آخرین وضعیت “ایران۱۴۰ دریایی”/افزایش برد پهپادها در دستور کار

  • شناسه خبر: 6794
آخرین وضعیت “ایران۱۴۰ دریایی”/افزایش برد پهپادها در دستور کار

خانه خشتی : مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح آخرین وضعیت هواپیماهای “ایران۱۴۰ دریایی” و “آنتونوف”‌های اکراینی را اعلام و برنامه نیروهای مسلح برای افزایش برد پهپادها را مطرح کرد. خانه خشتی به نقل از فارس: منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در گفتگو باخبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت هواپیماهای ایران ۱۴۰ […]

خانه » آخرین اخبار » آخرین وضعیت “ایران۱۴۰ دریایی”/افزایش برد پهپادها در دستور کار

خانه خشتی : مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح آخرین وضعیت هواپیماهای “ایران۱۴۰ دریایی” و “آنتونوف”‌های اکراینی را اعلام و برنامه نیروهای مسلح برای افزایش برد پهپادها را مطرح کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس: منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در گفتگو باخبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت هواپیماهای ایران ۱۴۰ دریایی اظهار داشت: این هواپیماها الان آماده است تا طرف‌های متقاضی قرارداد ببندند و ما آنها را تحویل دهیم.

وی افزود: این هواپیماها بر اساس سفارش تولید می‌شود و این‌طور نیست که ما تعدادی تولید کنیم بعد بفروشیم زیرا هزینه‌های تمام شده آنها بسیار بالا است.

منطقی با بیان اینکه هیچ مشکلی در ساخت و تولید هواپیمای ایران ۱۴۰ دریایی نداریم، تصریح کرد: زمانی که این هواپیما به ما سفارش داده شود بعد از حدود ۶ تحویل طرف مقابل می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هواپیماهای دریایی ۲ نوع سبک و سنگین دارد، گفت: تعداد این نوع هواپیماها در دنیا خیلی کم است و در دنیا تنها ۳ کشور نوع سبک را می‌سازند که ایران یکی از این ۳ کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قیمت پایه هواپیمای ایران ۱۴۰ دریایی نسبت به مشابه آن در دیگر کشورها پائین‌تر است.

منطقی در ادامه با بیان اینکه موضوع هواپیماهای آنتونوف که قرار بود از اکراین وارد شود، در مراحل نهایی است، اظهار داشت: بحث مبادلات هواپیمایی بحث بسیار پیچیده‌ای است و شاید برای اینکه تمام ابعاد آن دیده شود یک سال و نیم تا ۲ سال وقت لازم باشد.

وی تصریح کرد: قطعا این هواپیماها به ایران می‌آیند اما آنها باید شرایط ما را احصا کنند چون ما بحث تولید مشترک را مطرح کردیم و نمی‌خواهیم آن را تحت لیسانس بسازیم یعنی قرار است که تعدادی از قطعات را ما بسازیم و به آنها بدهیم و یک سری از قطعات هم آنها به ما بدهند، می‌خواهیم صادرات را از همان ابتدا شروع کنیم.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در خصوص افزایش برد پهپادهای ساخت کشورمان نیز گفت: در دنیا اگر ۵-۶ کشور در زمینه برد پهپادها حرف اول را بزنند ما نیز جزو آنها هستیم.

وی ادامه داد: در ساخت هر کلاس از پهپادها که وارد شویم ۲ موضوع مطرح است؛ کم کردن وزن و مصرف سوخت که موجب افزایش برد می‌شود و بحث دوم این است که قابلیت اعتماد بالاتر باشد.

منطقی در پایان تاکید کرد: در هر محصولی که در این حوزه عرضه کنیم این ۲ موضوع جزو دستور کار ما است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان