کوفی عنان: ایران بخشی از راه حل سوریه است

  • شناسه خبر: 6414
کوفی عنان: ایران بخشی از راه حل سوریه است

دبیر کل سابق سازمان ملل با تاکید بر لزوم ایجاد گروه تماس جدید با مشارکت قدرت های بین المللی و منطقه ای گفت که حل بحران سوریه نیازمند مشارکت ایران است. “خانه خشتی“: به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی استار، «کوفی عنان» دبیر کل سابق سازمان ملل و نماینده ویژه آن و اتحادیه […]

خانه » آخرین اخبار » کوفی عنان: ایران بخشی از راه حل سوریه است

دبیر کل سابق سازمان ملل با تاکید بر لزوم ایجاد گروه تماس جدید با مشارکت قدرت های بین المللی و منطقه ای گفت که حل بحران سوریه نیازمند مشارکت ایران است.خانه خشتی“: به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی استار، «کوفی عنان» دبیر کل سابق سازمان ملل و نماینده ویژه آن و اتحادیه عرب در سوریه شب گذشته پس از پایان جلسه شورای امنیت در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: ” امیدوارم ایران به عنوان یک کشور مهم در منطقه، بخشی از راه حل سوریه باشد.”

وی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد گروه تماس جدید که با مشارکت قدرت های بین المللی و منطقه ای باشد، تاکید کرد که ایران باید بخشی از هر راه حلی باشد که به منظور پایان بحران در سوریه ارائه می شود.

جلسه شب گذشته شورای امنیت پشت درب های بسته و به منظور ارائه گزارش درباره طرح شش ماده ای عنان درباره بحران سوریه برگزار شد.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به طرح جدید کوفی عنان برای ایجاد صلح در سوریه، نوشت: آنچه درباره رویکرد جدید عنان اغواکننده است این است که این طرح به روسیه و ایران، دو حامی حیات بشار اسد، این انگیزه را می دهد تا او را از قدرت برکنار کنند و در عین حال به آنها امکان می دهد از منافع خود در دوران بعد از اسد حفاظت کنند. البته این موضوع بحث برانگیز نیز خواهد بود چراکه عربستان سعودی و اسرائیل نیز احتمالا این سوال را مطرح خواهند کرد که چرا سازمان ملل به ایران اجازه ایفای نقش دیپلماتیک را داده است.

در بخش دیگری از این گزارش به بیان جزئیات طرح عنان اشاره شده و آمده: عنان به منظور شکستن بن بست، “گروه تماس” ایجاد خواهد کرد که شامل اعضا دائم شورای امنیت، عربستان سعودی و احتمالا قطر به عنوان نمایندگان اتحادیه عرب و نیز ترکیه و ایران خواهد بود. هدف از این اقدام گردهم آوردن کشورهایی است که بیشترین نفوذ را در این شرایط دارا هستند.

«سپس این گروه طرح انتقال سیاسی را پیش نویس کرده و آن را به اسد و مخالفان سوری ارائه می کنند. این نقشه راه خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای جانشین اسد، انتخابات پارلمانی و تدوین قانون اساسی جدید می شود و در عین حال چارچوب زمانی برای رسیدن به این اهداف تعیین می کند.»

برچسب ها:
ایران،سوریه،کوفی عنان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان