پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

آگاهی به مردم توسط روابط عمومی ها در رضایت آن ها از عملکرد دستگاه ها مؤثر است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حمید ملانوری در جمع مدیران روابط عمومی ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان رفسنجان روابط عمومی ها را از زیرساخت های اصلی فعالیت های سازمانی عنوان کرد و گفت: در این سال ها علی رغم انتظارهایی که می رفت، روابط عمومی ها به جایگاه واقعی شان نرسیده اند و باید برای توسعه این جایگاه و استقرار روابط عمومی کارآمد در ادارات دولتی و عمومی تلاش کرد.

فرماندار رفسنجان ضمن بیان تعاریف روابط عمومی، آن را قلب تپنده سازمان عنوان کرد و افزود: حیات یک سازمان به وجود روابط عمومی و سلامت و فعالیت مناسب، دائمی و جریان ساز آن بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیر روابط عمومی دست راست مدیر سازمان است و قدرت اصلی مدیریت به دست روابط عمومی هاست، اظهار کرد: نگاه به اطراف سازمان، مجموعه ها و تشکیلات و رصد کردن آن ها کار روابط عمومی هاست و این بخش از سازمان باید مانند دوربین فرصت ها و تهدیدها را ببیند.

ملانوری با بیان اینکه علم ارتباطات، جایگاه روابط عمومی را کنار مدیر سازمان و در بالاترین رده دسته بندی می کند، گفت: متأسفانه در سال های گذشته روابط عمومی ها تنها به دنبال نصب اعلامیه و پلاکارد بودند و کمترین کارآیی را در اداره داشتند؛ در حالیکه امروزه سازمان هایی وجود دارند که در این حوزه قوی اند.

فرماندار رفسنجان خواستار استفاده مدیران از پتانسیل روابط عمومی ها شد و آن را نیازمند جریان سازی و فرهنگسازی دانست و افزود: اطلاع رسانی و فرهنگسازی درون سازمانی و برون سازمانی از وظایف روابط عمومی هاست.

حمید ملانوری آگاهی به مردم توسط روابط عمومی ها را در رضایت آن ها از عملکرد دستگاه ها مؤثر عنوان کرد و گفت: وقتی مردم از برنامه های سازمان اطلاع نداشته باشند، از عملکرد دستگاه ناراضی شده و قدرت مطالبه گری آن ها پایین می آید.

وی در ادامه به عنوان شعار سال اشاره نمود و اتفاقات خاص منطقه همچون سوریه و یمن را در ادامه تحولات حرکت انقلابی ملت ایران دانست و گفت: آنچه در ایران اتفاق افتاد، اعتمادی بود که منجر به پیروزی شد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای نماینده ملت ایران است و به دنبال عزت، شرف و اقتدار مردم می باشد، افزود: حمایت از تیم مذاکره کننده حمایت از کل نظام و جامعه است و این افراد هم چون سربازی هستند که از سوی ملت به خط مقدم رفته اند.

ملانوری پذیرش فتوای مرجع عالی قدر نظام مقام معظم رهبری در مذاکرات را نشانه تمکین تیم مذاکره کننده دانست و گفت: این تمکین قدرت نظام را نشان می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال سال انتخابات است، نقش مدیران روابط عمومی در ایجاد اعتماد مردمی را مؤثر عنوان کرد و گفت: باید با همدلی و همزبانی، اتحاد و همراهی با سیاست های دولت و تبعیت از رهبری، آنچه مصلحت کشوری است رقم بخورد و حضور مردم نیز دشمن شکن و ناامیدکننده باشد.

خروج از نسخه موبایل