رییس سازمان بسیج سازندگی خبرداد: مشارکت ۴ میلیون نفر در طرحهای هجرت ۳ و اردوهای جهادی

  • شناسه خبر: 6843
رییس سازمان بسیج سازندگی خبرداد:  مشارکت ۴ میلیون نفر در طرحهای هجرت ۳ و اردوهای جهادی

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۴ میلیون نفر در طرحهای هجرت ۳ و اردوهای جهادی ، شرکت می کنند که ۲ میلیون نفر خدمات ارائه می کنند و ۲ میلیون نفر نیز در قالب غنی سازی اوقات فراغت خدمات می گیرند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی بسیج سازندگی ؛ سردار مجید خراسانی در نشستی خبری […]

خانه » آخرین اخبار » رییس سازمان بسیج سازندگی خبرداد: مشارکت ۴ میلیون نفر در طرحهای هجرت ۳ و اردوهای جهادی

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۴ میلیون نفر در طرحهای هجرت ۳ و اردوهای جهادی ، شرکت می کنند که ۲ میلیون نفر خدمات ارائه می کنند و ۲ میلیون نفر نیز در قالب غنی سازی اوقات فراغت خدمات می گیرند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی بسیج سازندگی ؛ سردار مجید خراسانی در نشستی خبری که امروز ” یکشنبه ” با عنوان ” افتتاحیه اردوهای جهادی و هجرت سال ۹۱ ” برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه های فعالیت های جهادی از سوی دولت تامین می شود ، افزود: مجموع اعتبارات سازمان بسیج سازندگی برای فعالیت در روستاهای کم برخوردار ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۲۴۰ میلیارد تومان آن به طرح های عمرانی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان هزینه فرهنگی و آموزشی و پشتیبانی از طرحهای هجرت ۳ و گروه های جهادی است که بخشی از آن به همت دولت ، بسیج، خیرین و نهادهای دیگر تامین می شود.

خراسانی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل سازمان بسیج سازندگی گفت: بیش از یک دهه از فعالیتهای این سازمان با هدف محرومیت زادیی از روستاها و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و کمک به دولت گذشته است و امروز به اهداف قابل توجه ای رسیده ایم.

وی گفت: اما تا وقتی که روستایی محروم در کشور وجود دارد بسیج سازندگی با تمام توان به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی به دیدار پنج هزار نفر از جهادگران بسیجی با مقام معظم رهبری در سال ۸۹ و پس از گذشت یک دهه از تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در این نشست گواه موفق بودن تشکیل بسیج سازندگی است.

رییس بسیج سازندگی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند که قدر این اردوهای جهادی را بدانید که حضور یک فرد متدین در روستاها تجسم آیه های قرآن است .

در ادامه این نشست ، رئیس سازمان بسیج سازندگی با تشکر از اصحاب رسانه برای همراهی در تهیه و انتشار اخبار اردوهای جهادی ، با اشاره به نزدیکی زمان آغاز فعالیت طرح هجرت ۳ و اردوهای جهادی تابستان امسال گفت: برای حضور جوانان در این اردوها همه هماهنگی های لازم انجام شده است و با اطلاع رسانی مناسب رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری شاهد حضور میلیون ها نفر از جوانان مخلص و پرنشاط در این اردوها هستیم.

خراسانی ادامه داد: مخاطبان اردوهای هجرت و جهادی افراد ۱۵ تا ۳۰ ساله اند که عمدتا به دنبال نشاط و پویایی هستند و در مسیر سازندگی کشور حرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح اردوهای جهادی در کشور تثبیت شده است، گفت: مطالعات و ارزیابی ها نشان می دهد که راهبرد حضور جوانان در سازندگی کشور و الگوسازی این حرکت ها کاملا در کشور نهادینه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نام گذاری دهه چهارم انقلاب به نام عدالت و پیشرفت کشور گفت: سازمان بسیج سازندگی این دهه را به نام توسعه کمی و کیفی حرکت های جهادی در کشور به منظور بسط عدالت و پیشرفت نامگذاری کرده است .

سردار خراسانی با اشاره به اینکه طرح هجرت ۳ و اردوهای جهادی یک طرح کاملا ابتکاری بعد از انقلاب اسلامی است ، افزود: سبکی، چابکی و انعطاف پذیری از ویژگی های این فعالیت هاست.

وی با اشاره به اینکه هر سال یک طرح نو و ابتکاری را در بسیج سازندگی اجرا می کنیم، گفت: امسال طرح یک روزه اردوهای سازندگی و خدمت رسانی از طریق مساجد و محلات در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان بسیج سازندگی از شناسنامه دار کردن گروه های جهادی خبرداد و افزود: با شناسنامه دار شدن این گروهها، ضمن نظارت بهتر، ساماندهی و حمایت، بودجه های لازم به این گروهها اختصاص یافته و یک مدیریت راهبردی بر آنها خواهیم داشت.

در ادامه این نشست سردار خراسانی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج سازندگی در سال ۹۰ ، گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جهادگر در اردوهای جهادی و هجرت خدمات ارائه کردند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز در روستاهای محروم و دور افتاده از این خدمات بهره گرفته اند.

وی با اشاره به عرصه های فعالیت بسیج سازندگی در مناطق محروم کشور ، تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۱۰۳ مدرسه به همت ۳۲۰ هزار دانش آموز بهسازی و مرمت شد و در عرصه بهداشتی و درمانی نیز به همت بسیج جامعه پزشکی، ۹ هزار تیم پزشکی به روستائیان خدمات درمانی رایگان ارائه کردند.

خراسانی اضافه کرد: کلاس های آموزشی نیز برای دانش آموزان روستایی و آمادگی کنکور با برگزاری ۱۸ هزار و ۴۲۳ کلاس درس برای ۳۵۴ هزار و ۳۵۸ نفر در روستاها و مناطق محروم برگزار و همچنین آموزش های فنی و حرفه ای نیز با هدف ایجاد زمینه اشتغال با برگزاری یک هزار و ۲۵۴ کارگاه در ۵۰ رشته فنی و حرفه ای برای بیش از ۵۰ هزار نفر برپا شد.

وی ادامه داد : همچنین در سال ۹۰ به ۲۰۴ هزار و ۲۷۵ نفر خدمات حمایتی ارائه شد و در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیز چهار هزار و ۱۰۰ پروژه آبرسانی و پلسازی به بهره برداری رسیده است.

سردار خراسانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه های تابستان امسال بسیج سازندگی گفت: اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳ از نخستین روز تیر آغاز و تا پایان شهریور امسال ادامه خواهد داشت.

وی با برشماری شعار امسال بسیج سازندگی به نام ” کیفی سازی و توسعه حرکت های جهادی “، افزود: امسال با رویکرد پویایی و نوآوری با افزایش فعالیت های خود نسبت به سال گذشته ، ۴ میلیون نفر در اردوهای جهادی و هجرت ۳ شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده امسال ۲ میلیون نفر در طرحهای هجرت ۳ و اردوهای جهادی به مناطق محروم می روند که برای یک میلیون نفر از آنها که فرصت حضور در اردوهای چند روزه جهادی را ندارند با محوریت مساجد و محلات،اردوهای یک روزه سازندگی و خدمت رسانی به محرومان در نظر گرفته شده است.

خراسانی ادامه داد: و یک میلیون نفر شامل ۱۸۰۰ گروه دانشجویی و بیش از ۱۱۰۰ گروه از محلات، مساجد ، حوزه های علمیه و سایر طرحهای هجرت با حضور در مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار در عرصه های عمرانی، فرهنگی ، آموزشی و بهداشتی به فعالیت می پردازند.

وی به برنامه های تابستان امسال اشاره کرد و گفت: امسال ۱۵ هزار مدرسه به همت ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز مرمت ، بهسازی و زیبا سازی می شود ،به ۵۰ هزار نفر ۵۰ رشته فنی و حرفه ای آموزش داده می شود و ۱۰ هزار گروه پزشکی با حضور متخصصان مختلف در روستاها حضور یافته و با برپایی بیمارستان های صحرایی یک هفته ای به ارائه خدمات رایگان به متقاضیان می پردازند.

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: ۲ هزار مربی آموزش دیده به منظور پیشگیری از ۷ رفتار پرخطر، در روستاها حضور می یابند و آموزش می دهند.

خراسانی تصریح کرد: برگزاری کلاس های فرهنگی و درسی و ارائه خدمات در حوزه آبخیر داری و توسعه جنگل های کشور از دیگر فعالیت های گروههای جهادی در سال ۹۱ خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ۳ میلیون هکتار زمین مناسب برای کشاورزی در کشور وجود دارد تصریح کرد: طرح احیای اراضی کشاورزی یکی از اولویت های بسیج سازندگی در کشور است.

وی افزود: هم اکنون زمین های پشت سدهای ساخته شده دارای کیفیت مناسبی برای کشاورزی هستند که متاسفانه مغفول مانده اند و ما آمادگی کامل برای احیای این زمین ها و همچنین تولید شغل و افزایش اشتغال برای جوانان روستایی داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در بخش دیگری از این نشست خبر، با اشاره به مطالعه ۵۰ کشور جهان در زمینه کارهای عمرانی مردمی ، گفت: امسال کار مطالعاتی در ۴ کشور جهان در دستور کار است و برخی کشورها نیز درخواست مشاوره به منظور پیاده کردن الگوی بسیج سازندگی در کشور خود را داده اند.

خراسانی با اشاره به حضور گروههای جهادی در خارج از کشور بدون ذکر نام این کشورها گفت: هم اکنون گروه های جهادی در دو کشور خارجی فعالند و در حال بررسی درخواست ۳ کشور دیگر در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به مصوبه مجلس در واگذاری پروژه های عمرانی به این سازمان گفت: هر طرح و پروژه ای را که دولت به بسیج سازندگی واگذار کند با سرعت، دقت و کیفیت بالا ، با به کارگیری جوانان و اهالی خود روستاها انجام میدهیم و سازمان بسیج سازندگی پاسخگوی فنی و مالی آن خواهد بود.

خراسانی به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: با ارائه راهبرد سبک سازی بدنه سازمان های دولتی، به ریاست جمهوری پیشنهاد دادیم که دولت کارهای ملی مانند سد سازی ، نیروگاه سازی و فرودگاه سازی را انجام دهد و فعالیت های پراکنده کوچک و زود بازده را به بسیج سازندگی واگذار کند.

وی افزود: پیشنهاد کرده ایم فعالیت هایی مانند کاشت و تولید نهال ، ساخت کانال های آب رسانی، ساخت مدارس ، مساجد و فعالیت هایی که پیمانکاران در نقاط دور افتاده حاضر نمی شوند را به ما بسپارند.

خراسانی اضافه کرد: در این خصوص مذاکراتی با دولت داشته ایم و درخواست جلسه با رئیس جمهور نیز داده شده است تا دولت از توانایی بسیج سازندگی در جهت اجرای پروژه ها و همچنین کاهش هزینه خود قدم بردارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در پایان گفت: امیدواریم قبل از اعلام اعتبارات سال ۹۱ بتوانیم با رئیس جمهور جلسه ای داشته باشیم تا به منظور ارائه توانایی بسیج سازندگی برای حضور در روستاها و اجرای پروژه ها به توافق برسیم.

برچسب ها:
طرح هجرت، بسیج
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان