خبر خوش فانی برای معلمان؛

بودجه آموزش و پرورش افزایش یافت/ مطالبات معلمان تا آخر هفته پرداخت می‌شود

  • شناسه خبر: 64248
بودجه آموزش و پرورش افزایش یافت/ مطالبات معلمان تا آخر هفته پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بخش عمده ای از مطالبات فرهنگیان تا پایان هفته معلم خبر داد و ضمن پاسخ به ابهامات موجود در خصوص طرح رتبه بندی معلمان اعلام کرد که آزمون استخدامی آموزش و پرورش تابستان برگزار می شود.

خانه » آخرین اخبار » بودجه آموزش و پرورش افزایش یافت/ مطالبات معلمان تا آخر هفته پرداخت می‌شود

به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی اصغر فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت را تشکیل می دهد و نقش اثرگذاری دارد اظهار کرد: در سال های اخیر بر اساس پژوهش های متعدد مشخص شده است معلمی از بالاترین گروه های مرجعیت در جامعه است و نقش بزرگی در تربیت نیروی انسانی ایفا می کند.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: مطالبات فرهنگیان به دو بخش تقسیم می شود؛ نخست مطالباتی است که به موجب قواعد موجود بوجود می آید که بعضا پرداخت نشده است، به عنوان مثال حق‌التدریس معلمان از دی تا اسفند سال گذشته پرداخت نشده است و قسمت دیگر از مطالبات به این موضوع باز می گردد که فرهنگیان خود را با سایر کارکنان دولت مقایسه می کنند و احساس تبعیض و تفاوت میان دریافتی ها دارند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه بخش عمده مطالبات فرهنگیان تا آخر هفته معلم پرداخت می شود اظهار کرد: مشکلات اعتباری وجود داشت اما درجلسه‌ای که با ریاست سازمان مدیریت داشتیم مقرر شد حق التدریس ها، حق الزحمه امتحانات، بخش عمده ای از پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که بازنشسته شده اند و… پرداخت شود. اعتبار لازم تخصیص یافته و فردا به استان ها می رسد.

وی افزود: درباره بخش دوم مطالبات هم باید بگویم که این تبعیصات مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و شاید قدمت هفتادساله دارد و تلاش دولت یازدهم کاهش تدریجی این تبعیضات است.

رشد بودجه ۲۳ درصدی آموزش و پرورش در سال جاری

فانی درباره اجرای نظام هماهنگ پرداخت در آموزش و پرورش عنوان کرد: نظام پرداخت هماهنگ در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می شود و در برخی دستگاه ها پرداخت هایی در فیش حقوقی وجود دارد که این ردیف ها در آموزش و پرورش نیست و پیگیری ما برای اعمال این ردیف ها و مزایا در حال انجام است.

وی به رشد بودجه ۲۳ درصدی آموزش و پرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: دولت عنایت ویژه ای به ما داشته است، اما این اعتبار هم با توجه به حجم نیاز وزارتخانه کفایت نمی کند. طرح رتبه بندی از اقداماتی است که دولت برای جبران بخشی از این کمبودها در دستورکار دارد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه چرا ضریب فوق العاده شغل در دوسال اخیر برای معلمان اعمال نشده بود و اکنون هم که ضرایب اعمال شده برای همه یکسان است، اظهار کرد: با صرفه جویی در سایر هزینه هایمان در سال ۹۳، این ضرایب را برای ۳۳۰ هزار فرهنگی شاغل در مقطع ابتدایی تا ضریب ۱۵۰۰ اعمال شد. از فروردین امسال هم ضریب فوق العاده شغل را برلی سایر همکاران اعمال کردیم.

وی ادامه داد: اکثر همکاران ما دارای مدرک لیسانس اند، البته فوق هم داریم اما فعلا با توجه به اعتبارات وزارتخانه، ضرایب یکسان است و در گام های بعدی به سمت اجرای کامل می رویم.

فانی درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: این صندوق برای معلمان عضو، در ازای کسر مبلغی از حقوق، سرمایه گذاری می کند. صندوق در یکسال اخیر بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان سود دهی داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر ساله به فرهنگیان اعلام می کنیم که اندوخته و سرمایه شان چقدر است گفت: این سرمایه در صورت تمایل و همچنین در آستانه بازنشستگی هم قابل دریافت است. جالب است که سال گذشته برای اولین بار یک عده بازنشستگان مجدد عضو صندوق شدند.

بسته‌های طلایی بیمه فرهنگیان تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می شود

وی درباره بیمه طلایی فرهنگیان و در پاسخ به اینکه گفته می شود سهم دولت در چهاربسته جدید بیمه تکمیلی کاهش می یابد گفت: سهم دولت کاهش پیدا نمی کند، بلکه در هر صورت نیمی از حق بیمه تکمیلی را همکار فرهنگی و نیمی دیگر را دولت می پردازد. تا کنون بیمه طلایی یک بسته بود، ولی اکنون چهار بسته را پیشنهاد می دهیم و همکار ما هرکدام را مایل بود انتخاب می کند. که این موضوع نیز تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می شود.

طرح رتبه‌بندی ربطی به کتابچه دولت قبل ندارد

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به ابهامات موجود پیرامون طرح رتبه بندی معلمان پاسخ داد و درباره معیارهای این نظام گفت: یکی از اقدامات خوب دولت یازدهم تصویب طرح رتبه بندی در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری در آخرین جلسه هیات دولت در سال گذشته بود.

فانی افزود: اکثر انتقادات از این طرح به کتابچه ای پیرامون رتبه بندی برمی گردد که در دولت قبل منتشر شده بود، در صورتی که طرح اخیر ارتباطی با آن کتابچه ندارد و به هیچ وجه مباحثی چون داشتن مقاله در آی اس آس ملاک نیست.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه باید شاخصه های رتبه بندی منبعث از وظایف و شایستگی های معلمی باشد گفت: روش های نوین تدریس، استفاده از وسایل کمک آموزشی، خلاقیت در تدریس و… از این ملاک ها خواهند بود.

وی افزود: ضمن آنکه تیمی مشغول احصای ملاک هاست، فراخوانی هم از فرهنگیان داشتیم که تا کنون بیش از ۱۱ نفر اعلام نظر کرده اند.

فانی با بیان اینکه امید است حداکثر تا اواسط خرداد شاخص ها را احصا کرده و در سازمان مدیریت تصویب کنیم عنوان کرد: اکنون در مرحله انتخاب شاخص ها هستیم که بعد از تصویب آنها و تصویب نظام رتبه بندی از مهرماه با پیش بینی اعتبار ۱۳۵۰ میلیاردی آن را اجرا کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش که مهمان برنامه نگاه یک شبکه اول سیما بود درباره استخدام ۵۰۰۰ نیروی انسانی درآموزش و پرورش نیز توضیح داد: طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان دو روش برای تامین نیرو پیش بینی شده که روش نخست جذب از طریق کنکور سراسری است. روش دیگری طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه است که اجازه داده از بین لیسانسیه ها و فوق لیسانس های آزاد گزینش کنیم تا پس از قبولی یکسال مهارت معلمی ببینند، گواهینامه معلمی بگیرند واستخدام شوند.

فانی اعلام کرد:برای اولین بار موفق شدیم هفته گذشته کتبا اجازه برگزاری آزمون استخدامی را از دولت بگیریم. باید با سازمان سنجش هماهنگی کنیم که تصور میکنم آزمون تابستان برگزار شود. فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش دبستانی در اولویت استخدام هستند.

برچسب ها:
اخباررفسنجان بودجه آموزش و پرورش افزایش یافت/ مطالبات معلمان تا آخر هفته پرداخت می‌شود خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان