پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

پروژه تصفیه‌خانه آب رفسنجان کلنگ زنی شد + عکس

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مراسم کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب رفسنجان و آغاز عملیات اجرایی پروژه ارتقای کیفیت آب شرب شهر رفسنجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی شرکت دلتا نیروی گامرون و با حضور مهندس جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور ، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین در سالن آمفی تئاتر موزه ریاست جمهوری برگزار شد.

ارتقای کیفیت آب از مباحث مهم وزارت نیرو

در این مراسم جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به مصرف بی‌رویه آب بخصوص در بخش کشاورزی و هدررفت بخش عمده‌ای از ذخایر آبی کشور، گفت: با پیگیری استاندار کرمان و نماینده مردم رفسنجان و انار شاهد اتفاقات خوبی در زمینه آب و مدیریت آن بوده ایم.

وی ارتقای کیفیت آب را از مباحث مهم وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: در مناطق شهری و روستایی موضوع کیفیت؛ خط قرمز وزارت نیرو در بحث آب شرب می باشد.

آب شرب با قیمتی ارزان تر از آب معدنی در اختیار مردم قرار می گیرد

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور پروژه شیوه تصفیه آب و خروجی با کیفیت آن را در کشور اولین دانست و گفت: ایستگاه‌های توزیع آب با طراحی استاندارد بین‌المللی و استفاده از ظروف چند بار مصرف با کیفیت صورت گیرد.

وی نحوه توزیع مناسب و پیشرفته آب در رفسنجان را الگوی دیگر نقاط کشور در آینده عنوان کرد و یادآور شد: این آب با قیمتی ارزان تر از آب معدنی در اختیار مردم قرار می گیرد.

جانباز با اشاره به اجرای طرح آب و فاضلاب رفسنجان بعنوان مناسب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری، خاطر نشان کرد: نخستین پروژه سرمایه‌گذاری کشور حدود هشت سال پیش توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمان صورت گرفت.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور حل مشکل کیفیت آب را در اولویت قرار داد و تصریح کرد: سال جاری در بخش آب روستایی در بررسی لایحه بودجه علاوه بر اختصاص اعتبارات سالانه، مجوز استقراض ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی گرفته شده است.

وی در پایان اشاره کرد: رفسنجان با اجرای پروژه ارتقای کیفیت آب شرب می‌تواند از شهرهای پایلوت کشور با استاندارد بین‌المللی باشد.

خروج از نسخه موبایل