راه دشوار تیم ملی والیبال ایران برای المپیکی شدن

  • شناسه خبر: 6592
راه دشوار تیم ملی والیبال ایران برای المپیکی شدن

ریش و قیچی دست استرالیا/ قسمت آخر: سرنوشت! خانه خشتی : تیم‌های آسیایی حاضر در رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک فردا مسابقات حساسی را برگزار خواهند کرد. به گزارش خانه خشتی ، ششمین روز از رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک با دیدار حساس تیم‌های ایران و صربستان آغاز شد. ایران که برای صعود به المپیک نیاز مبرم […]

خانه » آخرین اخبار » راه دشوار تیم ملی والیبال ایران برای المپیکی شدن

ریش و قیچی دست استرالیا/ قسمت آخر: سرنوشت!
خانه خشتی : تیم‌های آسیایی حاضر در رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک فردا مسابقات حساسی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خانه خشتی ، ششمین روز از رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک با دیدار حساس تیم‌های ایران و صربستان آغاز شد.

ایران که برای صعود به المپیک نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه داشت تمام توان خود را به کار گرفت و در مقابل صربستانی‌ها هم که تا پیش از این تنها یک گیم را به حریفان واگذار کرده بودند و می‌خواستند انتقام شکست در جام‌جهانی را از ایران بگیرند، اصلا دوست نداشتند بازنده این میدان باشند. صرب‌ها، قهرمان اروپا هستند و تیمی قدرتی سرعتی از بلوک شرق محسوب می‌شوند و تمام این عوامل کار را برای پیروزی در این مسابقه سخت می‌کرد.

این بازی که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود با نتیجه ۳ بر صفر به سود صربستان خاتمه پیدا کرد. شاگردان ولاسکو گیم‌ اول و دوم را با حساب ۳۰ بر ۲۸ واگذار کردند و گیم سوم را هم ۲۵ بر ۲۳ به حریف باختند تا صرب‌ها جمع امتیاز‌های خود را به ۱۸ برسانند و حضور خود را در المپیک قطعی کنند.

در دیگر دیدار تیم چین در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر ونزوئلا قرار گرفت و توانست از سد حریف خود عبور کند.

چینی‌ها در این مسابقه با حساب ۳ بر یک و با نتایج ۲۵ بر ۱۸، ۲۸ بر ۲۶، ۱۹ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱ ونزوئلا را شکست دادند تا با ۱۱ امتیاز نزدیک‌ترین رقیب ایران لقب بگیرند.

سومین دیدار از ششمین روز رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک بین تیم‌های کره‌جنوبی و استرالیا برگزار شد؛ جدالی که نه تنها نتیجه آن برای استرالیا مهم بود، بلکه شرایط را برای تیم‌هایی مانند ایران هم مشخص می‌کرد.

در این مسابقه شاگردان اوریاته در تیم استرالیا توانستند برتر از حریف خود ظاهر شوند و در پایان هم این بازی را با حساب ۳ بر یک به سود خود رقم زدند.

کره‌ای‌ها که دیگر شانسی برای حضور در المپیک نداشتند تنها موفق شدند گیم سوم را با حساب ۲۵ بر ۲۳ به سود خود رقم بزنند و گیم‌های اول، دوم و چهارم را هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ به حریف خود واگذار کردند.

آخرین دیدار از ششمین روز رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک هم بین تیم‌های ژاپن و پورتوریکو برگزار شد که طی آن تیم میزبان توانست بر حریف خود غلبه کند.

ژاپنی‌ها هرچند که گیم نخست را با حساب ۲۵ بر ۲۲ به حریف خود واگذار کردند، اما در ادامه توانستند با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر۱۹ و ۲۵ بر ۱۴ حریف خود را شکست دهند تا دیدار فردای ایران و ژاپن حساسیتی دوچندان داشته باشد.

* نتایج کامل بازی‌های امروز به این شرح است:

صربستان ۳ – ایران صفر

چین ۳ – ونزوئلا یک

استرالیا ۳ – کره‌جنوبی یک

ژاپن ۳ – پورتوریکو یک

* جدول رده‌بندی تا پایان روز ششم:

صربستان ۱۸ امتیاز

استرالیا ۱۲ امتیاز

ایران ۱۱ امتیاز

ژاپن ۱۱ امتیاز

چین ۱۱ امتیاز

کره‌جنوبی ۶ امتیاز

ونزوئلا ۳ امتیاز

پورتوریکو بدون امتیاز

فردا روز سرنوشت برای چهار تیم آسیایی است. استرالیا با ۱۲ امتیاز باید برابر چین ۱۱ امتیازی قرار بگیرد و دیگر مسابقه را هم تیم‌های ایران و ژاپن که هر دو ۱۱ امتیاز هستند برگزار خواهند کرد. سایر مسابقات فردا اهمیت چندانی ندارد و در این دو مسابقه هم ریش و قیچی دست استرالیا است و به نوعی تعیین کننده تیم صعود کننده به المپیک است.

قطعا همگان دوست دارند ایران راهی المپیک شود، اما باید چند نکته را هم در نظر گرفت؛ اول اینکه اگر استرالیا بتواند از سد چین عبور کند (با حساب ۳ بر صفر یا ۳ بر یک) ایران دیگر امیدی نخواهد داشت، در غیر این صورت معادلات پیچیده خواهد شد و باید منتظر اتفاقات ماند.

مصاف ایران و ژاپن هم بسیار حساس خواهد بود، ژاپنی‌ها که در دو مصاف آخر خود برابر ایران بازنده بوده‌‌اند در این مسابقات با توجه به شرایط میزبانی تنها به پیروزی و انتقام فکر می‌کنند. حال باید منتظر ماند و دید که شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

* برنامه بازی‌های فردا:

صربستان ـ ونزوئلا، ساعت ۶:۳۰

چین ـ استرالیا، ساعت ۹:۰۰

کره جنوبی ـ پورتوریکو، ساعت ۱۱:۳۰

ژاپن ـ ایران، ساعت ۱۴:۳۵

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان