واکسن سل در ایران تولید شد

  • شناسه خبر: 6459
واکسن سل در ایران تولید شد

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن سل در کشور تولید شد و تولید داخلی نه تنها پاسخگوی ۵ تا ۶میلیون دوز مصرف داخلی است بلکه از سال آینده با اخذ تأییدیه سازمان بهداشت جهانی صادرات این واکسن تا مرز ۲۰ میلیون دوز نیز امکانپذیر است.  مصطفی قانعی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و […]

خانه » آخرین اخبار » واکسن سل در ایران تولید شد

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن سل در کشور تولید شد و تولید داخلی نه تنها پاسخگوی ۵ تا ۶میلیون دوز مصرف داخلی است بلکه از سال آینده با اخذ تأییدیه سازمان بهداشت جهانی صادرات این واکسن تا مرز ۲۰ میلیون دوز نیز امکانپذیر است.

 مصطفی قانعی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: واکسن سل یا همان واکسن ب ث ژ در انستیتو پاستور ایران به شیوه جدید به تولید رسیده و اکنون در بازار داخلی مصرف می‌شود، تولید این واکسن در ایران علاوه بر نیاز کشور می‌تواند با تأیید سازمان بهداشت جهانی نیاز کشورهای منطقه را نیز بر طرف کند.
وی ادامه داد: تولید این واکسن و تأیید آن توسط سازمان بهداشت جهانی دلیلی بر توانمندی ایران در تولید واکسن های با کیفیت در دنیاست.
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نیاز کشور به واکسن سل یا ب ث ژ حدود ۵ تا حداکثر ۶ میلیون دوز واکسن در سال است که برای واکسیناسیون نوزادان به کار می‌رود و به راحتی امکان تولید و تأمین تمام نیاز کشور را داریم.
وی افزود: نوع تغلیض شده این واکسن به نام اینتراوزیکال نیز وجود دارد که برای بیماران مبتلا به سرطان هم کاربرد دارد که این واکسن را هم امسال در کشور تولید می‌کنیم.
قانعی ادامه داد:‌ هم اکنون واکسن سل یا ب ث ژ وارداتی در کشور نداریم و تمام مصرف داخلی از تولید داخلی تأمین می‌شود، البته در مقعطی به علت مشکلات واردات از خارج با مشکل کمبود این واکسن در گذشته مواجه شدیم که با اقدام انستیتو پاستور ایران جلوی این مشکلات گرفته شد.
وی گفت: هر کشوری برای صادرات واکسن به تأییدیه سازمان بهداشت جهانی نیاز دارد که ما هم برای اخذ این تأییدیه مدارک لازم را ارسال کرده‌ایم و با گرفتن این تأییدیه آماده صادرات این واکسن تا مرز ۲۰ میلیون دوز در سال به کشورهای منطقه هستیم.
برچسب ها:
واکسن،سل،ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان