محمدهاشمی:حضورم برای رسیدگی به تنظیم صورتجلسه، نور، صدا و خبر جلسات مجمع است!

  • شناسه خبر: 6563
محمدهاشمی:حضورم برای رسیدگی به تنظیم صورتجلسه، نور، صدا و خبر جلسات مجمع است!

محمد هاشمی رفسنجانی در واکنش به انتشار خبر حضور معنادارش در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارات جالبی را بیان کرد. به گپزارش خانه خشتی به نقل ازرجانیوزدر  راستای درخواست توضیح درباره حضورمحمدهاشمی درجلسات مجمع علیرغم اینکه وی دیگرعضواین مجمع نیست، محمد هاشمی رفسنجانی با تاخیری چند روزه، در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن تایید […]

خانه » آخرین اخبار » محمدهاشمی:حضورم برای رسیدگی به تنظیم صورتجلسه، نور، صدا و خبر جلسات مجمع است!
محمدهاشمی

محمدهاشمی

محمد هاشمی رفسنجانی در واکنش به انتشار خبر حضور معنادارش در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارات جالبی را بیان کرد.

به گپزارش خانه خشتی به نقل ازرجانیوزدر  راستای درخواست توضیح درباره حضورمحمدهاشمی درجلسات مجمع علیرغم اینکه وی دیگرعضواین مجمع نیست، محمد هاشمی رفسنجانی با تاخیری چند روزه، در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن تایید این خبر، در توجیه این اقدام عجیب اعلام کرد: “شرکت رئیس دفتر در جلسات بدون حق رأی یک وظیفه است؛ همانطور که رئیس دفتر رئیس جمهور نیز می‌تواند در جلسات هیئت دولت شرکت کند اما حق رأی ندارد.”

وی در ادامه استدلالش را کامل تر کرده و توضیح می دهد: “مدیریت جلسات مجمع به عهده رئیس دفتر است از این رو وی می‌تواند در جلسات مجمع شرکت کند … مسئولیت برگزاری و مدیریت عالی جلساتی که در مجمع برگزار می‌شود بر عهده رئیس دفتر است و او باید به مسائل مختلفی از لحاظ خبر، تنظیم صورتجلسه، نور، صدا و خبر و همچنین پیاده کردن نوارهای جلسه رسیدگی کند و در واقع این‌ها جزو مسئولیت‌های او محسوب می‌شود.”

اما این اظهارات عجیب در حالی بیان می شود که مشخص نیست آیا آقای هاشمی از جایگاه جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اطلاع است یا صرفا این مغالطه را جهت توجیه اقدام عجیب خود عنوان کرده است؟  اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ کدام منصوب رییس این مجمع نیستند و اگر رهبر معظم انقلاب در دوره جدید، بنا بر تشخیص خود یکی از اعضای سابق را ابقا نکرده اند، صراحتا به معنای عدم جواز شرکت آن فرد در ادامه جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.

هم چنین محمد هاشمی در حالی “مدیریت جلسات مجمع را بر عهده رئیس دفتر رییس مجمع” دانسته است که مشخص نیست با این اوصاف، دقیقا نقش رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اداره این نهاد چیست؟ از سوی دیگر معلوم نیست طبق اظهارات محمد هاشمی،  “تنظیم صورتجلسه، نور، صدا و خبر و همچنین پیاده کردن نوارهای جلسه  و …” که بر عهده رییس دفتر رییس مجمع تشخیص است، چه ارتباطی با حضور مستقیم، دائم و فعال وی در جلسات مجمع دارد و آیا فرد دیگری جز برادر آقای هاشمی از عهده این قبیل کارهای ساده بر نمی آید؟

محمد هاشمی در شرایطی برای توجیه حضور خود در جلسات مجمع پرداختن به موضوعاتی چون امور صوت و نور را بهانه کرده است که پیش از این و در واکنش به عدم وجود نامش در میان اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از این موضوع استقبال کرده و بابت این موضوع از رهبر انقلاب تشکر کرده بود!

این در حالی است که روزنامه اعتماد نیز ترجیح داد اصلی ترین خبر خود را به بررسی موضوع حضور محمد هاشمی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام اختصاص دهد. این روزنامه اصلاح طلب به این بهانه به موضوع ابقا هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت پرداخته و تلاش کرد به بهانه این ابقا، انتقادات نسبت به عملکرد مهدی، فائزه و محمد هاشمی را سیاسی جلوه دهد.

به نظر می‌رسد عدم حضور برخی اعضای سابق مجمع تشخیص در دوره جدید این مجمع، یکی از علل اصلی تلاش برای حضور نزدیکان هاشمی در این جلسات باشد

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان