جبرائیلی

مجلس برای دستیابی به فکت شیت اصلی راهی جز تصویب طرح بازبینی توافق ندارد

  • شناسه خبر: 65228
مجلس برای دستیابی به فکت شیت اصلی راهی جز تصویب طرح بازبینی توافق ندارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجلس شورای اسلامی اگر می خواهد نقش تاریخی خود را در این مذاکرات ایفا کند و اگر می خواهد به فکت شیت نهایی اصلی مذاکرات دست یابد و پیش از توافق در جریان جزئیات ان قرار گیرد چاره ای جز تصویب طرح بازبینی توافق ندارد.

خانه » آخرین اخبار » مجلس برای دستیابی به فکت شیت اصلی راهی جز تصویب طرح بازبینی توافق ندارد

به گزارش “خانه خشتی”،سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار راه دانا در خصوص بحث مذاکرات هسته ای و انتشار فکت شیت اظهار داشت: یکی از استدلالهای سستی که در رابطه با امضای پروتکل الحاقی توسط ایران ارائه می شود این است که مدام گفته می شود ۱۲۵کشور پروتکل الحاقی را اجرا کرده اند پس ما هم طوری نیست که اجرا کنیم.

وی در ادامه افزود: اما واقعیت آن است که بسیاری از این کشورها صرفا برای کسب یک وجهه بین المللی پروتکل را امضا کرده اند و اساسا هیچ گاه خواب تولید و بهره برداری از انرژی هسته ای را هم ندیده اند که موضوع بازرسی های مطرح در پروتکل باشند. اژانس شاید تا ابد هم کاری به کار کشور آفریقایی توگو که پروتکل را امضا کرده نداشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حساسیت ویژه ای نسبت به مذاکرات دارند و بارها خواستار انتشار فکت شیت ایرانی شده اند تا در جریان جزئیات مذاکرات قرار گیرند این مساله یک مساله مهم ملی است و طبیعتا مجلس نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

جبرائیلی تصریح کرد: چنانکه کنگره آمریکا نیز نتوانست به توافق بی تفاوت باشد و امروز طرح بازنگری توافق در کنگره امریکا نهایی شده است.،مجلس شورای اسلامی اگر می خواهد نقش تاریخی خود را در این مذاکرات ایفا کند و اگر می خواهد به فکت شیت نهایی اصلی مذاکرات دست یابد و پیش از توافق در جریان جزئیات آن قرار گیرد چاره ای جز تصویب طرح بازبینی توافق ندارد.

وی تاکید کرد: نمایندگان نیز چون کنگره آمریکا حق دارند نظر مثبت و منفی خود را درباره توافق اعلام نمایند به ویژه که متاسفانه تیم مذاکره کننده ایرانی جزئیات مذاکرات را در اختیار مردم و نمایندگان قرار نداده و جزئیات را برای نخبگان ومجلس ارائه نداده است.

جبرائیلی خاطر نشان کرد: حال بیم آن می رود که پس از امضای توافق نمایندگان ما اعتراض های اساسی به همه ان یا بخش هایی از توافق داشته باشند و اعتراض شان به جایی نرسد. لذا طرح تصویب بازبینی توافق توسط مجلس شورای اسلامی امری بدیهی و ضروری به نظر می رسد این را هم اضافه کنیم که تنها راه اطلاع از جزئیات مذاکرات پیش از توافق تصویب این طرح است و نمایندگان محترم با جمع آوری امضا و صدور نامه و بیانیه راهی به جزئیات مذاکرات نخواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جبرائیلی سید یاسر جبرائیلی مجلس برای دستیابی به فکت شیت اصلی راهی جز تصویب طرح بازبینی توافق ندارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان