پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

بیانیه مردم رفسنجان در اعتراض به «توافق به هر قیمتی»

به گزارش “خانه خشتی“، بیانیه مردم رفسنجان در اعتراض به «توافق به هر قیمتی» به شرح زیر منتشر شد؛ این بیانیه پس از تجمع جمعی از دانشجویان و نمازگزاران از محل مصلی آغازشد و تا خیابان مجاور ادامه یافت.

متن بیانیه در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما مردم رفسنجان امروز جمعه ۸ خرداد ۹۴ در این مکان گرد هم آمدیم تا ضمن اعلام اعتراض خود به روند کنونی مذاکرات هسته ­ای و خطوط قرمزی که یکی پس از دیگری نادیده گرفته می­شود، بر حقوق حقه­ی خود در مساله­ی هسته­ای پافشاری نموده و نکاتی را گوشزد نماییم ان شاا… که گوش شنوایی وجود داشته باشد:

 مگر دستاوردهای هسته ای قرار نبود چیز با ارزشی باشد که شما می بایست قدر آن را بدانید (اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مداحان) حال چه شده است که آن را به ثمن بخس داده اید؟ مگر فردو جزو خطوط قرمز نبود؟ بر سر آن چه آمده است؟ آب سنگین اراک چه طور؟ غنی سازی ۲۰ در صد چه؟ چه بلایی بر سر ذخایر اورانیوم می آید؟ ظرفیت غنی سازی و تعداد و نوع سانتریفیوژها چه سرنوشتی یافته­اند؟ مبحث بسیار مهم تحقیق و توسعه با چه محدودیت هایی روبروست؟

آیا آنچه در حال پذیرفتن آن هستید چیزی از صنعت هسته­ای باقی خواهد گذاشت؟ آیا دلواپسان انقلاب حق ندارند بگویند باقیمانده از صنعت هسته ای نامی جز صنعت دکوری و نمادین نخواهد داشت؟ جواب خون شهدای هسته ای را چه خواهید داد که جان خود را برای پیشرفت این صنعت گذاشتند؟

بر این اساس ما مرددم رفسنجان صراحتا اعلام می­کنیم باید جلوی نابودی صنعت هسته ای گرفته شود و در این رابطه صنعت هسته ای می بایست از حالت نمادین به حالت به یک صنعت واقعی تغییر مسیر دهد؟

آقار رئیس جمهور “یک ملت اگر نتواند از هویت خود از عظمت خود آنچنان که هست در مقابل بیگانگان دفاع بکند قطعا تو سری خواهد خورد برو برگرد ندارد “(بیانات معظم له در دیدار معلمان و فرهنگیان اردیبهشت ۹۴)

آقای رئیس جمهور رابطه ی عزت ملی با امنیت کشور را در بیانات رهبری دربیابید باور کنید اگر روند تحقیرها ادامه یابد امنیت ما هم به مخاطره می افتد اگر داعش امروز تا بیشتر از ۴۰ کیلومتری مرزها پیش نیامده و تصمیمش برای کشاندن جنگ های نیابتی آمریکا به مرزهای ما قطعی نشده  تنها و تنها جواب های دندان شکن رهبر انقلاب بوده است و لاغیر. بازرسی از مراکز نظامی فقط امنیت ملی ما را به مخاطره نمی­اندازد که شما بخواهید با بستن چشم بازرسان و دادن دستمال به دست آنها آن را مدیریت شده اعمال کنید، بی آبرویی بین­لمللی این قضیه برای نظام اسلامی به مراتب سنگین تر خواهد بود. مطالبه ما مردم رفسنجان در این خصوص اینست که عزت و آبروی یک ملت قابل معامله و مذاکره نخواهد بود و نه شما و نه هیچ شخص دیگری اجازه­ی چنین کاری را نخواهید داشت.

این سوالات و موارد دیگری از این دست که مجال طرح آن نیست ما را به این نتیجه رسانده که باید خود برای یاری رهبر پا در عرصه ی میدان بگذاریم. جمله ی “من اجازه نخواهم داد….” مقام معظم رهبری برای ما معنای تلخ و عمیقی دارد.

ما مردم رفسنجان امروز جمعه ۸ خرداد ۹۴ در این مکان گرد هم آمدیم تا بگوییم اجازه نخواهیم داد رهبرمان تنها بماند. اجازه نخواهیم داد خطوط قرمز تبیین شده توسط معظم له ذره ای جابجا شود. ما از حق هسته ای خود ذره ای کوتاه نخواهیم آمد چه دشمن ما آن را به رسمیت بشناسد و چه نه. ما هیچ رژیم بازرسی ویژه ای را نخواهیم پذیرفت. جواب بازرسی از اماکن نظامی سرب داغ خواهد بود دانشمندان نظامی و هسته ای حکم ناموس ملت را دارند بازجویی که هیچ حتی اجازه نگاه چپ به آنها را نخواهیم داد.

خروج از نسخه موبایل