزی انقلاب نیز شاهد یک حضور پرشور و بانشاط و امیدوارانه وسیع در بین همه اقشار مختلف مردم بودیم. لنکرانی […]

خانه » آخرین اخبار » کامران باقری‌لنکرانی:عده‌ای حضور ۴۰ میلیونی مردم را سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب تلقی نکردند و پنداشتند این سرمایه‌ها شخصی است

کامران باقری‌لنکرانی عضو جبهه پایداری در مورد جامعه‌شناسی بیست‌ودوم خردادماه گفت: ۲۲ خرداد یک نماد برجسته‌ای در تاریخ مردم‌سالاری جهان محسوب می‌شود.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس وی افزود: بعد از ۳۱ سال از پیروزی انقلاب نیز شاهد یک حضور پرشور و بانشاط و امیدوارانه وسیع در بین همه اقشار مختلف مردم بودیم.

لنکرانی با اشاره به اینکه ۲۲ خرداد در یک تراز ملی در مردم‌سالاری است، اظهار داشت: در تاریخ دنیا این حضور حماسی یک اتفاق یگانه است که بیش از ۸۵ درصد واجدین شرایط پس از ۳۱ سال از پیروزی انقلاب در انتخابات شرکت کنند.

این استاد دانشگاه حضور ۴۰ میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای را سرمایه اجتماعی نظام دانست و تاکید کرد: این حضور حاکی از پشتوانه وسیع و عمیق مردمی این انقلاب است.

وی افزود: اتفاق تلخی که پس از یک زنجیره اتفاقات تلخ پس از رای‌گیری شروع شد و متاسفانه تا امروز هم ادامه دارد، این بود که عده‌ای حضور ۴۰ میلیونی مردم را سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب تلقی نکردند و پنداشتند این سرمایه‌ها شخصی است.

لنکرانی با بیان اینکه تحلیل غلط در این دوره سبب دو نوع ریزش در بین سیاسیون شده است، گفت: هر دو نوع ریزش به دلیل آن بود که سیاستمداران این سرمایه را سرمایه فردی یا گروهی تلقی کردند که منجر به ریزش آنها شد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی صحنه ۲۲ خرداد را حجت الهی دانست و اذعان کرد: در ۹ دی سال ۸۸ و بعد هم ۱۲ اسفند سال ۹۰ مردم نشان دادند در صحنه حضور دارند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اضافه کرد: مردم هر جایی که احساس کنند کسی در برابر باورهای دینی و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده است، بی‌محابا آن را کنار می‌گذارند.

این استاد دانشگاه به مکتوبات آخر امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام در آخرین مکتوبات خود اعلام کرد که اسلام در مصلحت نظام با کسی شوخی ندارد و مصلحت نظام را بالاتر از هرچیز می‌دانستند؛ امام(ره) در قصه عزل آقای منتظری تاکید کردند حفظ نظام اوجب اوجبات است.

لنکرانی در ادامه با بیان اینکه برخی حماسه ۹ دی را یک اتفاق گذرا و بی‌ثباتی پنداشتند، تاکید کرد: مردم با حضور خود در ۱۲ اسفند نشان دادند این زنجیره بلوغ حجت الهی، آشکارتر شده است و برجستگی آن حرکت را نشان دادند.

وی افزود: تا آنجایی که وقتی مردم دیدند علی‌رغم آنکه عده‌ای قهر خود را اعمال کردند اما مردم در صحنه حاضر شده و نشان دادند که آنچه برای آنها مهم است حفظ نظام و پایبندی ارزش‌ها و در واقع دنبال کردن آرمان‌های بلندی است که امام راحل(ره) برای ما به میراث گذاشته و امروز نیز مقام معظم رهبری پرچم‌دار همه آرمان‌ها است.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مورد مفهوم حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی عنوان کرد: همه اینها به این معنی است که این سرمایه‌های بزرگ را قدردان باشیم و بهترین قدردانی هم آن است که به مردم خدمت کنیم.

لنکرانی به بحث گرانی و فشار اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم گرانی و فشارهای اقتصادی‌ای که وجود دارد، شاهد حضور بی‌شائبه مردم در ۱۲ اسفند بودیم.

وی تاکید کرد که مسئولان قوه مجریه و مقننه تکلیف الهی دارند و باید برای شکر‌گذاری نسبت به حضور  مردم در صحنه‌ها به این معضلات موجود رسیدگی کرده و از همه توان خود برای حل این معضلات استفاده کنند.

این استاد دانشگاه به اختلافات سران ۳ قوه اشاره کرد و گفت: آنچه که اوقات مردم را تلخ می‌کند و شیرینی این خاطرات را کمرنگ می‌کند آن است که مسئولین سه قوه به جای همراهی و همدلی و هم‌افزایی به نوعی عدم همراهی را داشته باشند و از توجه به مطالبات اساسی مردم خودداری کنند که این یک خطر بزرگ است.

عضو جبهه پایداری در ادامه اضافه کرد: کسانی که کاری از دست آنها بر می‌آید این روزها سلایق، نظرها، هویت‌ها و منیت‌های خود را زیر پا بگذارند و همه توان خود را برای حل معضلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی به کار ببندند.

لنکرانی به بحران‌آفرینی برخی کشورهای سلطه در سوریه اشاره کرد و افزود: همان کسانی که پشتیبان آشوبگران سوریه‌ای هستند در کشور ما هم سعی می‌کنند که به نوعی بحران‌آفرینی کرده و اتفاقا انگیزه آنها در ایجاد بحران و آشوب‌های اجتماعی در ایران صد چندان بیشتر از سوریه است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن از دشمنی خود و فتنه‌گر از فتنه‌گری دست بر نمی‌دارد، تاکید کرد: این یک تلقی ساده‌لوحانه است که تلاش دشمن برای فتنه‌گری و آشوب اجتماعی را درنظر نگیریم.

لنکرانی در مورد تاثیر حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ نیز تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این انتخابات مردم را واکسینه کرد و امروز در بین مردم ما یک اتفاق عجیبی نخواهد بود.

این استاد دانشگاه در مورد واکنش مردم برای اعوجاج‌ها و انحرافات فکری تشریح کرد: امروز دیگر مردم واکنش بهتی نخواهند داشت بلکه واکنش گذار و تسریع در حرکت و حرکت به جلو بدون همراهی با عناصر سست و یا دوستان کج‌سلیقه را خواهند داشت و دوستان کج‌ سلیقه را حذف می‌کنند؛ بنابراین اگر مقایسه کنیم شاهد یک بلوغ و تعامل فکری در بین همه اقشار جامعه هستیم.

برچسب ها:
22 خرداد، حماسه حضور،
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان