پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اخاذی مرد زن نما در “واتس اپ”

به گزارش “خانه خشتی”، رییس پلیس فتا از دستگیری کلاهبردار زن نما در استان لرستان خبر داد و از کاربران خواست : به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.
سرهنگ “فرهاد ابدال چگنی” رئیس پلیس فتا لرستان ضمن بیان این مطلب گفت : خانمی با مراجعه به مراجع قضایی اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود با در گروهی با خانمی به هویت جعلی( نازگل) آشنا و با ورود در آن محیط شماره تماس خود را برای این شخص ارسال که بعد از مدتی متوجه شده شخص مورد نظر خانم نمی باشد.

وی ادامه داد : به گفته شاکی از روز بعد از آشنایی با فرد مورد نظر، هویت جعلی ناز گل با ایجاد مزاحمت و عنوان موضوع که عکس پروفایل او را در اختیار همسرش می گذارد وی را تهدید به خواسته نا مشروع می کند.
این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا استان با تحقیقات مقدماتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی فرد مذبور شده و آن را دستگیر کردند.

سرهنگ “فرهاد ابدال چگنی “رئیس پلیس فتا لرستان در این باره ، گفت : برخی افراد بدون اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی وارد این فضا شده و محیط ناامن و آلوده برای سایر کاربران فراهم می نمایند که پلیس فتا با اینگونه موارد به شدت برخورد خواهد کرد.
وی تصریح کرد : بهترین راه برای مقابله و پیشگیری از جرائم اینترنتی، عدم اعتماد به کاربران و حتی عدم اعتماد به شبکه های اجتماعی است و لازم است به راحتی اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاریم .

“ابدال چگنی ” به هم استانی ها توصیه کرد : به فرزندان خود آموزش دهید آشنایی‌هایی که در فضای مجازی ایجاد می‌شود را به فضای واقعی نکشانند و به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

خروج از نسخه موبایل