رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رفسنجان عنوان کرد؛

سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است

  • شناسه خبر: 66689
سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است

حمید ملانوری گفت: افرادی که به مصرف سیگار و قلیان گرایش پیدا می کنند، احتمال ورودشان به مواد مخدر بیشتر است.

خانه » آخرین اخبار » سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است

حمید ملانوری به مناسبت روز جهانی دخانیات در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، از شیوع بالای مواد مخدر در جامعه ابراز تأسف نمود و گفت: متأسفانه شاهد گرایش دانش آموزان دبستان به پدیده شوم اعتیاد هستیم.

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رفسنجان با بیان اینکه دروازه ورود به اعتیاد سیگار و قلیان می باشد، اظهار کرد: بسیاری از متخصصین حوزه آسیب های اجتماعی و تحقیقات گوناگون نشان می دهد افرادی که به مصرف سیگار و قلیان گرایش پیدا می کنند، احتمال ورودشان به مواد مخدر بیشتر است.

وی با اشاره به ورود قلیان به محافل خانگی و مکان های غیرمجاز و وجود مواد مخدر اعتیاد آور در توتون ها و تنباکوها افزود: متأسفانه برخی از تنباکوها و توتون ها آغشته به مواد مخدر هستند و همین امر میزان ابتلای افراد به مواد مخدر را تسریع می بخشد.

ملانوری هم چنین از وجود برخی سموم زیان آور در سیگارهای وارداتی خبر داد و گفت: مصرف این نوع سیگارها علاوه بر بیماری گرایش افراد به سایر مواد مخدر را افزایش می دهد.

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رفسنجان سیگار و قلیان را یک آسیب اجتماعی جدی دانست و گفت: از آنجایی که برخوردهای سلبی، امنیتی و قضایی از سوی دستگاه های متولی در مقابله با مصرف دخانیات کارساز نیوده است، همکاری دستگاه های فرهنگی و ارائه آموزش های لازم در این خصوص در کمرنگ کردن علت ورود به مواد مخدر مؤثرتر خواهد بود.

ملانوری با اشاره به هزینه های سنگین دستگاه های متولی در امر مبارزه با مواد مخدر و تقدیم ۴ هزار شهید در این حوزه، اظهار کرد: اطلاع رسانی و آکاهی بخشی به مردم و اجتماعی کردن پدیده مواد مخدر و بیان مضرات آن به بنیان خانواده و جامعه می تواند افراد را متوجه سازد که از مصرف مواد مخدر خودداری کنند.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان سیگار قلیان مواد مخدر ییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان